Hastighed på APE
Fra : Claus Sikora

Dato : 16-01-08 18:36

Når jeg overfører filer fra min MBP til min eksterne disk der er
tilsluttet en airport extreme syn's jeg det går enormt langsomt... Den
overfører noget der ligner 1-2 MN per sekund.
Airporten er sat op til n-standard og ifølge min netværksovervågning er
der en linkhastighed på 130MBit/s..
Men hvorfor kører det så langsomt?

Det gælder både ved manual overførsel samt time machine...

/Claus

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-08 00:06

Claus Sikora <claussikora@gmail.com> wrote:
> [...]
> overfører noget der ligner 1-2 MN per sekund.
> Airporten er sat op til n-standard og ifølge min netværksovervågning er

Der er tre flaskehalse du ikke tager højde for:

1) wireless hastigheder er i medvind og godt vejr.
2) transfer hastigheder af mange små filer måles oftest i 0.0n MB/sec
3) filserveren på din airport dims er langsom, da den har meget lidt
ram og en bitte lille CPU.

Fra : Claus Sikora

Dato : 17-01-08 11:22

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Der er tre flaskehalse du ikke tager højde for:
>
> 1) wireless hastigheder er i medvind og godt vejr.
Jeg sidder med ca. 3 meters afstand til mit APE uden forhindringer og
jeg er den eneste der under forsøget er koblet på..

> 2) transfer hastigheder af mange små filer måles oftest i 0.0n MB/sec
Jeg overførte både en masse små filer samt store filer på omkring 3GB og
det var samme hastighed på begge...

> 3) filserveren på din airport dims er langsom, da den har meget lidt
> ram og en bitte lille CPU.
Det kunne jeg så godt forestille mig var en stor flaskehals...

Det jeg har lavet det med henblik på er selvfølgelig Time Machine så jeg
kan køre det trådløst men den første backup den lavede på omkring 40GB
tog lidt over 8 timer.. Og jeg spekulerede lidt på om det ville være det
samme problem med den nye time capsule da det her setup i teorien er det
samme ?

Jeg har en 8MBit internetlinie og den kan jeg hente fra med samme
hastighed sm når jeg overfører til min netdisk (eller tæt på ihvertfald)

/Claus ;)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-08 19:32

> [...]

> Det jeg har lavet det med henblik på er selvfølgelig Time Machine så jeg
> kan køre det trådløst men den første backup den lavede på omkring 40GB

Den tager også adskillige timer hvis du laver en timemachine backup
til en lokal disk. Timemachine er smart men bestemt ikke hurtigt.

Den dag de får implementeret det til og fra ZFS er der håb.

Fra : Claus Sikora

Dato : 19-01-08 22:59

> [...]
> til en lokal disk. Timemachine er smart men bestemt ikke hurtigt.
>
> Den dag de får implementeret det til og fra ZFS er der håb.

Hehe okay mange tak for svarene ihvertfald jeg er i det mindste glad for
at det ikke er mit udstyr der er sat forkert op eller lign. ;)

/Claus