My Book 1TB Home Edition ?!?
Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-01-08 23:39

Sakset fra kritik på edbpriser:

"Denne harddisk er ikke god til Mac OS!

* Min mac kan ikke boote fra den via firewire.
* Når disken har stået tændt og tilsluttet i et stykke tid uden at blive
brugt, får jeg vente-bold når jeg prøver at åbne disken eller aktivere
en fil på den.
* Når jeg tænder computeren med harddisken tilsluttet via USB, bliver
den ikke automatisk installeret.
* Efter jeg har tilsluttet harddisken er min interne harddisk blevet
korrupteret, og jeg har været nødt til at geninstallere. dette er sket
gentagende gange!

jeg ville give negativt antal stjerner, hvis jeg kunne."

Er der nogen som har denne disk?

Flemming Rubini

Fra : Brian Christensen

Dato : 27-01-08 23:24

On Jan 27, 11:39 pm, flemm...@rubini.invalid (Flemming Rubini) wrote:
> "Denne harddisk er ikke god til Mac OS!

Det er jeg uenig i. Jeg har godt nok "kun" 500GB versionen, men den
virker upåklageligt.

> [...]
> * Når disken har stået tændt og tilsluttet i et stykke tid uden at blive
> brugt, får jeg vente-bold når jeg prøver at åbne disken eller aktivere

Jeg vil tro man kan sætte disken til _ikke_ at spinne ned. Der følger
software med til disken - også til mac.

> [...]
> * Efter jeg har tilsluttet harddisken er min interne harddisk blevet
> korrupteret, og jeg har været nødt til at geninstallere. dette er sket

Hmm... det må vist være et enkeltstående tilfælde. Måske fejl på
hardwaren. Det lyder ikke som en sund computer

Jeg er megt godt tilfreds med disken. Den har kørt stabilt siden jeg
fik den - og det er da i hvert fald mere end et halvt år siden.

mvh
Brian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-08 21:00

Brian Christensen <brian@c-network.dk> wrote:

> Det er jeg uenig i. Jeg har godt nok "kun" 500GB versionen, men den
> virker upåklageligt.

Lyder som om brugeren forsøger at boote fra en mbr partitionstabel.
Det kan man ikke.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-01-08 14:58

> Lyder som om brugeren forsøger at boote fra en mbr partitionstabel.
> Det kan man ikke.

Du mistænker han bruger Linux eller lign?

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-01-08 19:46

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Du mistænker han bruger Linux eller lign?

næ, at han vil boote Mac OS X på mbr.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-01-08 20:36

> næ, at han vil boote Mac OS X på mbr.

Hvordan er han "kommet til" det?

Er det noget man generelt skal være opmærksom på?
Jeg mener når jeg bruger "Startdisk" og vælger styresystem, kan jeg ikke
komme til at vælge mbr'en.

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-01-08 07:31

> Hvordan er han "kommet til" det?

klone.

> Er det noget man generelt skal være opmærksom på?
> Jeg mener når jeg bruger "Startdisk" og vælger styresystem, kan jeg ikke
> komme til at vælge mbr'en.

Det er vel ét af hans problemer.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-02-08 18:29

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Sakset fra kritik på edbpriser:
>
> "Denne harddisk er ikke god til Mac OS!

OPFØLGNING

Tak for hjælpen!

Jeg har nu anskaffet My Book Home Edition 1TB. (shg.dk)

Kærlighed ved første blik. Nuff said!

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-02-08 22:42

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> OPFØLGNING
>
> Tak for hjælpen!
>
> Jeg har nu anskaffet My Book Home Edition 1TB. (shg.dk)
>
> Kærlighed ved første blik. Nuff said!

Nu burde min maskine ikke indekserer mere. Den blir ved og ved og ved og
ved, på i alt fire diske, hvoraf der kun er sket forandringer på en.

Hold Your Horses!

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-02-08 23:29

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Nu burde min maskine ikke indekserer mere. Den blir ved og ved og ved og
> ved, på i alt fire diske, hvoraf der kun er sket forandringer på en.

Vend lige kajakken en gang og se om ikke det holder op.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-02-08 11:16

> Vend lige kajakken en gang og se om ikke det holder op.

Jeg endte med hovedet nedad.

Før da indeksering i to døgn på tre eksterne diske og den indbyggede.
Det var da en utrolig ballade, for at opsætte en ny disk, og bruge den
til iTunes og Timemachine.

Fik til sidst indkørsel forbudt. Eller nogen gange bare et æble. Før jeg
nåede at bruge nogen tricks.

Til sidst geninstallering med Timemachine at hele baduljen.

Flemming Rubini

Fra : info@comotion.dk

Dato : 08-02-08 03:05

Jeg har desværre også oplevet problemer med mit 500gb MyBook drive:

* Kan ikke kontrollere spindown, så der kommer badebold når man skal
hente filer, hvis man ikke har brugt den et stykke tid.
* Hardisken mountes ikke altid når man starter computeren (USB +
firewire)
* Computeren bliver ustabilt når harddisken er mountet

Even worse! Det virker som om den bliver mere og mere ustabil mth til
at mounte

Det virker som om problemerne er blevet mere hyppige efter jeg har
opgraderet til leoparden, så det kan også være der problemerne ligger
så måske den kommende 500Mb 10.5.2 opgradering vil hjælpe. Der har
været mange bugs i 10.5.0 + 10.5.1

Ikke nogen løsning - blot en konstatering af lign problemer.