Ingen covers med iTunes server?
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-01-08 21:59

Hej,

Kan man ikke se covers (og bruge coverflow), når man browser musik fra
en iTunes server?

Jeg har lige sat mt-daapd/Firefly (http://www.fireflymediaserver.org/)
op på min Ubuntu-box, hvilket virker fint, men jeg ser ingen covers. Da
det jo ikke er Apple-software, tænker jeg, om de manglende covers måske
skyldes softwaren, jeg bruger ;)
--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-01-08 01:45

Peter Farsinsen wrote:

> Kan man ikke se covers (og bruge coverflow), n�r man browser musik fra
> en iTunes server?

Jeg har ikke selv prøvet at bruge en iTunes server, men jeg dog
alligevel en idé. I indstillingerne i iTunes kan man vælge
"Automatically download missing album artwork". Jeg har ingen anelse
om, hvorvidt det virker i dit tilfælde, men det er da et forsøg værd.

--
Michael Knudsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-01-08 10:47

Michael Knudsen wrote:

> [...]
> "Automatically download missing album artwork". Jeg har ingen anelse
> om, hvorvidt det virker i dit tilfælde, men det er da et forsøg værd.

Jeg prøvede google og fandt i hvert fald ud af, at CowerFlow ikke virker
for delte biblioteker.

'Get Album Artwork' spørger desuden iTunes server, om den har covers til
de af dine mp3'er, der ikke allerede har covers.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-01-08 05:10

On Jan 20, 10:46 am, Peter Farsinsen <forn...@efternavn.dk> wrote:

> 'Get Album Artwork' spørger desuden iTunes server, om den har covers til
> de af dine mp3'er, der ikke allerede har covers.

OK, jeg var ikke sikker på, hvad du mente med en iTunes server.

--
Michael Knudsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-01-08 13:12

Michael Knudsen wrote:

> OK, jeg var ikke sikker på, hvad du mente med en iTunes server.

Arh ja. Det var selvfølgelig også en dum sammenblanding, jeg fik lavet dér.

I mit første indlæg mente jeg en lokal server, jeg har kontrol over. I
det sidste indlæg mente jeg Appels iTunes server (iTunes Store faktisk).

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : N/A

Dato : 20-01-08 13:12

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-01-08 10:42

> Kan man ikke se covers (og bruge coverflow), når man browser musik fra
> en iTunes server?

Nope

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are often the ones who do.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-01-08 10:49

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Nope

Du ved vel ikke hvorfor? Jeg synes det er en træls begrænsning, og jeg
forstår ikke, hvorfor den er der.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-01-08 11:34

> Du ved vel ikke hvorfor? Jeg synes det er en træls begrænsning, og jeg
> forstår ikke, hvorfor den er der.

Nope.
Måske Apples bud på at udnytte båndbredden bedst muligt.

Savner selv flere muligheder ved brug serverløsningen.
Har bl. a. kigget på Tuneranger:
<http://www.acertant.com/web/tuneranger/default.htm>
Specielt playlists og ratings var savnet af min søn (som p.t. er
udestuderende).

Vi har i mange år kørt iTunes centralt fra en email/web/fileserver.
En iMac har sørget for afspilning på sturens anlæg.
Før Apples routingtrick sågar over internettet.

Emailserveren er nu flyttet til GoogleApps.
Webserveringen spredt ud på eksterne sider.
Musikserveringen er p.t. afløst af en iPod Classic (160) som smækkes
direkte på musikanlægget ved hjemmelytning.

/Preben

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-01-08 14:02

> Nope.
> Måske Apples bud på at udnytte båndbredden bedst muligt.

Det giver ingen mening nu, hvor alt andet skal være trådløst.
Forhåbentlig ændrer de mening ;)

> [...]
> <http://www.acertant.com/web/tuneranger/default.htm>
> Specielt playlists og ratings var savnet af min søn (som p.t. er

Mmmh, playlists og rating, havde jeg slet ikke tænkt på endnu. Appels
model for en 'serverløsning' er nok bare ikke helt moden endnu. Det er
ærgeligt. Men så kan vi selvfølgelig håbe på, at Steve vil sælge os
Music Capsule på Macworld '09 :P

Synkronisering er en god idé, men jeg synes det er sjovere at streame.
Jeg har ~60GB musik - det bliver altså hurtigt til mange GB disk, hvis
det skal spejles, til flere computere.

> Vi har i mange år kørt iTunes centralt fra en email/web/fileserver.
> En iMac har sørget for afspilning på sturens anlæg.
> Før Apples routingtrick sågar over internettet.

Virker det ikke, hvis iTunes tror, at serveren er på lokalnetværket?
Hvis det er et 'behov' I har, kunne I prøve at kigge på noget VPN.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk