Undskyld men...
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-12-07 11:51

hvordan skriver man { og } på et mac keyboard? Lige nu sidder jeg og
ctrl C og ctrl V når jeg skriver mine css koder

De hedder vist curly bracket på engelsk men kan intet finde på google :o/

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-12-07 11:53

Thomas Schreiber <nej@tak.dk> wrote:

> hvordan skriver man { og } på et mac keyboard? Lige nu sidder jeg og
> ctrl C og ctrl V når jeg skriver mine css koder
>
> De hedder vist curly bracket på engelsk men kan intet finde på google :o/

alt + shift + 8 = {
alt + shift + 8 = }

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 19-12-07 12:53

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> alt + shift + 8 = {
> alt + shift + 8 = }

Nej:

alt-( [
alt-) ]
alt-sh-( {
alt-sh-) }

Parenteserne ligger på 8 og 9 ...

Backspace ligger i øvrigt på alt-sh-/. Lodret streg, 'bar', på alt-i: |.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-12-07 12:59

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> alt-sh-) }
>
> Parenteserne ligger på 8 og 9 ...
>
> Backspace ligger i øvrigt på alt-sh-/. Lodret streg, 'bar', på alt-i: |.

eh, ja, det var også det jeg mente .. 9 .. du skal læse hvad jeg mener
og ikke havd jeg skriver

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-12-07 13:41

Thomas von Hassel wrote:

> alt + shift + 8 = {
> alt + shift + 8 = }

ALT+SHIFT+8 = {
ALT+SHIFT+9 = }

mvh. Erik Richrd

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-12-07 15:24

On 2007-12-19 11:52:34 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> alt + shift + 8 = {
> alt + shift + 8 = }
>

> /thomas

Tak

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Jens Axel Soegaard

Dato : 19-12-07 13:47

Thomas Schreiber skrev:
> hvordan skriver man { og } på et mac keyboard? Lige nu sidder jeg og
> ctrl C og ctrl V når jeg skriver mine css koder
>
> De hedder vist curly bracket på engelsk men kan intet finde på google :o/

Når man programmer eller skriver HTML/CSS, så er den nemmeste løsning
at slå over på amerikansk tastaturlayout. Der er <, [ og { nemme
at få fat på. Det eneste irriterende, er at parenterne () rykker en tak.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-07 12:48

> [...]

> ctrl C og ctrl V når jeg skriver mine css koder
>
> De hedder vist curly bracket på engelsk men kan intet finde på google :o/

Der er vist en, der ikke kan huske de gamle øl-vogne

<http://www.frankvilhelmsen.com/blog/show/94>
--
Henrik Münster
Esbjerg