Sennepspulver
Fra : Max

Dato : 20-01-08 22:09

Hej

Når man møder begrebet "sennepspulver" i en opskrift, er det
så noget som Colman's der menes ?
--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-08 22:14

> Hej
>
> Når man møder begrebet "sennepspulver" i en opskrift, er det
> så noget som Colman's der menes ?

Det er jeg sikker på det er. Jeg har altid før i tiden brugt
Coleman's når der i en opskrift stod sennepspulver. Nu har jeg i
flere år brugt sød fransk sennep i stedet for, det synes jeg smager
lige så godt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Max

Dato : 20-01-08 22:21

Hej Tove

> Det er jeg sikker på det er. Jeg har altid før i tiden brugt
> Coleman's når der i en opskrift stod sennepspulver. Nu har jeg i

Ok, jeg altid gået i en stor bue uden om sennep, kunne lige klare
et tyndt, tydt lag på sylten til jul. Men hele mit smagsunivers er
ligesom vendt på hovedet de sidste par år, så nu afskrækker
det mig ikke at der står sennep i opskriften, men jeg kender
jo ikke meget til det.

Tak for info,

--
Mvh Max

Fra : Ralph

Dato : 20-01-08 23:48

> Når man møder begrebet "sennepspulver" i en opskrift, er det
> så noget som Colman's der menes ?

Det kommer vel an på...

I mange år har jeg KUN brugt Colmans, men hvis det er dressing eller sovs
til fisk bruger jeg fiskesenneppulver - kan ikke huske fabrikatet da det
bliver omladet til krydderiglas.

--
Ralph

Fra : Max

Dato : 21-01-08 08:05

Hej Ralph

> I mange år har jeg KUN brugt Colmans, men hvis det er dressing eller
> sovs til fisk bruger jeg fiskesenneppulver - kan ikke huske
> fabrikatet da det bliver omladet til krydderiglas.

Lige sådan en bemærkning jeg frygtede, jeg husker godt at min moder
havde fiskessennep, også et pulver i en blikdåse, der blev rørt sammen
når det skulle bruges. Og jeg skal bruge det til Elmar's sild, så nu er jeg
jo lidt usikker.

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-01-08 13:50

> [...]
> sammen
> når det skulle bruges. Og jeg skal bruge det til Elmar's sild, så

Hej Max

Jeg vil tro (uden at vide det), at hvis det er til Elmars sild, skal
det være alm. sennepspulver. Jeg synes der er meget stor forskel i
smagen på fiskesennep og alm. Coleman's. Jeg tror da også, at der
havde stået fiskesennepspulver i opskriften, hvis det var det du
skulle bruge, men på den anden side er det jo ikke altid, at
opskrifter er så specifikke som de burde være.

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 21-01-08 08:12

Max wrote:
> Når man møder begrebet "sennepspulver" i en opskrift, er det
> så noget som Colman's der menes ?
Mon det har den store betydning. Det er jo bare sennepsfrø, der er malede.
Jeg har (endnu) ikke hørt om forskellige sennepsplanter, kun forskellige
anvendelser, f.eks. sød sennep, grov sennep, fiskesennep . . .
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Villy Erichsen

Dato : 21-01-08 08:49

In article <479445db$0$99016$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, 3140
Abildgaard <FJERNpialykke@get2net.dk> wrote:

> Mon det har den store betydning. Det er jo bare sennepsfrø, der er malede.
> Jeg har (endnu) ikke hørt om forskellige sennepsplanter, kun forskellige
> anvendelser, f.eks. sød sennep, grov sennep, fiskesennep . . .

Jo, der findes forskellige sorter sennepsplanter. Se her:
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=4036/sprog=1/grp=8/menu=3/

Der er også et par opskrifter på siden.

--
Venlig hilsen