Powerpoint præsentation til PDF
Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 14-01-08 15:47

Hej

Jeg har fremstillet en powerpoint præsentation på 1 side. Det er
størrelse 75x120cm og den skal jeg bruge som grundlag for en plakat jeg
skal have trykt.

På universiteterne er det standard at sætte sin poster op i powerpoint
fremfor i pagemaker, quark express og lignene. Universitetets trykkeri
klarer at trykke dem.

Men, jeg er sent ude med min plakat og kan ikke nå at få den trykt inden
den skal bruges. Jeg må derfor finde en privat trykker der kan gøre det.
Her kommer problemet:

Min fil er gemt i ppt og jeg skal have den konverteret til PDF.
Umiddelbart kan man jo bare gemme som PDF i powerpoint, men efter jeg
har gjort det så viser adobe reader blot en blank side (på 292kb).

Er der nogen der kender en "konverter" som kan oversætte en ppt fil til
en pdf fil på mac? Synes ikke helt jeg har kunne hitte noget brugbart,
kun henvisninger til manualer der alle viser at du bare gemmer som pdf
fra powerpoint :(

Hilsen Jesper

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-01-08 15:50

Jesper Mehlsen <jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> writes:

> Min fil er gemt i ppt og jeg skal have den konverteret til
> PDF. Umiddelbart kan man jo bare gemme som PDF i powerpoint, men efter
> jeg har gjort det så viser adobe reader blot en blank side (på 292kb).

Kan du ikke bare udskrive den, og dér bede om at gemme som en PDF?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Henrik

Dato : 14-01-08 15:51

"Jesper Mehlsen" <jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> wrote in message
> [...]
> pdf fil på mac? Synes ikke helt jeg har kunne hitte noget brugbart, kun
> henvisninger til manualer der alle viser at du bare gemmer som pdf fra

Print, og når printer menuen kommer frem så nede i venstre hjørne er det
muligt at printe til PDF!!!!

Fra : René

Dato : 14-01-08 16:29

> Print, og når printer menuen kommer frem så nede i venstre hjørne er det
> muligt at printe til PDF!!!!

Og skal det trykkes i stor størrelse, og hvis der er grafik med husk at
sætte til "rigtig" opløsning ellers kan visse emner blive "hakket" i
kanterne vælg feks bedste opløsning.. hedder sikkert "print quality".

/René

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 14-01-08 18:07

René skrev:

> [...]
> sætte til "rigtig" opløsning ellers kan visse emner blive "hakket" i
> kanterne vælg feks bedste opløsning.. hedder sikkert "print quality".

Tak - det var faktisk dette råd der løste problemet. Jeg havde nemlig
valgt at printe til PDF, men ikke før jeg fik sat opløsningen op og fik
"fitted to page" lykkedes det.

Hilsen Jesper