Undgå Burger King Herning
Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 11:28

Så fik vi en Burger King i Herning.
Langt om længe måske, fordi McDonalds
har været altdominerende i praktisk talt rigtig
mange byer.

MEN....ingen glæde uden skår.

De første dage var der lang kø.
Nyhedens interesse. Forståeligt.
En uge efter de har åbnet, køer man
i 'drive-in'. Denne er ude af funktion.
Der hænger et skilt på bestillingsstanderen,
hvor man bedes henvende sig i restaurenten.
Kører på McDonalds. Her virker alting. Altid.
Sådan noge skal BARE virke...

14 dage efter kommer man forbi. Vil prøve
deres cheeseburger for at sammenligne med
McDonalds.

For det første, så er køen så lang af biler,
den når ud og igennem lyskrydset.
Så sidder man i kø i 45 minutter !!!
Man kommer frem til mikrofonen for
at bestille, blir budt velkommen til Burger King -
"det varer lige et øjeblik". Sådan sagde de 3 gange
før de var klar...
Efter endnu 20 minutter fra afgivet bestillling på 1 Whopper,
1 Cheeseburger og en lille cola, blir' det endelig min tur.
Jeg er på det tidspunkt ret sur. Spørger hvorfor der er sådan
en ventetid på 40-45 minutter...
Den arme dreng siger så "Der er for lidt kaldt på arbejde"...

WHAT ?

En nyåbnet Burger King restaurant som vil konkurrere med
McDonalds, og som oven i købet har hængt en megaposter op
lige ved siden af McDonalds for at provokere, evner ikke at
ha' nok folk på arbejde.
Samtidig kunne man se, der i deres pause-stue sad et par stykker
og så....Sigurds børnetime....*LOL*.
Få dog de idioter ud og hjælpe til i restauranten, eller ud med
en kop kaffe til de ventende i drive-in.
Jeg fik da også et par biler til at vende om, da jeg fortalte
de ville komme til at vente mindst 30 minutter...)

Jeg er megaskuffet over Burger King. Troede det var et friskt
pust i byen, men sidder nu tilbage med en smag af dårlig kompetence
og ineffektiv ledelse.
Men godt vi har McDonalds, de kan deres kram og er helt
anderledes med på beatet.
De morede sig også og sagde mange tak, da jeg fortalte
der var kø på 45 minutter hos deres konkurrent, fordi de
var får få på arbejde..))))

Desuden var cheeseburgeren fra Burger King tør, bøffen
smagte ikke af noget særligt, selvom denne skulle være nok
så fint fra grillen og sesamfrøene var mere irriterende og til pynt
og hvor var osten ?? Smagte af noget man selv kunne ha' bikset
sammen, og manglede dên der 'uhm' ting. Tør og kedelig og ganske
ordinær oplevelse.

Fra : Arne Jensen

Dato : 29-12-07 11:37

Hvor længe har du været ansat på MC.Donalds??????

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 11:46

"Arne Jensen" <arne.jensen@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor længe har du været ansat på MC.Donalds??????

Gjorde det ondt ?

Burger King sux.
MCD rox.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-07 13:17

> Burger King sux.
> MCD rox.

Du er ikke særlig kritisk ang. hvad du putter i munden?

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-07 10:41

"Hans Christian Vang" <.> skrev i en meddelelse

> Du er ikke særlig kritisk ang. hvad du putter i munden?

Jo. Bare der er rigeligt.

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-07 12:43

> Jo. Bare der er rigeligt.

He he he.... =)

Fra : Torben

Dato : 29-12-07 13:12

"Arne Jensen" <arne.jensen@newmail.dk> wrote in message
> Hvor længe har du været ansat på MC.Donalds??????

Hvor længe har du skrevet indlæg på usenet?

mvh
Torben

Fra : Max

Dato : 29-12-07 11:55

Hej Eque

> Så fik vi en Burger King i Herning.
> Langt om længe måske, fordi McDonalds

Hvem i alverden gider spise nogen af stederne ?

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 29-12-07 13:14

Hej Maxern

Max wrote:
> Hvem i alverden gider spise nogen af stederne ?

Eque, tror jeg da nok..

Mvh Hauge

Fra : Torben

Dato : 29-12-07 13:16

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Hvem i alverden gider spise nogen af stederne ?

Mange.. Det er nok lidt lige som folk der siger at de aldrig læser Se og
Hør. Ingen vil være ved det, men mange gør det alligevel.

Jeg må ærligt indrømme at jeg spiser begge steder - helst Burger King. Jeg
gør det enten fordi at jeg har tømmermænd, eller fordi at jeg liiige kunne
nuppe noget i farten. Derudover gider ungerne også gerne på McD.

Når jeg så går ud af døren, siger jeg: "Jeg gør det aldrig igen" - men det
gør jeg så alligevel

mvh
Torben

Fra : Hauge

Dato : 29-12-07 13:20

Torben wrote:
> Mange.. Det er nok lidt lige som folk der siger at de aldrig læser Se
> og Hør. Ingen vil være ved det, men mange gør det alligevel.

Jeg gør det engang imellem, men det er efter lang tid hvor ens eget mad
begynder at blive kedeligt, hvor man ikke rigtigt synes det smager. Så
trænger jeg til at få nulstillet smagsløgende.. Og ved du hvad.. Det virker
sku. Uhm, alt mad smager suverent efter sådan en omgang McD.

Mvh Hauge

Fra : Torben

Dato : 29-12-07 13:42

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> [...]
> trænger jeg til at få nulstillet smagsløgende.. Og ved du hvad.. Det
> virker sku. Uhm, alt mad smager suverent efter sådan en omgang McD.

Hehe, sådan har jeg aldrig tænkt på det - men du har ret!

mvh
Torben

Fra : Max

Dato : 29-12-07 14:03

Hej Torben

> jeg liiige kunne nuppe noget i farten. Derudover gider ungerne også
> gerne på McD.

Jeg har også gået på McD og BK med ungerne, men de voksede
hurtigt fra det og forlanger ordentlig mad når vi skal ud og spise.
Heldigvis har jeg en lokal burgermand der laver bøfferne af hakket
oksekød når man har bestilt sin burger, så man kan få sig en burger
der faktisk smager af burger.

Ps: jeg kan godt rose McD, det skal så være for deres abelpie,
noget syntetisk stads, som jeg af uransalige grunde godt kunne
lide, specielt med softice i, men de har dem vidst ikke mere
har jeg hørt.

--
Mvh Max

Fra : Torben

Dato : 29-12-07 14:17

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Jeg har også gået på McD og BK med ungerne, men de voksede
> hurtigt fra det og forlanger ordentlig mad når vi skal ud og spise.

Nu er mine unger forholdsvis små, og de får heldigvis masser af ordentlig
mad herhjemme. Men ellers handler det jo om at lære sine unger hvad der er
forskel på skidt og kanel. Os voksne er jo heller ikke mere hellige end at
vi kan finde på at drikke for mange øller eller for megen (jf.
sundhedsstyrelsen) vin

> Heldigvis har jeg en lokal burgermand der laver bøfferne af hakket
> oksekød når man har bestilt sin burger, så man kan få sig en burger
> der faktisk smager af burger.

En sådan kender jeg også. Han er desværre ikke helt så lokal at det kan
betale sig at køre efter.

For ca. 14 dage side kørte jeg ind til en tilfældig "havnesnask" - han
serverede en burger med én af de her flade frost-bøffer (hvis man da kan
kalde det for en bøf) og kinakål..... Damn, jeg troede ikke at man stadigvæk
lavede den slags crap.

mvh
Torben

Fra : Max

Dato : 29-12-07 15:18

Hej Torben

> En sådan kender jeg også. Han er desværre ikke helt så lokal at det
> kan betale sig at køre efter.

