Leveringstid fra Apple Store
Fra : Jesper Lillesø

Dato : 12-12-07 08:29

Hej

Jeg har købt:

Apple wireless Mighty Mouse: sendes efter 24 timer
Canon CanoScan 8800F Scanner: sendes efter 2 - 3 uger
Techair Messenger Case for Macbook: sendes efter 24 timer
MacBook (white) 13.3-inch, 2.2GHz: sendes efter 3 dage

Der står i bekrætelsen at jeg kan forvente at tingene er afsendt efter
2-3 uger. :-/

Hvad er jeres erfaring med Apple Store. Kan jeg få min MacBook før
det? Havde jeg været klog, havde jeg jo bestilt dem separat, for der
er fri fragt på det alligevel, men det må de da kunne løse?

Hvad ville I gøre?

--
Jesper

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-12-07 17:08

Jesper Lillesø wrote:
> [...]
> det? Havde jeg været klog, havde jeg jo bestilt dem separat, for der
> er fri fragt på det alligevel, men det må de da kunne løse?

Hm, jeg har kun én eneste gang handlet på AppleStore, da jeg skulle
bruge et par bestemte hubs til min MacPro. Jeg fik at vide, at de ville
blive sendt i løbet af ca. en uge, da de ikke var lagervare. _3_ dage
efter kl. 19:45 ringede det på døren, og TNT stod uden for med en pakke
fra AppleStore! - så det er da yderst positivt...

> Hvad ville I gøre?

Jeg ville ringe til dem og sige, at jeg (hvis det var mig) har brug for
MacBook'en her og nu, - om de så ikke kunne sende den og så eftersende
de øvrige dele...

Jeg købte min Macpro hos Humac, og fik at vide, at det hele formentlig
ville komme i løbet af ugen efter - afhængigt af, om de havde alle de
ekstra ting hjemme, jeg også havde bestilt. Computeren kom som lovet,
men ekstra disk og ekstra PCI kort kom dumpende hhv. 14 dage efter og 5
uger efter...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-12-07 17:16

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev 2007-12-12:
> [...]
> efter kl. 19:45 ringede det på døren, og TNT stod uden for med en pakke
> fra AppleStore! - så det er da yderst positivt...

Jeg har handlet 3 gang hos apple store. Alle tre gange er de kommet dagen før
de havde skrevet de ville komme. Meget generende.

Martin
--
Besøg http://www.crunzh.com/crunzhmailmac.htm hvor du kan hente
mit opensource email program til mac.

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-12-07 18:53

On 2007-12-12 16:29:05 +0100, "Jesper Lillesø" <lillesoe@gmail.com> said:

> [...]
> det? Havde jeg været klog, havde jeg jo bestilt dem separat, for der
> er fri fragt på det alligevel, men det må de da kunne løse?

Jeg bestilte min Leopard den ene dag, fik besked på 3-4 dage, men
modtog dyret næste dag. Fantastisk!
- David
--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info

Fra : Jonas Delfs

Dato : 12-12-07 19:10

Jesper Lillesø skrev:
> [...]
> det? Havde jeg været klog, havde jeg jo bestilt dem separat, for der
> er fri fragt på det alligevel, men det må de da kunne løse?

De sender svjv. tingene løbende, så du får dem hurtigst muligt.

Mvh. Jonas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-12-07 21:17

Jesper Lillesø <lillesoe@gmail.com> wrote:
> [...]
> MacBook (white) 13.3-inch, 2.2GHz: sendes efter 3 dage
>
> Der står i bekrætelsen at jeg kan forvente at tingene er afsendt efter

Der står altid 2-3 uger på den første bekræftigelse. Det er en
cover-my-ass besked. Læg ikke mere i det.

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-12-07 23:27

> [...]

> det? Havde jeg været klog, havde jeg jo bestilt dem separat, for der
> er fri fragt på det alligevel, men det må de da kunne løse?

Skrue tiden tilbage. Jeg er bange for, at du ikke har været klog.
Normalt samler Apple Store tingene og sender dem samlet. Det står også,
når du bestiller:

"NOTE: Your order will not ship until all items are available. Once your
order has dispatched, you will receive a Dispatch Notification email,
which will provide you with detailed delivery information."

