Salt under kastainerne
Fra : Peter Noes

Dato : 16-12-07 10:43

Hvorfor skal kastanier lægges på et tykt lag salt når de bages i ovnen?
Salten trænger vel næppe igennem skallen, og fordamper vel heller ikke ned
igennem det kryds man snitter i toppen?

Er det bare pop, eller har det en reel funktion?

Venligst
Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-12-07 10:52

"Peter Noes" <dsl281825@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Er det bare pop, eller har det en reel funktion?

Funktionen er, at kastanjerne står korrekt i ovnen. Ellers har saltet ingen
funktion bortset fra, at de varme kastanjer skal spises med godt smør og
groft salt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 16-12-07 11:39

Hej Peter

> Er det bare pop, eller har det en reel funktion?

Det har en funktion, men du kunne fint bruge sand
istedet, men hvem gider det ?

--
Mvh Max

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-12-07 08:47

Peter Noes wrote:
> Er det bare pop, eller har det en reel funktion?

Pop.

Skær et kryds i toppen. Læg en håndfuld i en skål. Kyl det i mikroen i 3
minutter ved fuld skrue. Skræl dem, og put smør på til du skammer dig. Drys
evt med salt.

Guf !

/jim (med eget kastanietræ)

Fra : Bo

Dato : 17-12-07 16:09

On 17 Dec., 09:46, "Jim Andersen" <jba...@politiSLET.dk.invalid>
wrote:

> [...]
> minutter ved fuld skrue. Skræl dem, og put smør på til du skammer dig. Drys

Hej

SMØR uha det bliver man fed af - Jeg ligger kastanjer i bradepande med
kryds i og intet andet og server med lidt salt, salt skal man kun have
max 5 gram dagligt af

vh Bo