Time Machine og netværksharddiske
Fra : Per Rønne

Dato : 23-01-08 09:34

Sådan får man Time Machine til at arbejde med NAS:

<http://www.pixelmemory.us/TimeMachineNAS/index.html>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-01-08 11:45

Per Rønne wrote:
> Sådan får man Time Machine til at arbejde med NAS:
>
> <http://www.pixelmemory.us/TimeMachineNAS/index.html>

10.5.2 vil ifølge rygter på inderwæbben bringer os officiel
understøttelse for det.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-01-08 12:19

Peter Farsinsen wrote:

> 10.5.2 vil ifølge rygter på inderwæbben bringer os officiel
> understøttelse for det.

Hov - jeg glemte linket.

http://babygotmac.com/a/leopard-1052-update-adds-dvd-sharing-better-stacks-translucent-menu-bar-and-remote-backup/

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Michael Horn

Dato : 24-01-08 16:54

> Peter Farsinsen wrote: > Per Rønne wrote: >> Sådan får man Time Machine
> til at arbejde med NAS: >> >>
> <http://www.pixelmemory.us/TimeMachineNAS/index.html> > > 10.5.2 vil
> ifølge rygter på inderwæbben bringer os officiel > understøttelse for det.
>
> Hov - jeg glemte linket.
>
> http://babygotmac.com/a/leopard-1052-update-adds-dvd-sharing-better-stacks
> -translucent-menu-bar-and-remote-backup/

Jeg køre med denne her, det virker fint:
http://www.xiotios.com/itimemachine.html

Dog er det et godt fif at slå spotlight fra!

-- Mvh Michael Horn

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-01-08 16:00

> 10.5.2 vil ifølge rygter på inderwæbben bringer os officiel
> understøttelse for det.

Næppe før salget af Apples egen NAS ruller derudaf.

Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-08 16:12

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Næppe før salget af Apples egen NAS ruller derudaf.

Nu vil salget af Apple egen NAS næppe »rulle derudaf« før Time Machine
understøtter netværksharddiske ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-01-08 16:27

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Nu vil salget af Apple egen NAS næppe »rulle derudaf« før Time Machine
> understøtter netværksharddiske ...

Underforstået fra min side, at Apples egen skal nok blive fuldt og pænt
understøttet.

Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-08 17:12

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Underforstået fra min side, at Apples egen skal nok blive fuldt og pænt
> understøttet.

Netværksharddiske blev allerede understøttet under Leopard ß, og
understøttelsen ligger stadig i Time Machine.

Jeg har endda i roden til denne tråd givet et link, der viser hvordan
man slår understøttelsen til - når Apple har valgt at slå
understøttelsen fra er det fordi den endnu ikke var helt stabil.

Men se da efter:

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-01-08 17:23

> [...]

> man slår understøttelsen til - når Apple har valgt at slå
> understøttelsen fra er det fordi den endnu ikke var helt stabil.

Jo jo, jeg læser skam dine ting.
Men det jeg peger på, at man skal nok ikke gøre sig forventninger om, at
fokus i implementeringen er på at få NAS generelt til at fungere, al den
stund Apple lige har lanceret deres egen.

Flemming Rubini

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-01-08 17:40

Flemming Rubini wrote:

> Næppe før salget af Apples egen NAS ruller derudaf.

Mon ikke også den data minder utrolig meget om frigivelsen af 10.5.2?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk