Profilering af småkager?
Fra : Lou

Dato : 10-12-07 23:59

Jeg har kigget i genbrugsbutikker for at finde en god, gammeldags kødhakker
med håndsving, som jeg vil bruge, når jeg snart skal lave ingefærkager,
vanillekranse m.m. Jeg husker at der er flere forskellige skiver med huller
af forskellig form, så man kan lave forskellige profiler.

De "maskiner" jeg har set indtil nu, har enten været rustne, eller har
manglet vitale dele, men så kom jeg pludselig til at tænke på, om der måske
findes en ny og smart løsning. Een eller anden plasticdims? Hvad findes der
og hvor køber man det?

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-12-07 01:01

"Lou" <lou@strawman.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænke på, om der måske findes en ny og smart løsning. Een eller
> anden plasticdims? Hvad findes der og hvor køber man det?

Hej Lou

Jeg har en småkagesprøjte som denne:

http://www.alstrom.dk/product.jsp?prodkey=3911&source=/product_view.jsp%3Fcategory%3D509

Den jeg har er ikke af stål men kraftig plastic, og faktisk rigtig
god. Man kan lave småkager med mange variationer med de medfølgende
skiver. Man sætter den på bagepladen og trykker ved hjælp af
håndtaget hver enkelt småkage ud direkte på pladen (brug bagepapir).

Den har bare én "hage". Dejen må ikke være alt for massiv, så der
følger en opskrift med på den dej, man kan bruge. Man kan så selv
komme forskellige smagsstoffer i dejen. Jeg synes den er vældig
praktisk, og småkagerne bliver noget så flotte. Jeg tror at du nemt
kan erhverve en hos en velassorteret isenkræmmer.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hanne

Dato : 11-12-07 13:33

Det er nu ikke så længe siden, at isenkræmmeren solgte de "gammeldags"
kødhakkere med plader. Frit efter hukommelsen var det ca. 150 kr.

mvh
Hanne

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-12-07 14:24

"Hanne" <hb@duer.ikke> skrev i en meddelelse
> Det er nu ikke så længe siden, at isenkræmmeren solgte de
> "gammeldags" kødhakkere med plader. Frit efter hukommelsen var
> [...]

De har også lige haft de rigtige kødhakkere med plader i Netto til
under 60 kr, men de har nok ikke flere. Det er kun et par uger
siden.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 11-12-07 16:15

> [...]
> måske
> findes en ny og smart løsning. Een eller anden plasticdims? Hvad findes

Kig på :

http://www.alstrom.dk/search_results.jsp?searchstring=K%F8dhakker

/Morten Nielsen