Vmware Fuision problem
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-01-08 18:09

Jeg har Windows på en selvstændig Bootcamp-partition på min MacBookPro.
Siden jeg sidst besøgte denne partition, er der sket følgende:

Jeg har ændret på størrelsesforholdene mellem de andre partitioner (jf.
en tidligere tråd), og jeg har købt registrereringsnummer til VMware
Fusion, der hidtil har kørt på prøve, og installeret programmet.

Nu kommer der denne besked:

"Cannot open the disk
'/Volumes/Data/Users/ovesteensmidt/Library/Application Support/VMware
Fusion/Virtual Machines/Boot Camp/%2Fdev%2Fdisk0/Boot Camp
partition.vmwarevm/Boot Camp partition.vmdk' or one of the snapshot
disks it depends on.
Reason: The partition table on the physical disk has changed since the
disk was created. Remove the physical disk from the virtual machine,
then add it again."

Det er alt overvejende sort tale.

"Data" er den partition, hvor min brugermappe befinder sig.

Men hvad menes der med "physical disk" og "the virtual machine"? Og hvad
menes der med "Remove" og "then add it again"?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-01-08 20:21

Ove Steen Smidt skrev:
> [...]
>
> Men hvad menes der med "physical disk" og "the virtual machine"? Og hvad
> menes der med "Remove" og "then add it again"?

Marker den virtuelle maskine, tryk på knappen settings, tryk på Hard
Disk, tryk på minus-tegnet, tryk på plus-tegnet. Der skal nok svares på
lidt ja- og nej-spørgsmål undervejs.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-01-08 22:57

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Marker den virtuelle maskine, tryk på knappen settings, tryk på Hard
> Disk, tryk på minus-tegnet, tryk på plus-tegnet. Der skal nok svares på
> lidt ja- og nej-spørgsmål undervejs.

Hvad er "den virtuelle maskine"?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-01-08 23:55

Ove Steen Smidt skrev:

> Hvad er "den virtuelle maskine"?

Den computer Windows tror den kører på. Informationerne om hvad det er
for en befinder sig i vmdk-filen. Når man ændrer på den virtuelle
maskine (altså computeren) uden at oplysningerne bliver skrevet ind i
vmdk-filen, kan den ikke finde ud af det længere.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-01-08 11:21

> [...]

> maskine (altså computeren) uden at oplysningerne bliver skrevet ind i
> vmdk-filen, kan den ikke finde ud af det længere.

OK. Jeg gættede da også hurtigt, at VM betyder Virtual Machine. Og jeg
forstår godt ideen.

Men det bringer mig ikke ret meget nærmere til, hvad det er, jeg skal
markere. Det ligger forskelligt Application Data > VMware.

Når du skriver "Marker", så mener du altså ikke "dobbeltklik". Der er
ikke noget i den mappe, som kan åbnes. Hvordan kommer Settings så frem?
Er det noget med Vis Info?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-01-08 13:53

Ove Steen Smidt wrote:

> Men det bringer mig ikke ret meget nærmere til, hvad det er, jeg skal
> markere. Det ligger forskelligt Application Data > VMware.

Det er ikke på filniveau, du skal slette noget. Du skal starte Fusion,
klikke på/markere din virtuelle pc (den hedder sikkert 'Windows XP'
eller noget i den stil), og klikke på 'Settings'.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-01-08 23:05

ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) writes:

> Hvad er "den virtuelle maskine"?

Den virtuelle maskine er de datafiler som udgør den komplette opsætning
af den "inden-i-maven-af-OSX" PC som vmware muliggør. Set fra OS X er
vmware fusion bare et program som alle andre - men set inde fra det
operativsystem der køres indeni vmware, så er det bare en PC som alle
andre.

En virtuel maskine forholder sig til en fysisk maskine, som virtuel
hukommelse (swap på en harddisk) forholder sig til fysisk
hukommelseschips. De ser rigtige ud, men er det slet ikke :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"