Når det drejer sig om pitabrød med kebab, ja så skal vi også
køre 35 km. for at få noget der dur, men så bliver brødene også
bagt og salaten snittet medens man venter.

> kan kalde det for en bøf) og kinakål..... Damn, jeg troede ikke at
> man stadigvæk lavede den slags crap.

Hvad siger du til en gang pomfritter begravet i brun sovs og en
bøf der er tør som et stykke pap og så ketchup, remoulade,
sennep, rødbeder og agurkesalat, det hedder er møllehjul
her på egnen :)

--
Mvh Max

Fra : J-man

Dato : 02-01-08 17:11

> Hvad siger du til en gang pomfritter begravet i brun sovs og en
> bøf der er tør som et stykke pap og så ketchup, remoulade,
> sennep, rødbeder og agurkesalat, det hedder er møllehjul
> her på egnen :)

lyder som noget der bare MÅ prøves, hvor er den egn henne af i landet?
uden at have for mange fordomme, gætter jeg på det er i jylland et sted ;)

Mvh. J-man

Fra : Max

Dato : 02-01-08 21:00

Hej J-man

> lyder som noget der bare MÅ prøves, hvor er den egn henne af i landet?
> uden at have for mange fordomme, gætter jeg på det er i jylland et
> sted ;)

Midtjylland :), retten sidst observeret i havnegrillen i Snaptun.

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 02-01-08 21:20

Hej Max(ern)
Max wrote:
> Midtjylland :), retten sidst observeret i havnegrillen i Snaptun.

Jeg arbejder sammen med grillfatter, ok manden til den dame der ejer biksen

Det er forøvrigt også havnefogeden i samme havn. Hehehe..
Men jeg er da glad for at høre at maden lyder til at være ringe, hvis jeg
da ikke misforstår det du skrev

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 02-01-08 21:30

Hej Hauge

> Men jeg er da glad for at høre at maden lyder til at være ringe,
> hvis jeg da ikke misforstår det du skrev

Jeg har ingen ide om kvaliteten af maden, jeg kunne aldrig
komme i tanke om at spise den ret :) Jeg nøjes med et
par pølser med syltetøj og rå løg.

--
Mvh Max

Fra : J-man

Dato : 02-01-08 21:32

> Det er forøvrigt også havnefogeden i samme havn. Hehehe..
> Men jeg er da glad for at høre at maden lyder til at være ringe, hvis jeg
> da ikke misforstår det du skrev

regner ikke lige med at jeg kommer forbi lige med det samme desværre :)
... jeg har en tendens til at synes om underligt føde det skal i
hvertfald prøves en dag hvis muligheden er der, selvom jeg tvivler på
det er godt :)

Mvh. J-man

Fra : -= JF =-

Dato : 29-12-07 14:24

Max skrev:

> Heldigvis har jeg en lokal burgermand der laver bøfferne af hakket
> oksekød når man har bestilt sin burger, så man kan få sig en burger
> der faktisk smager af burger.

Uhmmm... Sådan én har vi også, og det er bare noget af det lækreste!!
Sådan en stor ægte hjemmelavet burger er sgu et helt måltid

Men når vi taler burgere er der intet - *INTET* - der slår den
no-nonsense burger man får hos Oscar på bakken!

--
Mvh. John

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-12-07 16:00

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> [...]
> noget syntetisk stads, som jeg af uransalige grunde godt kunne
> lide, specielt med softice i, men de har dem vidst ikke mere

Nej, det er simpelthen FOR DÅÅÅRLIT! De var altså helt fantastiske.
Specielt med en gang soft ice til. Mmmmm

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 17:31

> Hej Eque

> Hvem i alverden gider spise nogen af stederne ?

Det er der heldigvis mange worldwide som gør.
Efter en lang tur er der ikke noget som et par cheeseburgers
med en iskold CocaCola til..sådan liiige vende ind forbi.

Fra : Max

Dato : 29-12-07 18:26

Hej Eque

> Efter en lang tur er der ikke noget som et par cheeseburgers
> med en iskold CocaCola til..sådan liiige vende ind forbi.

Jeg giver dig ret i det med de der cheeseburgers, men det
har jo ikke noget at gøre med det pap de servere hos McD
at gøre, og det der kolde kemikaliestads kan du godt
beholde, giv mig en lunken øl istedet.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 18:45

Jeg køber da mine cheeses' hos McD så jeg vil af
den ene grund ikke gi' dig HELT ret:,o)
Opskriften på Cola er hemmelig, så hvor meget
kemikalie der er i kendes af den ene grund heller ikke.)

Kapish !!

Fra : Max

Dato : 29-12-07 20:59

Hej Eque

> Jeg køber da mine cheeses' hos McD så jeg vil af
> den ene grund ikke gi' dig HELT ret:,o)

Det er da dit valg om du vil spise det pap, jeg vil ikke.

> Opskriften på Cola er hemmelig, så hvor meget
> kemikalie der er i kendes af den ene grund heller ikke.)

Jeg er også fløjtende ligeglad, uanset hvor lidt eller hvor
meget kemi, så gider jeg ikke drikke de vammelsøde stads.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-07 10:36

> Det er da dit valg om du vil spise det pap, jeg vil ikke.

Du forstår ikke idêen bag fastfood og de pros og cons
der er ved det.
En cheeseburger repræsenterer på smukkeste vis
det, man kan forvente af en prisbillig burger.

> Jeg er også fløjtende ligeglad, uanset hvor lidt eller hvor
> meget kemi, så gider jeg ikke drikke de vammelsøde stads.

Light ?
Smager endda godt !
Jeg har dog også til tider valgt
en økologisk letmælk isdtedet for sodavanden...

Fra : Max

Dato : 31-12-07 11:21

Hej Eque

> Du forstår ikke idêen bag fastfood og de pros og cons
> der er ved det.

Man behøver da ikke lave pap for at lave fastfood, det
bevises da heldigvis mange steder.

> Light ?
> Smager endda godt !

Som sagt kan du beholde det, jeg elsker derimod øl
som jo også er både økologiske og sundt. En af
mine foretrukne øl er der næsten ingen alkohol i,
så dem bliver min ikke engang fuld af :)

Forøvrigt blev jeg engang utrolig skuffet over McD. Jeg
var hasteudkaldt til en flyfabrik ved Munchen der stod
stille, da den var kommet op og køre var klokken langt
over midnat og det eneste sted der var åbent var McD.
Jeg var jo i Bayern og skulle så have øl til min burger,
men stor var min skuffelse da det gik op for mig at det
øl de havde var det tynde sprøjt fra Flensburger Pils :(
Så var den dag ødelagt.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-07 12:45

En af
> mine foretrukne øl er der næsten ingen alkohol i,
> så dem bliver min ikke engang fuld af :)

Hvad er det for en? Nu er jeg nysgerrig... Selv er jeg glad for Hoegaarden
=)

Fra : Max

Dato : 31-12-07 12:54

Hej Hans

> Hvad er det for en? Nu er jeg nysgerrig... Selv er jeg glad for
> Hoegaarden =)

En skibsøl fra Refsvindinge.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-07 13:03

> Man behøver da ikke lave pap for at lave fastfood, det
> bevises da heldigvis mange steder.

Jeg har heldigvis tilgode at smage omtalte pap-food.
Man har jo smag.

