|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | ej forbindelse - perspektivbredband Fra : per.f.andersen@gmail~
 | 
 Dato :  17-01-08 07:59
 | 
 |  | Jeg har skrevet indlæg for et par dage siden vedr. om cphmetronet var
 nede.
 Det rigtige navn er nu perspektivbredband.dk
 Jeg har haft problemer siden lørdag, hvor jeg har oplevet oppetid på
 netforbindelsen på ca. 5%.
 adsl-modemmet blinkede det meste af tiden, så kun når det ikke
 blinkede virkede det. Samtidig har jeg også haft alvorlige problemer
 bl.a. med musen som ikke fungerede på både bærbar og stationær. Jeg
 forsøgte mig med indlæsning af backupper, men det havde ingen effekt.
 Nu blinker modemmet ikke mere, men jeg kan ikke få forbindelse hverken
 på bærbar eller stationær, men musen virker!
 Jeg har nu prøvet at flytte rundt på kabler, eller forbinde direkte
 med modemmet, men intet hjælper. Jeg har også kørt en total viruscheck
 uden at finde noget.
 I IE7 har jeg kørt "Diagnose af forbindelsesproblemer" og det har vist
 dette i rødt, som jeg formoder er årsagen til vanskelighederne:
 info Venter et øjeblik på, at modemet/routeren stabiliseres
 action Automatiseret reparation: Forny IP-adresse
 action Frigiver den aktuelle IP-adresse...
 action Den aktuelle IP-adresse blev frigivet
 action Fornyer IP-adressen...
 error Fejl under fornyelse af IP-adresse: Semaforens timeout-periode
 er udløbet.
 info Computeren har følgende standardgatewayposter: 0.0.0.0
 warn Der er ingen standardgatewaypost
 Diagnosticering af IP Layer
 Beskadiget IP-routingtabel
 
 Håber at nogen kan giv mig et hint til at komme videre.
 
 mvh per
 
 
 
 |  |  | 
  Henning (17-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  17-01-08 17:29
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 17 Jan 2008 06:59:25 -0800 (PST), per.f.andersen@gmail.com
 wrote:
 >Jeg har skrevet indlæg for et par dage siden vedr. om cphmetronet var
 >nede.
 >Det rigtige navn er nu perspektivbredband.dk
 >Jeg har haft problemer siden lørdag, hvor jeg har oplevet oppetid på
 >netforbindelsen på ca. 5%.
 >adsl-modemmet blinkede det meste af tiden, så kun når det ikke
 >blinkede virkede det. Samtidig har jeg også haft alvorlige problemer
 >bl.a. med musen som ikke fungerede på både bærbar og stationær. Jeg
 Jeg tror du blander nogle ting sammen - at musen ikke virker har intet
 med dit netværk at gøre   Jeg har også Perspektivbredbaand og oplever jævnlige udfald   Måske
 bare få sekunder, men nok til at blive smidt af Citrix og VPN. Jeg
 prøver lige nu en anden router for at se om problemet fortsætter der,
 men jeg er bage for det... Jeg har ikke kigget på modemlamperne, jeg
 sidder på trådløs, modemet er gemt langt væk:--( Men hvis det
 fortsætter må jeg hive modemet frem og holde øje med lamperne.
            
             |  |  | 
  Henning (17-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  17-01-08 20:12
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 17 Jan 2008 17:28:57 +0100, Henning <nej@tak.invalid> wrote:
 >Jeg har også Perspektivbredbaand og oplever jævnlige udfald   Måske
 >bare få sekunder, men nok til at blive smidt af Citrix og VPN. Jeg
 >prøver lige nu en anden router for at se om problemet fortsætter der,
 >men jeg er bage for det... Jeg har ikke kigget på modemlamperne, jeg
 >sidder på trådløs, modemet er gemt langt væk:--( Men hvis det
 >fortsætter må jeg hive modemet frem og holde øje med lamperne.
 Interessant - jeg oplevede fejlen igen, tog modemet frem og kan
 konstatere at ADSL-lampen slukker periodisk. Så er spørgsmålet bare om
 det er linien eller modemet   PB vil nok sige modemet og sende mig
 til ComputerCity, hvor det er købt. De vil nok afvise og sige
 linien... Eller teste modemet og afkræve mig en formue for "ingen fejl
 konstateret"...
            
             |  |  | 
   Sune (18-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sune
 | 
 Dato :  18-01-08 06:15
 | 
 |  | On Thu, 17 Jan 2008 20:11:35 +0100, Henning <nej@tak.invalid> wrote:
 
 > PB vil nok sige modemet og sende mig
 >til ComputerCity, hvor det er købt. De vil nok afvise og sige
 >linien... Eller teste modemet og afkræve mig en formue for "ingen fejl
 >konstateret"...
 