Jeg har en enkelt gang været ude for, at en harddisk ikke kunne leveres.
Dengang kom de øvrige dele før. Ellers skal man regne med, at alting
kommer samlet. Man kan normalt også stole nogenlunde på de lovede
datoer. Ofte er de endda hurtigere. En gang imellem kan det dog glippe.
Det er derfor en god idé ikke at blande noget med lang leveringstid i en
ordre med varer, man gerne vil have hurtigt.
Det er ikke rigtigt, som Morten Reippuert skriver, at der altid
står 2-3 uger. Jeg bestilte en iPod nano med indgravering søndag aften.
Der kom en e-mail med estimeret 10.-11. december og levering 12.-14.
december. Den kom i formiddag onsdag d. 12. december.
Jeg ved ikke, om du kan gøre noget. Du kan selvfølgelig altid
prøve at ringe til dem. Det er bare et meget stort firma. Man ringer til
Irland, men varerne samles i Holland, før de sendes videre. Ham man
taler med, kan ikke bare gå ned på lageret og finde en ordreseddel og
rette noget på den. Det skulle derfor ikke undre mig, om løbet er kørt,
men det skader jo aldrig at spørge. Held og lykke!
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-07 23:56

..
> [...]
> Der kom en e-mail med estimeret 10.-11. december og levering 12.-14.
> december. Den kom i formiddag onsdag d. 12. december.

Det er muligt at der ikke er helt så megen cover-my-ass i forbindelse
med salg til private. På den første mail jeg modtager står der altid
2-3 uger - også selv jeg har placeret ordren hos vores account
manager som to minutter inden har givet mig tilsagn om eks 1-2 dages
leveringstid.

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 19-12-07 05:19

Hej

Tak for alle tips. Jeg har nu talt med Apple Store

On Dec 12, 11:26 pm, n...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:
> [...]
> rette noget på den. Det skulle derfor ikke undre mig, om løbet er kørt,
> men det skader jo aldrig at spørge. Held og lykke!

Jeg er måske heldig, men hende jeg talte med har nu splittet ordren,
og så kan de sende MacBooken, Mighty Mouse og Messenger Bag så hurtigt
som muligt, og scanneren kommer senere.

Så må vi se hvornår det er

Den når ikke at komme inden jul, men måske mellem jul og nytår Det
glæder jeg mig meget til.

Der er nok lidt mere fut i den, end min Dual G4 450-Sawtooth, eller
for den sags skyld min iMac G3-DV400 (her ikke nævnt alle de Macs
jeg har fra 90erne...)

--
Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 19-12-07 13:27

Jesper Lillesø <lillesoe@gmail.com> wrote:

> Der er nok lidt mere fut i den, end min Dual G4 450-Sawtooth, eller
> for den sags skyld min iMac G3-DV400 (her ikke nævnt alle de Macs
> jeg har fra 90erne...)

Vil det sige at din Macintosh på 128 K er gået til de evige jagtmarker ?

<http://en.wikipedia.org/wiki/Macintosh_128K>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-12-07 18:18

> [...]

> Jeg er måske heldig, men hende jeg talte med har nu splittet ordren,
> og så kan de sende MacBooken, Mighty Mouse og Messenger Bag så hurtigt

Det kan være, de er mere fleksible, end jeg regner med. Det glæder mig
da, det kunne lade sig gøre.

> Så må vi se hvornår det er
>
> Den når ikke at komme inden jul, men måske mellem jul og nytår Det
> glæder jeg mig meget til.

De plejer nu at være hurtige. De sender heller ikke med posten, men med
TNT, så de er vel ikke ramt af travlhed med julekort og den slags. Jeg
bestilte en indgraveret iPod forrige søndag, og den kom onsdag. Jeg
bestilte en indgraveret iPod i søndags, og den kom i går tirsdag. Det må
man da sige er hurtigt. Jeg må hellere sige, at der er nogle børn i
familien, og da jeg åbenbart er den eneste, der har konto hos Apple
Store, bliver jeg sat til at købe for de andre. Man kan jo ikke få en
indgraveret iPod nede i Fona.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-12-07 23:34

> De plejer nu at være hurtige. De sender heller ikke med posten, men med
> TNT, så de er vel ikke ramt af travlhed med julekort og den slags.

Nej, de er ramt af travlhed med at levere ting til firmaer som skal have
fyret deres budgetter af inden nytår ;)

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 19-12-07 05:50

Hej Per

On Dec 19, 1:27 pm, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Vil det sige at din Macintosh på 128 K er gået til de evige jagtmarker ?
>
> <http://en.wikipedia.org/wiki/Macintosh_128K>

Hov - sådan en har jeg ikke (endnu) Men en Machintosh Plus har jeg.
Den kan vist lige "slæbe" sig ind i 90erne. Men om min lige er fra
90erne kan jeg ikke huske.

http://en.wikipedia.org/wiki/Macintosh_Plus

PS. Man smidder ikke guld ud!

--