Time capsule - hvor hurtigt kan det være?
Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 21-01-08 23:34

Hej

Jeg har i et stykke tid overvejet at anskaffe en ekstern harddisk til
backup formål. Indtil nu har jeg brugt vores trådløse netværk til at
overføre filer mellem min macbook og min stationære windows pc's interne
harddisk. Hastigheden har jeg mildest taget ikke været imponeret over.

Nu er der kommer Time Capsule fra Apple. Det ser rigtig spændende ud, og
såvidt jeg kan forstå så kan den også bruges som "ren" ekstern harddisk
udenom Time Machine.

Er der nogen der ved hvor hurtigt sådan en ting kan overføre data? Jeg
kender ikke så meget til den standard der refereres til (802.11n) og ved
ikke hvad jeg kan forvente.

Hilsen Jesper

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-01-08 00:12

Jesper Mehlsen <jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> writes:

> interne harddisk. Hastigheden har jeg mildest taget ikke været
> imponeret over.

Næh, skal det gå stærkt skal du bruge kabel. Gigabit i begge ender og
et kabel der er godt nok, så skulle du gerne have flyttet flaskehalsen
til disken.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 22-01-08 14:17

Jesper Mehlsen skrev:
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvor hurtigt sådan en ting kan overføre data? Jeg
> kender ikke så meget til den standard der refereres til (802.11n) og ved

Hej

Jeg har bestilt en Time Capsule 500gb. Selvom jeg ikke helt ved hvad
hastigheden er, så er det også i princippet ligegyldigt. Den står jo og
arbejder ubemærket med backup i baggrunden og det som jeg også synes er
smart og som jeg glæder mig enormt til, er at blive i stand til at
printe trådløst via dens indbyggede Airport og USB-connections. I dag
sidder jeg med min bærbare i eet rum og printeres står i et andet. Nu
vil jeg kunne lade computeren være og så bare hente de printede ting i
kontoret. Dejligt. Leveres i februar :)

Jesper