 PB sendte også mig i ComputerCity hvor jeg byttede mit modem.
 Jeg fortalte det dem som det var, at PB mente at modemet var defekt.
 Men det var det ikke, og jeg hørte ikke fra ComputerCity.
 
 1 modem og 4 TDC tekniker besøg senere, måtte PB erkende at min linie er
 for dårlig til at køre over 4mbit.
 
 Mvh
 Sune
 
 
 |  |  | 
   N/A (18-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N/A
 | 
 Dato :  18-01-08 15:43
 | 
 |  | 
 
 
 |  |  | 
  per.f.andersen@gmail~ (17-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : per.f.andersen@gmail~
 | 
 Dato :  17-01-08 10:31
 | 
 |  | 
 
            > Jeg tror du blander nogle ting sammen - at musen ikke virker har intet
 > med dit netværk at gøre   >
 > Jeg har også Perspektivbredbaand og oplever jævnlige udfald   Måske
 > bare få sekunder, men nok til at blive smidt af Citrix og VPN. Jeg
 > prøver lige nu en anden router for at se om problemet fortsætter der,
 > men jeg er bage for det... Jeg har ikke kigget på modemlamperne, jeg
 > sidder på trådløs, modemet er gemt langt væk:--( Men hvis det
 > fortsætter må jeg hive modemet frem og holde øje med lamperne.
 Jeg ved da godt at musen ikke har med netværk at gøre, men der må være
 en forbindelse af en eller anden slags siden, at museproblemerne
 forekom  både på den bærbare og stationære.
 Men nu har jeg slet ingen forbindelse!
 mvh per
            
             |  |  | 
  Bjarke Andersen (17-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke Andersen
 | 
 Dato :  17-01-08 20:19
 | 
 |  | per.f.andersen@gmail.com crashed Echelon writing news:b96e4397-af45-437b-
 8c55-f2643f3da180@s13g2000prd.googlegroups.com:
 
 > Jeg ved da godt at musen ikke har med netværk at gøre, men der må være
 > en forbindelse af en eller anden slags siden, at museproblemerne
 > forekom  både på den bærbare og stationære.
 > Men nu har jeg slet ingen forbindelse!
 
 Er det et USB modem og i så fald deler modemmet og musen strøm fra samme
 USB port?
 
 --
 Bjarke Andersen
 
 
 |  |  | 
  per.f.andersen@gmail~ (17-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : per.f.andersen@gmail~
 | 
 Dato :  17-01-08 13:36
 | 
 |  | On 17 Jan., 20:19, Bjarke Andersen <bjarke.ander...@gmail.com> wrote:
 > Er det et USB modem og i så fald deler modemmet og musen strøm fra samme
 > USB port?
 >
 > --
 > Bjarke Andersen
 
 Nej, det er ikke et usb-modem - jeg tror, at systemerne har været
 overbelastet pga. af modemmets forsøg på at kontakte
 perspektivbredband.dk og af en eller anden grund er det så musen det
 er gået ud over.
 Men jeg mangler desværre en løsning på at få forbindelse med
 perspektivbredband.
 
 mvh per
 
 
 |  |  | 
  per.f.andersen@gmail~ (17-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : per.f.andersen@gmail~
 | 
 Dato :  17-01-08 16:29
 | 
 |  | Hvis man tilslutter direkte er fejlmeddelelsen fra IE7 "Diagnose af
 forbindelsesproblemer"
 
 
 "Ugyldig IP-adresse
 
 info AutoNet-adresse blev registreret: 169.254.xxx.yyy
 action Automatiseret reparation: Forny IP-adresse
 action Frigiver den aktuelle IP-adresse...
 action Den aktuelle IP-adresse blev frigivet
 action Fornyer IP-adressen...
 error Fejl under fornyelse af IP-adresse: Semaforens timeout-periode
 er udløbet. "
 
 
 
 |  |  | 
  per.f.andersen@gmail~ (18-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : per.f.andersen@gmail~
 | 
 Dato :  18-01-08 03:40
 | 
 |  | On 18 Jan., 06:15, Sune <april2...@tdcadslw.dk> wrote:
 > On Thu, 17 Jan 2008 20:11:35 +0100, Henning <n...@tak.invalid> wrote:
 > > PB vil nok sige modemet og sende mig
 > >til ComputerCity, hvor det er købt. De vil nok afvise og sige
 > >linien... Eller teste modemet og afkræve mig en formue for "ingen fejl
 > >konstateret"...
 >
 > PB sendte også mig i ComputerCity hvor jeg byttede mit modem.
 > Jeg fortalte det dem som det var, at PB mente at modemet var defekt.
 > Men det var det ikke, og jeg hørte ikke fra ComputerCity.
 >
 > 1 modem og 4 TDC tekniker besøg senere, måtte PB erkende at min linie er
 > for dårlig til at køre over 4mbit.
 
