Nyt nedsænket loft i badeværelse - hvordan~
Fra : Erik Andersen

Dato : 30-12-07 23:21

Jeg er ved at renovere badeværelset - helt fra bunden.
Derfor skal jeg også lave nyt loft!
Badeværelset er fra tidernes morgen (1957) lavet med pudset loft og malet
med div. plasticmaling. Over loftet har jeg siden lagt 300 mm isolering. For
25 år siden ombyggede jeg det og sænkede loftet med 5 cm. der blev isoleret
mellem det gamle og det nye loft og nederst forsynet med dampspærre. Som
afslutning satte jeg finerede spåndpaneler på. Dette nedsænkede loft er
fjernet nu!

Nu vil jeg lave et glat gipspladeloft forsænket 10 cm for at give plads til
nogle halogenlamper der kræver 100 mm over og ø 300 mm omkring hver lampe.

Jeg regner med at det gamle pudsede og malede loft kan virke som dampspærre.
Men er så i tvivl om jeg bør lægge isolering + ny dampspærre nederst mellem
gammelt loft og nyt loft - eller jeg bare skal lade det være et åbent
hulrum?
Grunden til at jeg ikke vil lægge isolering er, at så kan jeg undvære den
kasse/udskæring i isoleringen omkring hver halogenlampe.

Er der nogle kloge hoveder her der har helt tjek på hvordan den bedste måde
at lave ovenstående vil være? Jeg har lidt svært ved at se hvordan fugten i
badeværelset vil opføre sig over det nedsænkede loft.
Jeg har mekanisk udsugning i væggen.

På forhånd tak
Erik