> Som sagt kan du beholde det, jeg elsker derimod øl
> som jo også er både økologiske og sundt. En af
> mine foretrukne øl er der næsten ingen alkohol i,
> så dem bliver min ikke engang fuld af :)

Øl og fastfood passer lissom ikk sammen.
Fastfood kulturen fordrer amerikans sodavand..af princip.

> Forøvrigt blev jeg engang utrolig skuffet over McD.

Blev jeg også dengang de glemte servietterne, som de
faktisk godt kan komme til.

> Jeg
> var hasteudkaldt til en flyfabrik ved Munchen der stod
> stille, da den var kommet op og køre var klokken langt
> over midnat og det eneste sted der var åbent var McD.

Ja, de sov velsagtens hos BurgerKing..

> Jeg var jo i Bayern og skulle så have øl til min burger,

Øl og fastfood passer ikke sammen.

> men stor var min skuffelse da det gik op for mig at det
> øl de havde var det tynde sprøjt fra Flensburger Pils :(
> Så var den dag ødelagt.

Cola forever.

Fra : Max

Dato : 31-12-07 13:56

Hej Eque

> Øl og fastfood passer lissom ikk sammen.

Jo da, røde pølser og håndbajere er da gammel tradition.

--
Mvh Max

Fra : Peter T.

Dato : 29-12-07 22:31

Eque udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg køber da mine cheeses' hos McD så jeg vil af
> den ene grund ikke gi' dig HELT ret:,o)

Ligger der en McD og en shawarmabiks side om side, ved jeg godt hvad jeg
vælger. Og det er i hvert fald ikke McD. Men smag og behag. Og McD er da
nogenlunde acceptabelt foder på en tømmermændssøndag, hvis der ikke er
andre griller i nærheden. Men jeg ved så også hvilket *lorte*-mad jeg
køber, hvis jeg endelig går på McD. Og mulje fra McD og Burgerking er
virkelig til at åbne op og skide i. :)

--
Peter T.

Grundet arbejde som free-lance tekniker søger jeg privat indkvartering i
Haderslev i perioden 7-20. jan 2008. Eneste krav er internetadgang. :)

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-12-07 22:40

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Ligger der en McD og en shawarmabiks side om side, ved jeg godt hvad
> jeg vælger.

Også jeg.

> Og det er i hvert fald ikke McD. Men smag og behag.

Nej, det har intet med smag og behag at gøre. Jeg havde valgt McD til enhver
tid, fordi faren for at for et skud fækale streptokkker er ret meget mindre
sammenlignet med den lokale sharwarmabiks - men sådan er vi jo så
forskellige...

> Men jeg ved så også hvilket
> *lorte*-mad jeg køber, hvis jeg endelig går på McD. Og mulje fra McD
> og Burgerking er virkelig til at åbne op og skide i. :)

Hehe. Du er lidt sjov. Spis på den lokale sharwamabiks eller chinese, og vi
kan virkelig tale om LORTEMAD. Vi taler faktisk om mad, der er inficeret med
det ægte MENNESKELORT, medarbejderne har på fingrene, fordi de ikke vasker
hænder, når de har SKIDT. Velbekomme!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter T.

Dato : 29-12-07 22:48

Jens Bruun udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> inficeret med det ægte MENNESKELORT, medarbejderne har på fingrene,
> fordi de ikke vasker hænder, når de har SKIDT. Velbekomme!

Du læser for mange skandalehistorier i ekstrabladet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-12-07 23:00

> Du læser for mange skandalehistorier i ekstrabladet.

Statistik, min ven, statistik.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter T.

Dato : 29-12-07 23:12

> Statistik, min ven, statistik.

Giv mig lige et link til den statistik. :)

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-12-07 23:19

> Giv mig lige et link til den statistik. :)

Hvor mange gange har du hørt om madforgiftning i forbindelse med McD eller
Burger King? Hvor mange gange har du hørt om madforgiftning i forbindelse
med en lokal sharwarmabiks/chinese? Hvor tror du, egenkontrollen er bedst? I
en kæderestaurant med amerikanske rødder, eller i den lokale fedtbiks, hvor
det er fætter eller den lokale triade, der har finansieret? Hvor tror du,
det er fyringsgrund, hvis man ikke vasker hænder med bestemte
tidsintervaller udover kravet om håndvask efter toiletbesøg? Hvor tror du,
man ikke har dén slags regler?

Nogen gange må man gerne være realistisk, Peter T. Også selvom det er lidt
ubehageligt.

Nogen gange er det forstemmende, når apologien antager grotesker størrelser,
og hvor al sund fornuft er deponeret.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter T.

Dato : 30-12-07 01:41

Jens Bruun udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nogen gange er det forstemmende, når apologien antager grotesker
> størrelser, og hvor al sund fornuft er deponeret.

Jeg tror bare jeg vælger, at ignorere dig i denne tråd. ;)

Fra : Hauge

Dato : 30-12-07 10:39

Peter T. wrote:
> Jeg tror bare jeg vælger, at ignorere dig i denne tråd. ;)

Det er generelt også det smarteste med ham. Han omkaster sig med "logiske"
ting, som han ikke fatter at vi andre idioter slet ikke forstår.

Men lad os nu kikke lidt på en enkelt link:

http://borsen.dk/fodevarer/nyhed/114043/

Jeg vil personligt hellere spise ordenligt mad med en smule "afføring" på,
end spise restaurationsmad hos McD hver gang jeg gerne vil spise "ude". Hm,
ja linket fra før viser jo at forskellen ikke er så stor, andet end McD er
værre end de andre når det kommer til stykket.

Jeg er indtil nu aldrig blevet syg, og har heller ikke været nogen former
for syg de sidste 15 år., så jeg tror ikke at JB får mig til at gøre det
anderledes i fremtiden.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 30-12-07 11:07

Hej Hauge

> vil spise "ude". Hm, ja linket fra før viser jo at forskellen ikke er
> så stor, andet end McD er værre end de andre når det kommer til
> stykket.

Sjovt nok er det eneste eksempel jeg lige kender på folk der er
blevet syge efter et besøg på et spisested de senere år, et tilfælde
hvor en kollega blev syg sammen med resten af familien efter et
besøg på netop McD.

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 30-12-07 11:17

Hej Maxern

Max wrote:
> [...]
> blevet syge efter et besøg på et spisested de senere år, et tilfælde
> hvor en kollega blev syg sammen med resten af familien efter et

Var der ikke også et tilfælde for 3-5 år siden (måske længere), hvor mange
blev syge, pga forurenet ost, eller noget i den stil? Det var ikke kun ved
en af McDerne, men hos flere..
Selvfølgelig skal McD være renere end andre steder, da McD uanset hvor
"fejlen" sker, vil gå ud over alle restauranterne over en kam. Altså
renheden er jo et økonomisk vigtighed hos McD, ikke renheden i sig selv..

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 30-12-07 12:36

Hej Hauge

> [...]
> "fejlen" sker, vil gå ud over alle restauranterne over en kam. Altså
> renheden er jo et økonomisk vigtighed hos McD, ikke renheden i sig

Ja, de gør rent fordi de trods alt har fattet at renlighed trods alt er
en god forretning. Men man kan vel godt sige at branchens egen
kontrol har vist sig ikke at leve op til den burde. Men det er vel også
svært at gøre det ret meget anderledes i en branche hvor prisen
er den overvejende konkurenceparameter.

--
Mvh Max

Fra : Peter T.

Dato : 30-12-07 11:52

Hauge udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> "ude". Hm, ja linket fra før viser jo at forskellen ikke er så stor,
> andet end McD er værre end de andre når det kommer til stykket.

