Spaghetti bolognese
Fra : Ukendt

Dato : 16-12-07 14:33

Jeg søger en rigtig italiensk opskrift på spaghetti med kødsauce.
Det skal være med flødesauce eller tomatflødesauce og evt. revet parmesan og
andre lækkerier (dog ikke fisk og skaldyr).

Nogen der kan hjælpe? I må gerne selv have afprøvet den opskrift I foreslår

Mvh Martin

Fra : Max

Dato : 16-12-07 14:39

Hej Martin

Et sted at starte kunne være her http://www.italy.dk/mad/opskrift.htm

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 16-12-07 14:48

Hej Martin

> Det skal være med flødesauce eller tomatflødesauce og evt. revet
> parmesan og andre lækkerier (dog ikke fisk og skaldyr).

Glemte at sige at hvis du vil bruge fløde, så er det vidst ikke
spaghetti bolognese du efterlyser.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-07 14:50

Max wrote:
> Glemte at sige at hvis du vil bruge fløde, så er det vidst ikke
> spaghetti bolognese du efterlyser.

Nej du har ret, så er det kødsauce. Men i forvirringen tænkte jeg på andre
spaghetti-retter, fx med bacon, persille, æg, parmesan og knust peber i
flødesauce. Det har jeg smagt i italien. Det var næsten hele turen værd!
Tak for linket i øvrigt.

/Martin

Fra : Max

Dato : 16-12-07 15:11

Hej Martin

> andre spaghetti-retter, fx med bacon, persille, æg, parmesan og knust
> peber i flødesauce. Det har jeg smagt i italien. Det var næsten hele
> turen værd! Tak for linket i øvrigt.

Jeg håber du finder en opskrift der ligner det du fik dernede, fandt
forøvrigt lige en opskrift jeg tror jeg bliver nødt til at prøve næste
gang jeg får lyst til pasta. Det tager jo et par timer, så er der jo
tid til at fremstille pastaen fra grunden.

http://rom-guide.dk/Emnesider/UNDER_REJSEN/MAD_OG_DRIKKE/Emnesider/BOLOGNESE_SIDE.htm

--
Mvh Max

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 16-12-07 16:54

Martin wrote:

> [...]
> andre spaghetti-retter, fx med bacon, persille, æg, parmesan og knust
> peber i flødesauce. Det har jeg smagt i italien. Det var næsten hele

En variant af carbonara. Der ligger endnu en variant på siden, Max henviste
til. Selv laver jeg den med meget sort peber og en smule muskat.
http://www.italy.dk/mad/pasta/carbonara.htm

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-12-07 11:26

Martin wrote:
> [...]
> parmesan og andre lækkerier (dog ikke fisk og skaldyr).
>
> Nogen der kan hjælpe? I må gerne selv have afprøvet den opskrift I

Her er min. Den er ikke med fløde men med mælk:

http://tinyurl.com/yrbpuf

Bemærk den lange simretid. Den er absolut essentiel for at få den rigtige
intense smag.

Ebbe