Tætningslister til gamle "plastik vinduer"~
Fra : Erik

Dato : 09-01-08 21:42

Hejsa

Vi har gamle "plastik vinduer" i den ejendom, som jeg bor i.
Tætningslisterne i vinduesrammerne er begyndt og blive utætte.

Vinduerne er ca. 25 år gamle. Fabrikatet kendes ikke.

Hvor finder vi nogle nye tætningslister, som passer?

På forhånd tak

Erik

Fra : Max

Dato : 09-01-08 22:02

Hej Erik

> Hvor finder vi nogle nye tætningslister, som passer?

Pil et stykke liste ud ag vinduet, find det største byggemarkede
i nærheden, gå ind og lån deres katalog over tætningslister,
se om der findes noget tilsvarende det du mangler, findes
det bestiller du dem, findes det ikke, så bed om et katalog
mere at kikke i.

--
Mvh Max

Fra : Erik

Dato : 10-01-08 16:53

> [...]
> se om der findes noget tilsvarende det du mangler, findes
> det bestiller du dem, findes det ikke, så bed om et katalog

Mange tak. Er Prøvet flere steder. Desværre uden held

/Erik

Fra : Max

Dato : 10-01-08 17:00

Hej Erik

> Mange tak. Er Prøvet flere steder. Desværre uden held

Kan du ikke scanne profilen med mål og lægge billedet
op et sted ?

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 09-01-08 23:28

On Wed, 9 Jan 2008 21:41:35 +0100, "Erik" <eggnewsNO@SPAMhotmail.com>
skrev:

>Hejsa
>

>Vi har gamle "plastik vinduer" i den ejendom, som jeg bor i.
>Tætningslisterne i vinduesrammerne er begyndt og blive utætte.
>

>Vinduerne er ca. 25 år gamle. Fabrikatet kendes ikke.

Hvis du bor til Leje skal du sikkert henvende dig til en varmemester/
udlejer.

Men det kan godt blive et problem med at skaftte reservedele til
vinduer/ plast, fordi flere af dem er " billig produkter" forde der
ingen leveringsgaranti er generalt. Hvis du er en Cark Rasmussen eller
Carl F. så prøv der. Hvis du hele tiden løber panden mod en mur, kan
du prøve med det tætningsbånd der bruges når man monterer termoruder.
(glasbånd) fås flere steder.

Husk at rense de gamle gummilister af, inden du monterer nye udenpå,
eller monter den på vindusrammen.

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Erik

Dato : 10-01-08 16:55

> Hvis du bor til Leje skal du sikkert henvende dig til en varmemester/
> udlejer.

Bor i andel. Så jeg hænger selv på den

> [...]
> Carl F. så prøv der. Hvis du hele tiden løber panden mod en mur, kan
> du prøve med det tætningsbånd der bruges når man monterer termoruder.

Det er et forsøg vær....

> Husk at rense de gamle gummilister af, inden du monterer nye udenpå,
> eller monter den på vindusrammen.

Det er klart.

/Erik

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 10-01-08 22:33

Erik skrev:

> Bor i andel. Så jeg hænger selv på den

Hvis det er en privat andelsboligforening, du bor i? - så har I
nogle vedtægter. Prøv lige at kigge på §9 hvor der står noget om
vedligeholdelse. Der står noget om at udvendig vedligeholdelse
skal afholdes af foreningen. Men tætningslisterne sidder jo både
ude og inde. Så ...

I øvrigt mener jeg ikke, der burde være meget diskussion med
bestyrelsen om, at foreningen betaler dine nye tætningslister, når
du selv er lidt fiks på fingrene. En billig udgift for foreningen.

> Det er et forsøg vær....

Er ikke meget værd! Sats hellere på at finde en tætnigsliste der
passer rimelig godt i forhold til de gamle trætte lister. Er ikke
umuligt at finde sådanne, da der findes temmelig mange profiler.

--
Svend Erik