Jeg bruger altid fødevarestyrelsens smileyordning, som pejlemærke omend jeg
godt ved, at den skal tages med et gran salt. Og jeg når jeg tænker mig
om, så vil jeg faktisk være mere utryg ved en McD eller BK, da der er et
stort gennemtræk af midlertidigt ansatte i modsætning til den lokale snask,
hvor det oftest altid er de samme 4-5 folk, der arbejder med maden. Men
det handler i bund og grund også om sund fornuft, når man ser på bordet med
alle deres grøntsager i metalbaljerne.

Fra : Hauge

Dato : 30-12-07 12:06

Hej
Peter T. wrote:
> Jeg bruger altid fødevarestyrelsens smileyordning, som pejlemærke
> omend jeg godt ved, at den skal tages med et gran salt.

Enig, men afhængig af hvilken vej denne smiley vender (sur/glad), så læser
jeg den underlæggende tekst, for at se om den neutrale eller sure smiley er
der pga. en latterlig og uvæsentlig ting.
Men uanset hvad, så er smileyen jo kun et udtryk for hvordan det var den dag
de var der for at kontrollere, og ikke *altid* et udtryk for hvordan det er
til dagligt. Svarende til at hvis man bliver taget for at køre for hurtigt
en enkelt gang, så betyder det ikke at man altid kører for stærkt.

Men var der reelt flere der blev syge af maden før smileyens tid?

Mvh Hauge

Fra : Peter T.

Dato : 31-12-07 11:52

> [...]

> læser jeg den underlæggende tekst, for at se om den neutrale eller
> sure smiley er der pga. en latterlig og uvæsentlig ting.

I aftes, da jeg var nede i en indvandrerkøbmand efter min månedlige dosis
snolder, så jeg, at de havde store fisk på frys. Sært, at jeg ikke havde
bemærket det før og der var hele tun og laks i fryseren, som var lukket med
en glaslåge. Jeg er glad for fisk og tog til mentalt notat, at de solgte
disse.
Da jeg så skulle betale for min 1000 gram haribo (med udenlandsk tekst) til
40 kr, så jeg en sur smiley på det gule papir. Desværre hang sedlen bag
disken, så det var svært at læse anmærkningerne. Normalt hænger jeg mig
ikke i en sur smiley, da af erfaring, at sådan en snildt kan være
resultatet af peditesser. Men de 3-4 foregående smileys kunne allerhøjst
snige sig op på en halvglad en af dem... Jeg droppede tanken om at købe
fisk der.

Fra : Max

Dato : 31-12-07 12:10

Hej Peter

> en snildt kan være resultatet af peditesser. Men de 3-4 foregående
> smileys kunne allerhøjst snige sig op på en halvglad en af dem...
> Jeg droppede tanken om at købe fisk der.

Du spurgte ikke om hvorfor han havde en sur smily ? Det kunne
jo være det var på grund af en manglende APV.

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 31-12-07 12:42

Peter T. wrote:
> Desværre
> hang sedlen bag disken, så det var svært at læse anmærkningerne.

Nu skal den være placeret så kunden kan læse den, så den sure smiley kan jo
være pga. placeringen.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-07 10:40

Tøse..

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-07 10:39

Godt sagt.
Faktisk LIGE mine ord.

Fra : Hauge

Dato : 31-12-07 10:51

Eque wrote:
> Godt sagt.
> Faktisk LIGE mine ord.

Hvad får du for at være totalt ukritisk vedr. McD?
Men jeg synes det er synd for dig, hvis JB og dine ord er de samme.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-07 13:00

> Hvad får du for at være totalt ukritisk vedr. McD?

Ukritisk ?
Jeg er da kritisk for begge, både McD og BK.
MEN oplevelsen af proffesionalisme er støre hos
førstnævnte. Det der irriterer mig mest er ikke maden,
heller ikke den hurtige servering, men de altid smider
10-12 servietter i bunden af poserne. Det er federe
at ha' servietterne klar inden man når ned i bunden..

> Men jeg synes det er synd for dig, hvis JB og dine ord er de samme.

Tak for din deltagelse.
Men jeg klarer mig nok alligevel.

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-07 12:46

> Giv mig lige et link til den statistik. :)
>
> --
> Peter T.

Du kunne jo også fremlægge dokumentation for dit modsatte argument...

Det hele er jo baseret på formodninger, så hvis man har det godt med at
undgå det ene eller det andet sted, eller med at spise det ene eller andet
sted, så fred da være med det.

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-07 10:38

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Ligger der en McD og en shawarmabiks side om side, ved jeg godt hvad jeg
> vælger. Og det er i hvert fald ikke McD. Men smag og behag.

Tror hygiejnen er noget større på McDonalds end sådan et
lokalt familie-foretagende..

> Og McD er da
> nogenlunde acceptabelt foder på en tømmermændssøndag,

Hvorfor direkte vælge noget lort, uanset om man har
en smule hovedpine mv. ?
Det er da et stykke rugbrød man vælger, hvis man skal
ha' maven på ret køl igen eller ???
McD...GO for it.)

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-07 12:50

> Tror hygiejnen er noget større på McDonalds end sådan et
> lokalt familie-foretagende..

Det er den også, på de restauranter der bliver forpagtet ordentligt. Der er
masser af Mickey D restauranter, der ansætter folk uden respekt for folks
helbred. Og hvis forpagteren så er ligeglad, så pffffft... lad da folk æde
burgere, der er tilberedt med snot\bæ\pikfingre...

> Hvorfor direkte vælge noget lort, uanset om man har
> en smule hovedpine mv. ?
> Det er da et stykke rugbrød man vælger, hvis man skal
> ha' maven på ret køl igen eller ???
> McD...GO for it.)

En hjemmelavet burger, med ægte oksekød istedet for sojaprotein og oksefedt
som smagstilsætning, på en rugbolle med salat og tomat, en smule ketchup og
så en omgang råstegte kartofler. Mums.

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-07 13:06

> [...]

> oksefedt som smagstilsætning, på en rugbolle med salat og tomat, en smule
> ketchup og så en omgang råstegte kartofler. Mums.

Det er netop derfor man ikke laver dem selv.
De smager uden helhed af burger.
Så får man et stk. tomat i munde, så et agurk..
bollen er nok kedelig og tør fra Kvickly osv...
På en grillbar ELLER fastfood restaurant smager
det virkelig af 'udenbys'..Det er dêr, hemmeligheden
ligger.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 02-01-08 22:12

On Mon, 31 Dec 2007 13:05:54 +0100, "Eque" <-> wrote:

>"Hans Christian Vang" <.> skrev i en meddelelse

Et chiabatta-brød varmes som beskrevet på pakken. Deri anbringes en
oksekøds-bøf (frisk fra pande) sammen med et udvalg af ketchup,
sennep, remoulade og thousandislands, ristede/rå løg, iceberg-salat og
et spejlæg (punkteret og vendt er nemmest at håndtere). Gerne
jalapenos (smagssag). Ikke nødvendigvis "stablet" i den rækkefølge,
men cirka. Mums.

> [...]
>På en grillbar ELLER fastfood restaurant smager
>det virkelig af 'udenbys'..Det er dêr, hemmeligheden

Ja, "atmosfære" er et krydderi man ikke lige finder på krydderi-hylden

Mht. til bollerne, så plejer jeg at lægge bøfferne på panden, og så
anbringer jeg bollerne oven på bøfferne. På den måde bliver de varmet
af damp. I ovnen eller brødristeren bliver de let knasende og
tvebak-agtige, og det duer ikke til burgere (synes jeg).

