burgerbøffer, stegt med flammer, gløder el~
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-12-07 19:40

Hej

Kan det passe at nogle af de amerikanske burgerkæder
"steger" deres bøffer ved hjælp af *flammer*? Og kan man
egentlig kalde det for rigtig "stegning"?

Jeg troede faktisk at bøffer blev stegt ved hjælp af enten
*gløder* - eller ved *varme* fra en almindelig jernplade
eller stegepande.

Er der forskel på "Mc Donalds" og "Burger Kings" måde at
"stege" deres burgerbøffer på?

--
Herluf :·)

Fra : MetteM

Dato : 11-12-07 20:12

> Kan det passe at nogle af de amerikanske burgerkæder
> "steger" deres bøffer ved hjælp af *flammer*? Og kan man
> egentlig kalde det for rigtig "stegning"?

Ja - man kan vel kalde det at grille...

> [...]
> eller stegepande.
>
> Er der forskel på "Mc Donalds" og "Burger Kings" måde at

McDonalds steger deres bøffer på vanlig vis, på alm. stege-plade.
Burger King griller deres bøffer, over grill.

Det er så smag og behag, hvad der pleaser ens smagsløg; jeg er mest til BK!

/Mette

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-12-07 22:33

"MetteM" <mettefjern@fjernmarmet.dk> skrev i en meddelelse

> Burger King griller deres bøffer, over grill.

Nej. De steges over flammer.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-12-07 22:36

> Kan det passe at nogle af de amerikanske burgerkæder
> "steger" deres bøffer ved hjælp af *flammer*?

Ja. Burger King har altid fremhævet deres flamme-stegning.

> Og kan man
> egentlig kalde det for rigtig "stegning"?

Hvad vil du ellers kalde det? Kogning er det vel ikke?

> Jeg troede faktisk at bøffer blev stegt ved hjælp af enten
> *gløder* - eller ved *varme* fra en almindelig jernplade
> eller stegepande.

Så har du lært noget nyt, og det er jo altid godt

> Er der forskel på "Mc Donalds" og "Burger Kings" måde at
> "stege" deres burgerbøffer på?

Ja. Burger King steger deres over flammer. McD steger deres på traditionel
vis, og bruger i stedet dressing med indlagt røgsmag, når de vil giver deres
bøffer den særlige "flammesmag".

Jeg *elsker* en flammestegt Whopper fra Burger King. Jeg kan spise en burger
fra McD, når jeg er sulten, og ikke umiddelbart har mulighed for at få andet
mad.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Torben

Dato : 12-12-07 07:51

> Jeg *elsker* en flammestegt Whopper fra Burger King.

Jeps, de er sgu gode!

>Jeg kan spise en burger fra McD, når jeg er sulten, og ikke umiddelbart har
>mulighed for at få andet mad.

Ja, eller hvis man har tømmermænd

mvh
Torben

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-12-07 11:16

On Tue, 11 Dec 2007 22:35:59 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Jeg *elsker* en flammestegt Whopper fra Burger King. Jeg kan spise en burger

Mmm.. ja.. Den nye "The Angus" er bestemt heller ikke dårlig hvis man
kan li' lidt bbq sauce, masser af rå løgringe og tomat. Den fås også i
en variant med bacon og ost - som bestemt også kan anbefales.

hilsen Lars

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-12-07 22:44

> [...]

> Jeg *elsker* en flammestegt Whopper fra Burger King. Jeg kan spise en
> burger fra McD, når jeg er sulten, og ikke umiddelbart har mulighed

Desværre er BK i de senere år gået over til at forstege deres bøffer
over flammerne og så blot genopvarme bøf+brød i mikrobølgeovn når de
skal serveres. En total skændsel mod "maden" som jeg heldigvis kun har
set udført i danmark.
Jeg har ladet mig fortælle at et har noget at gøre med arbejdsplads
sikkerhed hvor det ikke umiddelbart er tilladt at arbejde på den måde
ved åben ild i danmark uden en speciel uddannelse (noget
burger-flippers sjældent har).

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 12-12-07 03:16

On 11 Dec., 22:44, Kim Schulz <k...@schulz.dk> wrote:

> [...]
> over flammerne og så blot genopvarme bøf+brød i mikrobølgeovn når de
> skal serveres. En total skændsel mod "maden" som jeg heldigvis kun har

Jeg kan bevidne det, og jeg har ikke købt en Whopper siden jeg så det
ved selvsyn. Der er et lille samlebånd, som bringer (forkogte?) bøffer
ind over flammerne et kort øjeblik, hvorefter de opsamles i en
beholder. Derefter varmes de i microovn, når ordren kommer.

Noget der altid har undret mig er desuden, at ca. 2/3 af de whoppere,
jeg i mit liv har spist, har den ene halve bolle haft en markant
lavere temperatur end den anden. Det er sikkert noget med
køkkenrutiner, men det er efter min mening for dårligt, da den ene
halvdel ofte er decideret kold.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-12-07 18:37

On Wed, 12 Dec 2007 11:15:40 +0100
Lars Knudsen <noemail@in.this.place> wrote:

> Mmm.. ja.. Den nye "The Angus" er bestemt heller ikke dårlig hvis man
> kan li' lidt bbq sauce, masser af rå løgringe og tomat. Den fås også i
> en variant med bacon og ost - som bestemt også kan anbefales.

eller deres Angry Wopper som de har for tiden (i hvert fald her i
Aalborg) med løgringe (indbagte), chili ost og syltede pebre (en
mildere chili sort)