Tilbehør, Stegte Ål
Fra : Michael Nielsen

Dato : 17-01-08 19:27

Hej

Skal have 10 gæster til stegte ål med kartofler og persillesovs, men jeg
mangler nogle gode forslag til tilbehør !!

Michael

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-01-08 19:30

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Skal have 10 gæster til stegte ål med kartofler og persillesovs,
> men jeg mangler nogle gode forslag til tilbehør !!
>

> Michael

Stegt ål behøver ikke andet tilbehør end øl og snaps efter min
mening.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Michael Nielsen

Dato : 17-01-08 19:54

> Stegt ål behøver ikke andet tilbehør end øl og snaps efter min mening.
>

> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Narrrr, her i huset regnes øl og snaps ikke som tilbehør til stegte ål, men
ganske enkelt en nødvendighed !!

Michael

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-01-08 20:02

> Narrrr, her i huset regnes øl og snaps ikke som tilbehør til
> stegte ål, men ganske enkelt en nødvendighed !!
>
> Michael

LOL Pardon, det har du nok ret i, men jeg synes at de ville være
synd at servere andet end de lækre (og kostbare) ål og
persillesovs/kartofler. Jeg har aldrig hørt om yderligere tilbehør.

Fra : Erling Hansen

Dato : 17-01-08 20:51

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> "Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev i en meddelelse

> Stegt ål behøver ikke andet tilbehør end øl og snaps efter min
> mening.

Stegte ål er en herlig, fed spise, og den eneste brændevin jeg kan
anbefale til ålene er norske Linje-Akvavit, som har en dejlig frisk smag
der passer til de fede ål.
Jeg selv braser altid kartoflerne en anelse lige før serveringen.
mvh
Erling

Fra : N/A

Dato : 17-01-08 20:52

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-01-08 20:52

"Erling Hansen" <preeh-dh@mail.dkspree> skrev i en meddelelse

> De stegte ål er så fede, at jeg absolut kun kan anbefale Linje

Absolut en lækker aquavit. Smagte den første gang til vores
julefrokost, og det er ikke sidste gang jeg har prøvet den.

Fra : Jan Boegh

Dato : 17-01-08 22:53

Tove Krieger skrev i 478f9eea$0$90269$14726298@news.sunsite.dk dette:
> "Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev i en meddelelse

> Stegt ål behøver ikke andet tilbehør end øl og snaps efter min
> mening.

Persillesovs og kartofler skal erstattes med stuvede kartofler, tak! Og så
selvfølgeligt med øl og snaps.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Broegger

Dato : 17-01-08 23:04

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev

> Persillesovs og kartofler skal erstattes med stuvede kartofler, tak!
> Og så selvfølgeligt med øl og snaps.

Netop. Stuvede kartofler med en smugle løg i.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Max

Dato : 17-01-08 20:10

Hej Michael

> Skal have 10 gæster til stegte ål med kartofler og persillesovs, men
> jeg mangler nogle gode forslag til tilbehør !!

Jeg foretrækker dem med stuvede kartofler og så skal der æblemos til.

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 17-01-08 20:30

Hej Max(ern)

Max wrote:
> Jeg foretrækker dem med stuvede kartofler og så skal der æblemos til.

Æblemos? Det kan da kun bruges til æblekage..

Mvh Hauge

Fra : KV Christiansen

Dato : 17-01-08 22:36

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Skal have 10 gæster til stegte ål med kartofler og persillesovs, men jeg
> mangler nogle gode forslag til tilbehør !!

Vi får altid stuvede kartofler og hjemmelavet agurkesalat og masser af øl og
snaps

mvh

KC

Fra : Arne Jensen

Dato : 18-01-08 22:07

Som tilbehør kan jeg slet ikke undvære æblemos med revet peberrod
det er en meget fin kontrast til de måske lidt fede ål.
Velbekomme @rne

Fra : Margit

Dato : 19-01-08 14:57

> [...]
>
> Skal have 10 gæster til stegte ål med kartofler og persillesovs, men jeg
> mangler nogle gode forslag til tilbehør !!

Stuvede kartofler, persille til drys og husk endelig rødbederne.

Margit