"3140 Abildgaard" <FJERNpialykke@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:475e99c8$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Mangler et velegnet cykeltransportmiddel til ffiskegrej, indkøb og den
slags
> gods. Ikke hænger. Hvilket mærke skal jeg kigge efter, når jeg vil have
fat
> i f.eks. sådan en budcykel, som bl.a. kører i København med reklamer for
> Berlingske og Urban - alternativt forslag er velkomne.
>
> --
> |¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben
> |
> [OO]
> <>'
Jeg har en 3 hjulet Nihola, som denne :
http://nihola.info/da/nihola+cykler/nihola+low/
Jeg har ikke andet at sige end godt om den. Men selv om den ikke føles
bred/stor, finder man hurtig ud af hvor smalle Cykelstierne egentligt er.
Og at Kommunerne ikke tænker på hvor brede 3 hjulede cykler må være ifølge
færdselsloven, når de Ex. sætter chikaner op.
Men det er jo ikke Cyklens skyld !
Det problem får du ved alle Cykler der er større end den alm. 2 hjulede.
Nihola'en har endda den store fordel at den kan komme igennem smalle
åbninger som fx. døre, ved at dreje forhjulene / / Så vil bredden blive
smallere end med lige forhjul ] [ Undskyld min C64 grafik
Men jeg
prøvede bare at vise måden.
Jeg har haft nogle enkelte der skulle prøve den, og det kunne de ikke lige
klare.
Fordi ved en tohjulet cykel/knallert/mc drejer man ved kroppens hjælp. Man
hælder mod den side man vil dreje til. Det kan man ikke på en 3 hjulet.
Istedet for bliver kroppen tvunget den anden vej p.g.a. centrifugalkraften,
og cyklen letter derved det ene forhjul !
Det lærer man hurtig. Man skal nærmest ud og hænge mod siden man drejer til.
Det er måske lidt som Sidevognskørsel med MC.
Ud over den gamle bud ladcykel, og Long John'en er Niholaen den eneste jeg
har prøvet. Så jeg kan ikke udtale mig om de andre 3 hjulede cyklers
køreegenskaber.
Hilsen Bo Armand