ny indervæg
Fra : SB

Dato : 16-12-07 21:14

Hej

Skal have en brændeovn op og hænge på min væg, problemet er bare at den
består af gips og træ, hvad jo ikke er specielt brændhæmmende.
Væggen står godtnok på en sokkel, men hvordan får jeg lige muret noget op
der kan bære en ovn, skal vel på en eller anden måde have fadt i ydervæggen,
ellers vælter skidtet vel ind i stuen til mig.

Nogen ide om hvordan man løser det problem?

Søren

Fra : Max

Dato : 16-12-07 22:00

Hej Søren

> Nogen ide om hvordan man løser det problem?

Man stiller ovnen på gulvet :)

--
Mvh Max

Fra : SB

Dato : 16-12-07 23:34

> Hej Søren

> Man stiller ovnen på gulvet :)
>
> --
> Mvh Max

Formoder, siden du kom med det logiske forslag, at du også kommer med en fod
til den, du kan ringe til Hwam og høre hvordan man laver en smart fod til en
Wall36, selv om jeg tvivler på de ved det, da den ikke findes med sådan.

Søren

Fra : Per H

Dato : 16-12-07 23:54

On Sun, 16 Dec 2007 23:34:11 +0100, "SB" <sobo@SLETTESofir.dk> skrev:

>"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

>Formoder, siden du kom med det logiske forslag, at du også kommer med en fod
>til den,

eller man kan tænke før man køber.

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Max

Dato : 17-12-07 18:14

Hej Søren

> [...]
> en fod til den, du kan ringe til Hwam og høre hvordan man laver en
> smart fod til en Wall36, selv om jeg tvivler på de ved det, da den

Ja, jeg skulle såmændt nok få dannet en fod hvis det var det
det drejede sig om, men har du købte en vægmodel før du
undersøgte om du havde en væg at hænge den på ?

--
Mvh Max

Fra : SB

Dato : 17-12-07 23:59

> [...]
> det drejede sig om, men har du købte en vægmodel før du
> undersøgte om du havde en væg at hænge den på ?

Nix

tror på at der findes en måde man kan hænge den forsvarligt op på
og var udemærket godt klar over mine indervægge var lavet af træ, gibs og
isolering

og kunne sikkert også ringe efter en murer, men hvorfor bruge penge på noget
man måske selv kan
derfor jeg spurgte om der var nogen der havde en smart løsning

Søren

Fra : Per H

Dato : 16-12-07 22:14

On Sun, 16 Dec 2007 21:13:51 +0100, "SB" <sobo@SLETTESofir.dk> skrev:

>Hej
>
>Skal have en brændeovn op og hænge på min væg, problemet er bare at den
>består af gips og træ, hvad jo ikke er specielt brændhæmmende.

du kan ikke hænge en ovn op på en sådanne væg.
den skal jo også kunne godkendes.

men gips er brændhæmmende.
Vh Per
skype

Fra : SB

Dato : 16-12-07 23:32

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> du kan ikke hænge en ovn op på en sådanne væg.
> den skal jo også kunne godkendes.
>
> men gips er brændhæmmende.
> Vh Per
> skype

ja, men ikke nok når det drejer sig om brændeovne der hænger på den. var der
afstand i mellem ovn og væggen, så var det okay med gips
der ud over kan væggen heller ikke bære 116 kg, så et eller andet skal jo
gøres

Søren

Fra : Per H

Dato : 16-12-07 23:53

On Sun, 16 Dec 2007 23:32:19 +0100, "SB" <sobo@SLETTESofir.dk> skrev:

> [...]
>afstand i mellem ovn og væggen, så var det okay med gips
>der ud over kan væggen heller ikke bære 116 kg, så et eller andet skal jo

det er jo det jeg siger

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Carsten Keller

Dato : 17-12-07 14:47

"SB" <sobo@SLETTESofir.dk> wrote in message
> [...]
> der afstand i mellem ovn og væggen, så var det okay med gips
> der ud over kan væggen heller ikke bære 116 kg, så et eller andet skal jo

Måske hvis du erstatter en gipsplade? Mener skorstensfejeren fortalte mig i
sin tid at jeg godt kunne stille en ovn ved den gamle skorsten jeg havde
dækket bag gips hvis jeg brugte en bestemt slags plade, måske vådrumsgips?

Lidt googling viser at det holder vand, denne plade skulle være ok:

http://gds.knaufdanogips.dk/products/boards/cement/aquapanel_indoor.html

Og når du så alligevel skal have skrællet en plade af væggen for at få plads
til den nye ubrændbare kan du jo passende lave forskallingen så den kan
holde de 116 kg. Pladen skulle ikke være noget problem hvis du bruger de
rigtige plugs, men når du alligevel har den af kan du lige så godt sætte et
par lægter på tværs hvor ovnen skal skrues op.

Keller

Fra : Per H

Dato : 16-12-07 23:55

> [...]

>ellers vælter skidtet vel ind i stuen til mig.
>
>Nogen ide om hvordan man løser det problem?

Ring efter en murer til at bygge en stensvæg.

M.V.H.

Per

skype bruger