Tricket virker i øvrigt også med pita'er og andre brød. Men ikke for
længe, for så bliver det gummiagtigt. Sørg for, at der er lidt luft
omkring brødene.

Jeg kom engang en gårsdags pizzaria-pizza i microbølgeovnen. Den
smagte godt nok, men den var svær at skære i. Pizza med kniv og gaffel
spørger dul? nåh, ja, det må jeg vel sel' om!

sayonara
Martin Mose Larsen

BK, McD, Sunset, grillbarer, pizzariaer; ja, men helst ikke Pizza Hut.

Fra : Peter T.

Dato : 03-01-08 09:29

Eque udviste en rettidig omhu og skrev:

> På en grillbar ELLER fastfood restaurant smager
> det virkelig af 'udenbys'..Det er dêr, hemmeligheden
> ligger.

For at sætte tingene på spidsen, smager en serveret leverpostejmad altid
bedre hos naboen end hos end selv. Og jeg har altid undret mig over
hvorfor. :)

Fra : Max

Dato : 03-01-08 16:11

Hej Peter

> For at sætte tingene på spidsen, smager en serveret leverpostejmad
> altid bedre hos naboen end hos end selv. Og jeg har altid undret mig
> over hvorfor. :)

Den dag mad i byen begynder at smage bedre end det vi laver
herhjemme begynder jeg da at lede efter fejlen.

--
Mvh Max

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 03-01-08 16:34

On 03 Jan 2008 08:28:33 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

>For at sætte tingene på spidsen, smager en serveret leverpostejmad altid
>bedre hos naboen end hos end selv. Og jeg har altid undret mig over
>hvorfor. :)

Serveret mad er altid god, lige meget om det er et på spisested eller
hos venner/familie

Har du prøvet at "servere" den for dig selv: smøre den, pynte den med
hvad du nu kan lide af pynt. Så anbringer du den på en tallerken, som
du placerer spisebordet med kniv og gaffel ved siden af. Skænk så
noget passende drikkelse i et glas. Så sætter du dig til rette med
smagsløgene indstillet på din "kreation", tager en dyb indånding og
går i gang.

Det lyder måske skørt, men prøv det engang og se hvad der sker

Velbekomme!

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 03-01-08 17:20

On Thu, 03 Jan 2008 16:33:59 +0100, Martin Mose Larsen
<martin.mose.larsen@NOSPAMmail.dk> wrote:

> [...]
>går i gang.
>
>Det lyder måske skørt, men prøv det engang og se hvad der sker

.... placerer *på* spisebordet, selvfølgelig!

Hold kæft, mand, for noget ævl ud "på"! LOL

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 29-12-07 12:24

Hjemmelavede burgere du... D' dur!

Hilsen
Peter

Fra : Torben

Dato : 29-12-07 13:18

"Peter Løhde Svarre" <svarre69@mali.tele.dk> wrote in message
> Hjemmelavede burgere du... D' dur!

Yes - det hakkede oksekød skal ikke være for magert, og bøfferne skal på
grillen. Ost og bacon skal der også til - og så lige en stor iskold bajer

mvh
Torben

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-12-07 14:20

"Peter Løhde Svarre" <svarre69@mali.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hjemmelavede burgere du... D' dur!
>
> Hilsen
> Peter

Det er nemli' helt rigtigt Peter.

Jeg har for såvidt intet imod McDonalds, men foretrækker alligevel
mine egne hjemmelavede med hele "piwetøjet" af tilbehør. Det tager
højest 20 minutter at stege bøfferne og varme brødene, og det er
altså en noget bedre oplevelse end på div. burgerbarer.

Burger King har jeg besøgt én gang på Købmagergade i København for
en del år siden. Fy føj for en omgang. Der var simpelthen så nusset
og ulækkert at jeg vendte om og forlod etablissementet med det
samme. De kan altså ikke hamle op med Mac D, der er altid rent og
hyggeligt - den ros skal de have, også selv om der kan gå år imellem
jeg besøger dem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ralph

Dato : 29-12-07 15:18

> mine egne hjemmelavede med hele "piwetøjet" af tilbehør. Det tager højest
> 20 minutter at stege bøfferne og varme brødene

Hov, hvordan får du hjemmelavet og varme brødene ind i den samme sætning

Men på den anden side, selvom jeg bager mine burgerboller selv, så slagter
jeg godtnok ikke selv koen, og det er sjældent jeg selv hakker kødet, men
mine chilier og drueagurker er hjemmedyrkede/syltede, om sommeren er løg,
tomater agurk og salat frisk fra haven.

Jeg gider heller ikke lave pommes frites selv, de suger 2-3 dl olie under
friturestegning

--
Velbekomme
Ralph

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-12-07 15:40

> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hov, hvordan får du hjemmelavet og varme brødene ind i den samme
> sætning

LOL Ups, ja det var godt nok en sandhed med modifikationer,
men jeg er meget glad for de indkøbte burgerboller, så de kan godt
gå an. Af boller bager jeg kun selv dem der skal rosiner i. Bøfferne
bliver også lavet af noget godt oksehakke, som ikke bliver tørt
eller svinder ved stegning, så hjemmelavet må blive til
hjemmetilberedt i stedet for.

> [...]
> selv hakker kødet, men mine chilier og drueagurker er
> hjemmedyrkede/syltede, om sommeren er løg, tomater agurk og salat

Der bruger jeg som regel agurkesalat, brunede bløde løg og tomater +
forskellig dressing. Vi har ganske vist et væksthus, men har ikke
dyrket noget selv de sidste par år.

> Jeg gider heller ikke lave pommes frites selv, de suger 2-3 dl
> olie under friturestegning

Vi spiser så godt nok sjældent pommes frites til. Jeg synes ikke at
det er en nødvendighed, og min mand bryder sig ikke om dem, men
burgerne smager i hvert fald godt alligevel.

Fra : Erling Hansen

Dato : 30-12-07 06:33

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:
Een ting er i hvert fald god ved McD: Kaffen er ret god, og det er
uanset hvilket land. I Norge, f.eks. er det kun McD's kaffe, der kan
drikkes, det samme gælder tyskland og frankrig.
hilsen
erling

Fra : Hauge

Dato : 30-12-07 10:40

Hej
Erling Hansen wrote:
> Een ting er i hvert fald god ved McD: Kaffen er ret god, og det er
> uanset hvilket land. I Norge, f.eks. er det kun McD's kaffe, der kan
> drikkes, det samme gælder tyskland og frankrig.

Enig. Og så har de nogle gode rene toiletter

Mvh Hauge

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 30-12-07 11:17

On Sun, 30 Dec 2007 10:40:07 +0100, "Hauge"
<hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

>Hej
>
>Enig. Og så har de nogle gode rene toiletter
>
>Mvh Hauge

Det er vel ikke fordi de tager skidtet med ind igen
mvh Ebbe

Fra : Erling Hansen

Dato : 29-12-07 18:56

Peter Løhde Svarre <svarre69@mali.tele.dk> wrote:

> Hjemmelavede burgere du... D' dur!
>
> Hilsen
> Peter

I Australien får man nogle helt vidunderlige burgere lavet fra bunden
med hakket kød o.s.v. - et kæmpe måltid, så man ikke bliver sulten igen
efter 2 timer som med BK. Prøv at give din lokale en opskrift, måske
kan han også?
Mvh
Erling

Fra : Erling Hansen

Dato : 30-12-07 16:51

Erling Hansen <preeh-dh@mail.dkspree> wrote:

> [...]
> med hakket kød o.s.v. - et kæmpe måltid, så man ikke bliver sulten igen
> efter 2 timer som med BK. Prøv at give din lokale en opskrift, måske

