Inspiration: Vinterpasta med røget flæsk, ~
Fra : Kasper Bergholt

Dato : 17-12-07 22:14

Kære gruppe!

Lad det være sagt fra begyndelsen: Denne ret gør sig på ingen måde
intentioner om at være autentisk. Den blev skabt ud fra devisen om den
lavesthængende frugt & forhåndenværende ingredienser. Rødvin, løg,
hvidløg, timian, parmesanost og lidt pasta + et godt skud peber.

100 gram røget flæsk/bacon, fx backbone (eller pancetta)
2 dl rødvin (fx crozes-hermitage)
½ løg
5 fed hvidløg - 4 sauteres hele, det sidste hakkes fint og tilsættes
kort før serveringen
8 spiseskefulde olivenolie (gerne ufiltreret)
12-20 timiankviste
Evt. lidt balsamicoeddike eller citronsaft
Evt. lidt fond (fx hønsefond, kalvefond, grøntsagsfond)
God parmesanost
Pasta

Billeder her:
http://www.bergholt.net/vinterpasta_med_roeget_flaesk_hvidloeg_loeg_timian_og_roedvin.html

--
Mvh.

Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net (Seneste smagenote: Weingut Stadt Krems,
grüner veltliner 2006; på vej: Rødfisk med cremantsyltede
gulerodstern)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-12-07 22:37

Kasper Bergholt <mxnxgx@tiscali.dk> writes:

> http://www.bergholt.net/vinterpasta_med_roeget_flaesk_hvidloeg_loeg_timian_og_roedvin.html

Det ligner fantastisk meget sådan noget vi får, når jeg ikke gider
lave mad. :) Bortset fra at jeg aldrig vil kunne nøjes med et halvt
løg. Jeg er helt pjattet med løg.

Men du har altså glemt at skrive tomaterne på listen. :)

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj