WYSIWYG editor med understøttelse af 'præ
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-01-08 11:58

Hej,

Til layout af HTML e-mails, har jeg brug for en WYSIWYG editor, der kan
snakke meget lidt eller ingen CSS. Ved nogen om den slags stadig finde?

Det er simpelthen alt for langhåret at sidde og skrive den ene nestede
tabel efter den anden...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-01-08 15:14

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> writes:

> Til layout af HTML e-mails, har jeg brug for en WYSIWYG editor, der
> kan snakke meget lidt eller ingen CSS. Ved nogen om den slags stadig
> finde?

Kan Thunderbird ikke gøre det? Ellers SeaMonkey (spørg evt ERS han
bruger den vist dagligt) "the suite formerly known as Mozilla".

Der er i hvertfald en "Indsæt Tabel" som indsætter både i siden og i en
celle.

> Det er simpelthen alt for langhåret at sidde og skrive den ene nestede
> tabel efter den anden...

Pjat med dig.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-01-08 15:30

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Kan Thunderbird ikke gøre det? Ellers SeaMonkey (spørg evt ERS han
> bruger den vist dagligt) "the suite formerly known as Mozilla".

Måske, men jeg har behov for kilden. HTML'en skal bruges til
bulk-usendelse af e-mails (og skal også kunne ligges online), så det er
altså en template, jeg har behov for.

> Pjat med dig.

Ej, seriøst. Vi snakker rigtig MANGE tabeller nogle gang.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-01-08 16:28

> Måske, men jeg har behov for kilden. HTML'en skal bruges til
> bulk-usendelse af e-mails (og skal også kunne ligges online), så det
> er altså en template, jeg har behov for.

SeaMonkey har indbygget HTML-editor (den som er i Tårdenfulen). Prøv
det nu inden du afskriver det, hva'!

Ellers er der nvu (som er den fra Mozilla som selvstående) som så er
blevet efterfulgt af nogen der har taget bolden op. KomPoZer tror jeg
en hed.

> Ej, seriøst. Vi snakker rigtig MANGE tabeller nogle gang.

Fy!

Hvad præcist er det der kræver SÅ _MANGE_ tabeller? Noget der burde
være lavet som klikbare områder på et billede?

Du kan evt vise mig et eksempel pr mail - adressen er gyldig.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-01-08 19:35

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> writes:

> KompoZer er faktisk 'ok'. CSS kan i hvert fald slås helt fra, så det
> er, som det skal være. Programmet døde godt nok to gange i træk
> umiddelbart efter installation, så jeg er lidt spændt på om det er
> anvendeligt i praksis.

Sådan er det med Open Source software på en platform som hovedudviklerne
ikke bruger. Skift til Windows - der er mange flere udviklere end
grafikere :) Eller Linux, der er næsten slet ingen grafikere!

> Nej - det er som oftest 'kasser' rundt om teksten - altså top, bund,
> højre og venstre side. Dertil kommer billeder inde i kasserne og
> sån'. Jeg ved faktisk ikke, om man 'må' bruge maps i e-mails. Anyway,

Kommer jo an på om folk lige vil en tur forbi jeres server for at få den
rigtige adresse.

> problemet er, at nogle klienter ikke fatter at skifte til plaintext,
> hvis de ikke vil vise billeder, og så nytter det jo ikke noget, hvis
> teksten er gemt som billeder. Så ville det jo også være en nem sag at
> ordne ;)
>
> Desuden er den slags som regel layoutet af en grafiker, det har fedtet
> med et pixel-grid, så mange ting skal justeres. Den slags er nemt, når
> man må bruge CSS - det er bøvlet, når man ik' må :)

Jamen så klip layoutet i stykker som små billeder og lav links med
Alt-tekster. Masser af muligheder :D

I _KUNNE_ jo også gøre som jeg ser i nogen af dem jeg modtager "Kan du
ikke læse denne mail, så klik her for at se onlineudgaven".

> Mjanej, det gode eksempel - der har fået mig til at overveje en
> wysiwyg editor - må du ik' se ... endnu ;)

Åhnej, nu græder jeg mig i søvn i aften og det er DIN skyld. Fy!
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"