Jeg havde regnet med at en enkelt eller to ville have opskriften på en
australsk burger - men da det ikke er sket, vil jeg bringe den
alligevel. Start med den største burger-bolle du kan få i super, samt en
burger på ca. 210-230 gram, friskhakket og det hele.
Del bollen og lun den mens burgeren steger på panden, sammen med et par
skiver bacon.
1) Smør et tyndt lag ketchup på underste bolle.
2) Dæk med et stort salatblad
3) Dæk med tomater i tynde skiver og drys med lidt salt.
4) Den stegte burger placeres på tomaterne, og et æg og lægges på
panden.
5) Mens ægget spejles drysses en anelse salt og peber på burgeren, og
så:
6) Spejlægget og bacon'en lægges oven på burgeren.
7) Tomat i tynde skiver hen over spejlægget,
8) Derefter et salatblad
9) Sidst lægges en ring annanas øverst – meget gerne frisk skåret,
10) Et tyndt lag ketchup på undersiden af bollen, som går øverst på
denne luxux-burger.
Som I kan se kan det godt mætte en voksen mand.
god fornøjelse, hvis nogen orker.
mvh
Erling

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-12-07 21:01

"Erling Hansen" <preeh-dh@mail.dkspree> skrev i en meddelelse

> Jeg havde regnet med at en enkelt eller to ville have opskriften på en
> australsk burger - men da det ikke er sket, vil jeg bringe den
> alligevel.

NEEEEEJ! Vi VIL ikke vide det!

> [...]
> denne luxux-burger.
> Som I kan se kan det godt mætte en voksen mand.

Hmm. Jaja, så lad gå. Det skal jo prøves.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Erling Hansen

Dato : 30-12-07 21:14

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Erling Hansen" <preeh-dh@mail.dkspree> skrev i en meddelelse

> NEEEEEJ! Vi VIL ikke vide det!

> Hmm. Jaja, så lad gå. Det skal jo prøves.

lol.... alt efter hvor afhængig du er af BK eller McD er der mulighed
for at tilpasse en anelse ved at sprøjte e n l i l l e s m u l e
burgerdressing ud over hvert tomat-lag - men jeg kan bedst li' den uden.
mvh
Erling
og god fornøjelse.

Fra : Max

Dato : 30-12-07 21:39

Hej Erling

> Som I kan se kan det godt mætte en voksen mand.
> god fornøjelse, hvis nogen orker.

Man orker sagtens når man først har fundet ud af at
det faktisk kan smage rigtig at spise burgere.

Jeg laver selv bollerne, når de er puttet i ovnen går
jeg ud og tænder min (australske) grill, former bøfferne,
de skal ikke være for tykke, men må gerne veje i
nærheden af 200-250 g. River nogle salatblade af,
skære nogle tomater og nogle løg i tynde ringe.
Blander krydderier, efter dagens behov, i noget
majonæse. Tager bollerne ud af ovnen. Går ud
og steger bøfferne og måske noget bacon. Ind
og flække en bolle, majoen på bunden, salat på,
bøffen på, bacon på, løgringe og tomat på, låget
på, måske med majo på undersiden. Det kan også
ske at jeg herper en skive ost på bøfferne når de
er blevet vendt.

--
Mvh Max

Fra : Erling Hansen

Dato : 31-12-07 12:36

> [...]

> bøffen på, bacon på, løgringe og tomat på, låget
> på, måske med majo på undersiden. Det kan også
> ske at jeg herper en skive ost på bøfferne når de

Helt rigtigt! man kan sagtens improvisere og ændre fra gang til gang.
Osteskiver og løgringe er også skønt. Spejlægget vil jeg nødigt undvære
og heller ikke gerne annanas-skiven.
Mit barnebarn har været med til at lave disse Aussie-burgere fra han var
5 år og vi skulle servere dem for hans forældre. Og hver eneste gang han
spiser her spørger jeg: Hvad ku' du tænke dig til middag? og hver eneste
gang er svaret: Burger!
mvh
Erling

Fra : -= JF =-

Dato : 29-12-07 13:16

Eque skrev:

> sammen, og manglede dên der 'uhm' ting. Tør og kedelig og ganske
> ordinær oplevelse.

Hvilken 'uhm' oplevelse forventer du at få ud at et måltid junkfood,
fremstillet af en flok ufaglærte ungarbejdere?

Misforstå mig ikke! Jeg kan da godt finde på at købe en burger hvis
sulten gnaver, men det har sgu aldrig en "oplevelse".
Skal det være junk foretrækker jeg nu også et par døde fingre fra
pølsevognen.

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 17:39

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Hvilken 'uhm' oplevelse forventer du at få ud at et måltid junkfood,
> fremstillet af en flok ufaglærte ungarbejdere?

Jeg har intet imod ufaglærte, og fastfood er vel kun et begreb
om hurtig fremstillet føde.
Begge dele kan jeg godt forliges med.
Hvad oplevelse jeg forventer, så er det en her-og-nu
lækkersulten-hed som skal tilfredsstilles, samt den værste
sult skal lige ellimineres. Dette behov opfylder McDonalds
betydeligt hurtigere og bedre end Burger King.

> Misforstå mig ikke! Jeg kan da godt finde på at købe en burger hvis sulten
> gnaver, men det har sgu aldrig en "oplevelse".

Som gourmetrestauranter får forskellige stjerner, så er oplevelsen
også forskellig i 'den anden ende' af branchen om du vil.
En cheeseburger fra den lokale grill er faktisk en god oplevelse.
I min verden behøver der ikke stå Michelin på døren, før jeg kan
få en rimelig god oplevelse.

> Skal det være junk foretrækker jeg nu også et par døde fingre fra
> pølsevognen.

Endnu en fordel ved McDonalds er, du kan køre lige til og igennem
uden du skal ind i indre by, hvor pølsevognene må forventes opstillet.

Fra : -= JF =-

Dato : 29-12-07 20:23

Eque skrev:

> En cheeseburger fra den lokale grill er faktisk en god oplevelse.

Det kan den være! No bout adout it!
Men det kedelige præfabrikerede junk de serverer på påde kongen og den
gyldne måge er sgutte værd at tale om (og det gør vi så alligevel
Hver gang jeg har spist et af de to steder går jeg skuffet derfra, og
ærgrer mig over at jeg ikke havde alternativer!

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-07 10:34

> Det kan den være! No bout adout it!

OK.

> Men det kedelige præfabrikerede junk de serverer på påde kongen og den
> gyldne måge er sgutte værd at tale om (og det gør vi så alligevel

Jeg fik en Big Tasty igår, og den var både stor og saftig
og ret velsmagende.

> Hver gang jeg har spist et af de to steder går jeg skuffet derfra, og
> ærgrer mig over at jeg ikke havde alternativer!

Too bad !
Du ku' ha' valgt noget andet istedet for en hamburger til en 10'er.)

Fra : Peter T.

Dato : 31-12-07 11:56

Eque udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg fik en Big Tasty igår, og den var både stor og saftig
> og ret velsmagende.

Kom til Kbh. og køw en burger fra den sorte gryde. Prisen er godt nok 69
eller 75 kr for den største, men du kan til gengæld se om du kan kæmpe dig
igennem den. For den er *stor*! :) Desværre har de fornylig droppet deres
egne boller og er gået over til præfabrikeret bollelort med sesamfrø,
hvilket har trukket gevaldigt ned på smagsoplevelsen på den 750gram store
grillstegte bøf...

Fra : Peter T.

