Fastelavnsboller
Fra : Kitti Egevang

Dato : 23-01-08 10:49

Hej Gruppe.

Jeg skal lave en masse fastelavnsboller til børn som ikke kan lide dem
med creme i Der skal kun være flødeskum og glasur.
Er der nogen her som har en lækker opskrift jeg kan bruge, så vil jeg
meget gerne høre fra jer.
Tak, Kitti.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 23-01-08 13:32

"Kitti Egevang" <kittiSLET@DETTEmail4us.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> creme i Der skal kun være flødeskum og glasur.
> Er der nogen her som har en lækker opskrift jeg kan bruge, så vil jeg

Vandbakkelser

Ca, 25 stk.

Tænd ovnen på 200 grader - ovnen i klubben skal stilles på 250 grader.

4 dl vand

200 g smør eller margarine bringes i kog i en 2- eller 3-liters gryde -
helst tykbundet.

200 g mel piskes i. Pisk, til det er jævnt og lad det gerne "riste"
på bunden af gryden, men ikke blive brunt.

Tag gryden af blusset.

Køl det lidt af

Imens lægger du bagepapir på to bageplader.

8 æg Røres eller piskes i - ét ad gangen.
Rør, til dejen er HELT jævn ved hvert eneste æg.

Læg dejen i klumper - ca. en
spiseskefuld - på bagepladen. Der kan være ca. 16 på hver plade.

Sæt pladen midt i ovnen. Bagetid
ca. 40 min. ved 200 grader. De skal være brune som købe-franskbrød, da de
ellers falder sammen.

Bagetiden i klubbens ovn er mere
usikker - måske 30 min. Hvis vandbakkelserne bliver for mørke på toppen,
skal de bare stå lidt længere nede i ovnen.

VIGTIGT!!!

Luk under INGEN omstændigheder
ovnen op, før der er gået mindst 30 min., da vandbakkelserne ellers falder
sammen og bliver flade.

Fyld:

Vandbakkelser kan fyldes med flødeskum, kagecreme eller en blanding samt en
klat syltetøj.

Hilsen Inger

Fra : Inger Pedersen

Dato : 23-01-08 17:04

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Beklager de store mellemrum mellem linjerne. Sådan så det ikke ud på min
skærm, før jeg sendte opskriften.

Hilsen Inger

Fra : Kirsten Marker

Dato : 25-01-08 15:34

Hej!

Har lige modtaget opskrifter fra Odense Marcipan, januar 2008, som har
masser af gode, inspirerende forslag og opskrifter på fastelavnsboller
2008.
Opskrifterne er gennemprøvet og nemme at gå til, kan varmt anbefales !

www.odense-marcipan.dk

Mvh
Kirsten