Windows aktivering
Fra : Claus Sikora

Dato : 09-12-07 17:59

Hej Mac'ere ;)

Jeg har på min MBP installeret windows XP OEM via bootcamp og bagefter
aktiveret den. Nu vil jeg så gerne have den liggende under parallels
istedet men hvis jeg nu gør det vil det så være muligt at aktivere den
igen nu det er en OEM version?
Det er jo samme computer det hele foregår på...

/Claus

Fra : Jonas Delfs

Dato : 09-12-07 18:51

Claus Sikora skrev:
> [...]
> igen nu det er en OEM version?
> Det er jo samme computer det hele foregår på...

Du kan bare installere Parallels og så pege på din Bootcamp-installation
når du opretter din virtuelle maskine, så behøver du ikke lave om på
noget, og du kan selv vælge hvordan du vil bruge Windows.

Mvh. Jonas

Fra : Claus Sikora

Dato : 09-12-07 19:28

Jonas Delfs skrev:

> [...]
> når du opretter din virtuelle maskine, så behøver du ikke lave om på
> noget, og du kan selv vælge hvordan du vil bruge Windows.

Hehe det var egentligt ganske smart ;)
Men hvis man nu gør det omvendt og vil have sin windows flyttet fra
parallels til boot camp kan man så stadig aktivere den eller vil MS
påstå at det er en anden computer?

/Claus

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-12-07 20:55

Jonas Delfs <jonas@FJERNdelfs.dk> writes:

> [...]
> Bootcamp-installation når du opretter din virtuelle maskine, så
> behøver du ikke lave om på noget, og du kan selv vælge hvordan du vil

Virker det? Windows plejer at være MEGET, MEGET sippet med at man
ændrer på hardwarekonfigurationen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Jonas Delfs

Dato : 09-12-07 22:46

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Virker det? Windows plejer at være MEGET, MEGET sippet med at man
> ændrer på hardwarekonfigurationen.

Det virkede fint for mig for et lille halvt års tid siden. Men det var
så også en institutions-licens af en art - måske det ændrer noget?
Optræder hardwaren da anderledes for Windows hvis den køres virtuelt?

Mvh. Jonas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-12-07 23:13

Jonas Delfs <jonas@FJERNdelfs.dk> writes:

> Det virkede fint for mig for et lille halvt års tid siden. Men det var
> så også en institutions-licens af en art - måske det ændrer noget?

En hel del. Der er betalt en MASSE penge for en sitelicens.

> Optræder hardwaren da anderledes for Windows hvis den køres virtuelt?

Netkortet ser anderledes ud, det giver allerede de første 3 point på
vej op mod "JEG ER SUR"-grænsen.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-07 23:37

Jonas Delfs <jonas@fjerndelfs.dk> wrote:

> Det virkede fint for mig for et lille halvt års tid siden. Men det var
> så også en institutions-licens af en art - måske det ændrer noget?
> Optræder hardwaren da anderledes for Windows hvis den køres virtuelt?

Site licencer skal ikke aktiveres.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-07 19:58

Claus Sikora <claussikoraNOSPAM@deletethisgmail.com> wrote:
> [...]
> igen nu det er en OEM version?
> Det er jo samme computer det hele foregår på...

Vær opmærksom på at hvis det er en Home edittion må du ikke
virtualisere.

Fra : Claus Sikora

Dato : 09-12-07 20:51

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Vær opmærksom på at hvis det er en Home edittion må du ikke
> virtualisere.
Det er det... Står det i de der licensbetingelser jeg aldrig orker at
læse igennem?

/Claus

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-07 21:14

Claus Sikora <claussikoraNOSPAM@deletethisgmail.com> wrote:

> Det er det... Står det i de der licensbetingelser jeg aldrig orker at
> læse igennem?

Jeps. Så regn ikke med at MS vil hjælpe dig med at genaktivere -
tværtimod.