Dato : 29-12-07 15:22

Eque udviste en rettidig omhu og skrev:

> De første dage var der lang kø.
> Nyhedens interesse. Forståeligt.

Hvis Burgerking åbnede her på Nørrebro i Kbh, ville man ikke engang ænse
det. Men ok... en nyåbnet Burgerking i provinsen må virkelig være
interessant, selv om fastfoodbiksene i Herning har LANGT bedre og mere
interessant mad på menuen (jeg har selv boet i Ikast og kender Herning
fint).

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-12-07 15:29

> Hvis Burgerking åbnede her på Nørrebro i Kbh, ville man ikke engang
> ænse det.

Man ville nok ænse de knuste ruder og lugten af røg, når først de autonome
havde opdaget den.

Jeg vil gætte på, at Burger King IKKE åbner en filial på Nørrebro.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 29-12-07 15:33

Hej Jens

> Jeg vil gætte på, at Burger King IKKE åbner en filial på Nørrebro.

De har vel også nok at gøre med at holde vinduer i den
på Vesterbrogade :)

--
Mvh Max

Fra : Peter T.

Dato : 29-12-07 15:34

Jens Bruun udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg vil gætte på, at Burger King IKKE åbner en filial på Nørrebro.

Der har ligget en McD 50 meter fra ungeren i mange år. Bortset fra
smadrede ruder i ny og næ, så er biksen langt fra lukket. Men de ligger
også i ret hård kamp med de 150 shawarmabarer på nørrebrogade og i
sidegader.

Fra : Thomas

Dato : 29-12-07 20:18

"Eque" <-> wrote in message
> Så fik vi en Burger King i Herning.
> Langt om længe måske, fordi McDonalds
> har været altdominerende i praktisk talt rigtig
> mange byer.
>
> MEN....ingen glæde uden skår.

Undskyld mig... men nu har jeg ikke lige tid til at læse 20 svar, så hvis en
har svaret/skriver hvad jeg også svarer/skriver, så er det helt iorden med
mig!!

Burger King kommer endelig til Odense igen!!! 2 eller 3 steder......
Dette er jo fantastisk, da Burger Kings burgere langt overstiger McD's i
kvallitet og smag.......... McD har jo så desværre været bedre til
at promovere sig selv, det skal man også tage hatten af for! Og.....der er
da sikkert nogle steder der kunne slå Burger King , rent smagsmæssigt, hvis
de også satsede på det... nå men, jeg glæder mig da til, ikke at skulle
køre fra Odense til Fredericia, for at få en ordentlig burger!!!!!

Og så vil jeg da lige smide et par ord om McD...... nu har jeg kun
købt mcd i Odense, så jeg skal ikke sige om det er et lokalt fænomen.....
men er deres politik ikke, at det skal være ens alle steder ???? Jeg har
fået en cheeseburger , uden ost i Odense (no joke!!!) selvom jeg bestilte 3
cheeseburgere..... (fik 2 cheese en hamburger)

....... hvordan fanden kunne det ske.... 2 cheese og en ham................
jeg elsker McD mad... det må ikke komme til tvivl... men er det kun i DK
eller Odense, hvor noget så simpelt som en cheeseburger kan svinge fra gang
til gang ????????

Nogle gange er den så saftig så det føles som om at man skyller den ned med
en liflig blanding af olie , fedt, ost, ketchup nammenams... andre gange
hænger de fast i ganen...
..
og videre.......... man bestiller ketchup.. og kommer hjem og er glad for
man har ketchup i køleskabet...... und etc.... man køber en Big
Tasty... nok en af de bedre burgere de har haft.. men træls at sidde og
spise den på parkeringspladsen ved Rosengårdscentret i Odense, når det
vælter ud med mums... og der så ikke bare er lagt en' eneste serviet i....
men heldigvis kan man så købe et par cheeseburgere hvor de smider 10
servietter i..... så det må være dagens lektie... er man til mcd fastfood,
så husk at hamstre servietter i handskerummet

Har haft lyst til at skrive disse ting til McD kongen Kier i Odense flere
gange, men har ikke orket.... og skal der komme styr på tingene, hjælper
det jo nok heller ikke at jeg havde fået 10 menuer eller what ever for mit
klagebrev eller måske kun en enkelt cheese.......

Håber på lidt respons, eller så har jeg satme været en af de mest uheldige
mennesker i burger historien

Mvh

Thomas

Fra : Lars Ehlers

Dato : 30-12-07 08:56

On Sat, 29 Dec 2007 11:28:23 +0100, "Eque" <-> wrote:

>Så fik vi en Burger King i Herning.
>Langt om længe måske, fordi McDonalds
>har været altdominerende i praktisk talt rigtig
>mange byer.

Okay, jeg fatter slet ikke begejstringen ved hverken MickeyD eller BK,
det er nok det laveste i amerikansk fast food. Skal det være fast food
kan en god dansk pølsevogn levere et langt mere velsmagende måltid.

Hvis det absolut skal være, så foretrækker jeg BK over MickeyD, men
kun i en meget næver håndvending.

Hvis I kommer til Californien, så gør jer selv en tjeneste og prøv
f.eks. In-n-Out Burger, her kan man få burgere lavet med friske
ingredienser, og pomfritterne er lavet af rigtige kartofler! En god
gammeldags burger! http://www.in-n-out.com
--
Lars Ehlers
"Screw you guys, I'm going home" Eric Cartman

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-07 10:43

"Lars Ehlers" <lars@NOSPAMehlers.us> skrev i en meddelelse

> Okay, jeg fatter slet ikke begejstringen ved hverken MickeyD eller BK,
> det er nok det laveste i amerikansk fast food. Skal det være fast food
> kan en god dansk pølsevogn levere et langt mere velsmagende måltid.

Nej.
McD er friskt.
De kasserer eks. 'pølsen' hvis den har ligget i 'vandet'
i mere end x antal minutter..

> Hvis det absolut skal være, så foretrækker jeg BK over MickeyD, men
> kun i en meget næver håndvending.

Hvor spise noget overhovedet fra nævnte steder,
hvis pølsevogns smalle udvalg findes mere interessant ?
Dobbeltmoralen ??

> Hvis I kommer til Californien, så

Det ligger ikke i nærheden af mine typiske destinationer.

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-12-07 12:10

> [...]

> f.eks. In-n-Out Burger, her kan man få burgere lavet med friske
> ingredienser, og pomfritterne er lavet af rigtige kartofler! En god

Her kommer en lille historie fra en fjeeeern fortid, hvor alting var meget
mere ukompliceret, og hvor Laudrup, Elkjær, Arnesen, Lerby og resten af
gutterne viste verden, at vi kunne spille fodbold:

I midten af firserne havde jeg en stor tur rundt i hele USA på egen hånd.
Jeg endte i Californien, hvor jeg opholdt mig et par måneder. Jeg boede på
skift hos diverse danske au-pair-piger (ja, det fik jeg faktisk lov til,
selvom det selvfølgelig var i eget værelse og hos andre unge danskere,
der opholdt sig derovre. Jeg færdedes således i et miljø, der i udpræget
grad var præget af unge danskere, der opholdt sig i USA.

De var for det første ekstremt glade for de Superpiratos, jeg brugte til at
indsmigre mig blandt danskere (jeg havde opkøbt hele lageret hos en
Skandinavisk Deli i San Francisco, hvor jeg tilfældigvis havde set dem på en
hylde), og for det andet dødtrætte af alle de spændende fastfood-kæder, de
(vi) dagligt frekventerede. Kæder, der alle serverede fastfood-mad, jeg som
naiv dansker ikke havde drømt om fandtes. Jeg elskede det, og svælgede i
superfriske og kæmpestore special-burgere, tex-mex og hvad-ved-jeg.

