DiTech
Fra : Allan Anonym

Dato : 14-07-01 13:27

Motoren i Aprilias SR50 DiTech virker meget interessant. Udover de
miljømæssige og benzin/olie-økonomiske forbedringer, skulle den også være en
bedre motor mht. præstationer og holdbarhed.

Hvornår kommer der DiTech i de andre totakts-Aprilia'er? En RS50 DiTech
ville være fed. Er der nogen der kan sige om man kan proppe en DiTech motor
i en RS50?

Fra : RpR

Dato : 14-07-01 15:17

> Hvornår kommer der DiTech i de andre totakts-Aprilia'er? En RS50 DiTech
> ville være fed. Er der nogen der kan sige om man kan proppe en DiTech
motor
> i en RS50?

Det ville ikke være umuligt, men du skal nok ikke regne med at de gør det.
Så ville RS 50 da først være svær at sælge.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Allan Anonym

Dato : 14-07-01 15:40

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
> motor
>
> Det ville ikke være umuligt, men du skal nok ikke regne med at de gør det.
> Så ville RS 50 da først være svær at sælge.

Hvorfor? Hvad er der dårligere ved DiTech i forhold til den nuværende?

Fra : RpR

Dato : 14-07-01 18:38

> Hvorfor? Hvad er der dårligere ved DiTech i forhold til den nuværende?

For såvidt intet, men RS 50 koster i forvejen ca. 25000,- og DiTech motoren
er DYR!

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 15-07-01 02:05

> For såvidt intet, men RS 50 koster i forvejen ca. 25000,- og DiTech
motoren
> er DYR!

+ man lige pludselig skal til at tune en motor med indsprøjtning... lidt
mere besværligt end en kaburator motor.. de 'almidelige' tunings tricks
bortfalder...

Fra : John Hewalo

Dato : 15-07-01 11:15

On Sun, 15 Jul 2001 03:04:43 +0200, "Mikkel Knudsen"
<mikkel.knudsen@[SPAM-nej tak]vip.cybercity.dk> wrote:

>motoren
>>
> + man lige pludselig skal til at tune en motor med indsprøjtning... lidt
>mere besværligt end en kaburator motor.. de 'almidelige' tunings tricks
>bortfalder...

Tja, det er da vist bare noget med en computer, eller tager jeg
fejl?

mvh
John

Fra : RpR

Dato : 15-07-01 14:06

> Tja, det er da vist bare noget med en computer, eller tager jeg
> fejl?

Nej, det gør du faktisk ikke!

Enten skal en chip skiftes = omdysning eller man skal omprogrammere den
nuværende chip.
Ved DiTech gøres det med en gameboy, tro det eller ej =)

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 15-07-01 15:10

Programmering vha. gameboy - hvor kan man finde info om det ?
/Nic

Fra : RpR

Dato : 15-07-01 15:51

lige her:

http://www.fortunecity.com/westwood/arch/235/id10.htm

Fra : John Hewalo

Dato : 15-07-01 19:48

On Sun, 15 Jul 2001 15:06:17 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.com>
wrote:

>Enten skal en chip skiftes = omdysning eller man skal omprogrammere den
>nuværende chip.
>Ved DiTech gøres det med en gameboy, tro det eller ej =)

Ja, jeg tror på det.
En Playstation skulle vist også kunne gøre det.

Måske man skulle finde software til det, og derefter tilbyde at
gøre det?
Mon dog ikke man kunne forlange >500 kr for det.

Mvh

John

Fra : RpR

Dato : 15-07-01 20:10

> Ja, jeg tror på det.
> En Playstation skulle vist også kunne gøre det.

Det ved jeg så ikke noget om, men en Gameboy kan ihvertfald.

> Måske man skulle finde software til det, og derefter tilbyde at
> gøre det?
> Mon dog ikke man kunne forlange >500 kr for det.

Så mange DiTech'er kører der endnu ikke i DK. Har set 2 indtil videre, og
der havde forhandleren fjernet spærringerne uden beregning.

Fra : Allan Anonym

Dato : 15-07-01 13:48

> For såvidt intet, men RS 50 koster i forvejen ca. 25000,- og DiTech
motoren
> er DYR!

Hvis man sammenligner SR50 priserne koster ditech motoren ca. 6000 kr.
ekstra. Kan det passe at man for den pris kan få ca. 730 liter benzin? Hvis
man kører ca. 40000 km, er de penge så ikke tjent ind i sparede benzin
udgifter?

Fra : RpR

Dato : 15-07-01 14:07

> [...]
Hvis
> man kører ca. 40000 km, er de penge så ikke tjent ind i sparede benzin

Jo, men hvem ville købe en knallert til 31000,- ?

Fra : Allan Anonym

Dato : 15-07-01 17:51

> Hvis
>
> Jo, men hvem ville købe en knallert til 31000,- ?

Folk der har tænkt sig at køre mere end 40000 km.

Fra : RpR

Dato : 15-07-01 20:11

> Folk der har tænkt sig at køre mere end 40000 km.

Hvis man så er lidt smart så tager man MC pap i stedet og køber en brugt MC.
F.eks fås en Suzuki GSX-R 250 med lidt held til omkring 25000,-

Fra : Gert Vest

Dato : 16-07-01 06:43

Jeg har forespurgt importøren om det kunne tænkes at motoren kom på Area 51.
Han svarede "at det kunne han ikke forestille sig".

GV

Allan Anonym <allan@fantasydomain.fantasyland> skrev i en