 Jeg ved ikke om modemmet er defekt - det har i hvert fald kørt med 10
 Mb/1Mb indtil nu, men nu sker der intet selvom meodemmet
 tilsyneladende selv mener, at det er OK.
 Jeg har skrevet til support i går, men endnu ikke fået svar - jeg ved
 ikke om de overhovedet svarer på supportspørgsmål pr. mail.
 
 mvh per
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (18-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  18-01-08 15:43
 | 
 |  | Hvad er tilsluttet dit modem?
 
 Kører du med en router/firewall imellem?
 
 Prøv evt at se om du har sat din interne ip-adresse korrekt.
 Hvis den er sat til auto hele vejen rundr, så prøv at tilslutte noget
 andet til modem'et.
 Jeg har været ude for at en router ikke ku få forbindelse. Løsningen var
 at ændre MAC-adresse, og siden da har det spillet perfekt!
 
 Jeg har perspektivbredband, og har haft det i snart 2 år.
 Jeg er godt tilfreds med dem, selvom forbindelsen til tider godt kan
 smutte sig en lille tur på ½ min. (???????)
 
 /Jacob
 per.f.andersen@gmail.com skrev:
 > On 18 Jan., 06:15, Sune <april2...@tdcadslw.dk> wrote:
 >> On Thu, 17 Jan 2008 20:11:35 +0100, Henning <n...@tak.invalid> wrote:
 >>> PB vil nok sige modemet og sende mig
 >>> til ComputerCity, hvor det er købt. De vil nok afvise og sige
 >>> linien... Eller teste modemet og afkræve mig en formue for "ingen fejl
 >>> konstateret"...
 >> PB sendte også mig i ComputerCity hvor jeg byttede mit modem.
 >> Jeg fortalte det dem som det var, at PB mente at modemet var defekt.
 >> Men det var det ikke, og jeg hørte ikke fra ComputerCity.
 >>
 >> 1 modem og 4 TDC tekniker besøg senere, måtte PB erkende at min linie er
 >> for dårlig til at køre over 4mbit.
 >
 > Jeg ved ikke om modemmet er defekt - det har i hvert fald kørt med 10
 > Mb/1Mb indtil nu, men nu sker der intet selvom meodemmet
 > tilsyneladende selv mener, at det er OK.
 > Jeg har skrevet til support i går, men endnu ikke fået svar - jeg ved
 > ikke om de overhovedet svarer på supportspørgsmål pr. mail.
 >
 > mvh per
 
 
 |  |  | 
  Henning (18-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  18-01-08 16:14
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 18 Jan 2008 02:40:20 -0800 (PST), per.f.andersen@gmail.com
 wrote:
 >On 18 Jan., 06:15, Sune <april2...@tdcadslw.dk> wrote:
 >> On Thu, 17 Jan 2008 20:11:35 +0100, Henning <n...@tak.invalid> wrote:
 >> > PB vil nok sige modemet og sende mig
 >> >til ComputerCity, hvor det er købt. De vil nok afvise og sige
 >> >linien... Eller teste modemet og afkræve mig en formue for "ingen fejl
 >> >konstateret"...
 Supporten kunne se der havde været afbrydelser, pakketab. De lægger om
 til Annex M og tester derfra. Det giver lidt lavere dl (~15Mbit), til
 gengæld får jeg ~2M op i stedet for den ene jeg har sloges med indtil
 nu     >Jeg har skrevet til support i går, men endnu ikke fået svar - jeg ved
 >ikke om de overhovedet svarer på supportspørgsmål pr. mail.
 Har endnu aldrig oplevet at få svar på mailspørgsmål    Det er den
 tunge vej i telefonen...
            
             |  |  | 
  N/A (18-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N/A
 | 
 Dato :  18-01-08 15:43
 | 
 |  | 
 
 
 |  |  | 
 |  |