Jeg oplevede mere end én gang, at der gik "bonanza" i den ved selskabelige
lejligheder, hvor en bil blev sendt på langvarig ekspedition for at hente
det, alle savnede: En whopper fra Burger King!

Det skal siges, at der ikke var særligt mange BK i nordcalifornien på
daværende tidspunkt (kæden var vist ved at gå på røven), så der skulle
virkelig køres langt efter denne eftertragtede mad - og at køre virkelig
langt i USA er MEGET langt efter danske forhold, hvilket Lars Ehlers nok kan
bekræfte. Til gengæld lå der en McD på ethvert gadehjørne, og jeg husker
ikke, jeg nogensinde spiste på en sådan under dén USA-tur.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 31-12-07 12:16

Hej Jens

> [...]
> selskabelige lejligheder, hvor en bil blev sendt på langvarig
> ekspedition for at hente det, alle savnede: En whopper fra Burger

Det kan være min hukommelse spiller mig et puds, men jeg mener
at kunne erindre at den Whopper man fik på BK i 1977 var af en
helt anden kvalitet end dem man får idag. Men som sagt kan det
være at smagen er ændret istedet ?

--
Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-12-07 12:27

> Det kan være min hukommelse spiller mig et puds, men jeg mener
> at kunne erindre at den Whopper man fik på BK i 1977 var af en
> helt anden kvalitet end dem man får idag.

Det skal jeg ikke kunne sige, men vi var en flok, der gladeligt og med jævne
mellemrum tog toget fra Allerød ind til København med et besøg på Burger
King som eneste formål. Ofte pakkede vi formålet ind i "biograftur", men vi
vidste alle, hvad det drejede sig om: At svælge i Whoppere på Burger King.

> Men som sagt kan det
> være at smagen er ændret istedet ?

Muligvis. Jeg er ikke helt oppe og ringe som i gamle dage, når jeg en
sjælden gang i mellem får mig en Whopper, men jeg kan genkende den originale
smag, og bliver helt nostalgisk, når jeg oplever den. Som jeg har skrevet
tidligere: McD spiser jeg, Burger King nyder jeg. Jeg nyder dog endnu mere
en rigtig burger, som man efterhånden kan få rigtig mange steder, når man
ikke ligefrem laver den selv.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 31-12-07 12:36

Hej Jens

> svælge i Whoppere på Burger King.

Jeg var på Holmen da BK åbnede på Vesterbrogade, og det var også
en mindre folkevandring ind og får en Dobbelt Whopper med Cheese,
det var dengang et lækkert alternativ til det hundeæde vi fik på Holmen.

> Muligvis. Jeg er ikke helt oppe og ringe som i gamle dage, når jeg en
> sjælden gang i mellem får mig en Whopper, men jeg kan genkende den

Vi fik jo en BK her i byen for nogle år siden, så jeg var spændt på om
der var gensynsglæde, men måtte desværre konstatere at både
Whopperen og fritterne ikke levede op til mine forventninger.

Der er jo nok noget om at "intet har gjort så meget for de gode
gamle dage som en dårlig hukommelse" :)

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 31-12-07 12:46

Jens Bruun wrote:
> Jeg
> nyder dog endnu mere en rigtig burger, som man efterhånden kan få
> rigtig mange steder, når man ikke ligefrem laver den selv.

Øhm, hylede du ikke lige op over hvor meget afføring der var alle disse
steders mad, i forhold til McD?

/Hauge

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-12-07 13:12

> Øhm, hylede du ikke lige op over hvor meget afføring der var alle
> disse steders mad, i forhold til McD?

Og du så mig skrive, at jeg ikke spiser andre steder end McD og Burger King?

Du er ved at være rigtigt trættende, Hauge. Snothamrende dum har du jo altid
være, så det kan der nok ikke gøres meget ved, men nu er du ved at være
ekstremt søvndyssende på den ufede måde. Find dig en anden hobby, eller få
dit et liv.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hauge

Dato : 31-12-07 13:30

Jens Bruun wrote:
> Og du så mig skrive, at jeg ikke spiser andre steder end McD og
> Burger King?

___
[...]
Hvad er forskellen på din sjarwarmabiks og så der hvor du køber dine fine
lækre bæfri brugere?

> Du er ved at være rigtigt trættende, Hauge.

Nåja, det har du jo selv været længe, og det er der jo også mange andre der
mener, bare se i politik-gruppen.

> Snothamrende dum har du
> jo altid være,

Tjaeh, der er flere grader af dumhed, men er glad for ikek at være på højde
med dig.

> så det kan der nok ikke gøres meget ved, men nu er du
> ved at være ekstremt søvndyssende på den ufede måde.

Så skrid.

> Find dig en
> anden hobby, eller få dit et liv.

Tjaeh, hvad rager det dig, du kan jo bare gøre som de andre hjernedøde:
killfilter.
Men jeg har et liv, endda et ganske fint et.

/Hauge

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-12-07 13:44

> Men jeg har et liv, endda et ganske fint et.

You could have fooled me.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 31-12-07 14:02

Hej Jens og Hauge

> You could have fooled me.

Hvorfor kommer jeg altid til at tænke på Walter Matthau
og Jack Lemmon når I to "debatere" ?

Kan sådan et par gamle fjolser have et godt nytår :)

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 31-12-07 14:06

Hej Maxern
Max wrote:
> Kan sådan et par gamle fjolser have et godt nytår :)

Hov hov, jeg er ikke gammel.. Hehe..

Også godt nytår til dig, pas nu på fingrene

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 31-12-07 14:11

Hej Hauge

> Hej Maxern

? der står altså Max på min dåbsattest :)

> Hov hov, jeg er ikke gammel.. Hehe..

Det er jeg heller ikke, jeg er bare træt.

> Også godt nytår til dig, pas nu på fingrene

Dem holder jeg som altid i lommen, det fyrværkerri
naboen skyder af er lige så flot som alt andet og så
er det gratis :)

--
Mvh Max

Fra : Peter T.

Dato : 03-01-08 09:59

Max udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvorfor kommer jeg altid til at tænke på Walter Matthau
> og Jack Lemmon når I to "debatere" ?

!!! :D

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-01-08 01:47

On Dec 30 2007, 11:52 am, "Peter T." <pino...@hotmail.GEBIScom> wrote:

> [...]
> det handler i bund og grund også om sund fornuft, når man ser på bordet med

Så er det jo de samme 4-5 ansatte som aldrig vasker hænder ordentligt,
blander råt kød og grønsager, har det for varmt i køleskabe og
frysere.
Jeg synes maden er ringe hos McD, man bliver ikke mæt etc. Men
hygiejne, ensartethed og fødevaresikkerhed er vigtig der.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-01-08 01:48

On Dec 30 2007, 12:05 pm, "Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:
> [...]
> de var der for at kontrollere, og ikke *altid* et udtryk for hvordan det er

Tror du selv på det ?

> Svarende til at hvis man bliver taget for at køre for hurtigt
> en enkelt gang, så betyder det ikke at man altid kører for stærkt.

Ikke ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-01-08 01:50

On Dec 31 2007, 11:51 am, "Peter T." <pino...@hotmail.GEBIScom> wrote:

> [...]
> snige sig op på en halvglad en af dem...  Jeg droppede tanken om at købe

Så er det bare ind på http://www.fvst.dk/smiley og se hvad der står.

Jeg ville helt stoppe med at handle andet end ikke fordærvelige varer
pakket af producenten.