Leopard og ScanWizard og andre, der er bag~
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 09-12-07 12:52

Jeg hentede en frisk ScanWizard til min Leopard på den nye MacBookPro.
Men programmer stopper "uventet", før det er kommet igang.
Google-søgning på "ScanWizard" og "Leopard" viser, at jeg ikke er alene
om den oplevelse.
Problemet er vel, at en del programmer stadig mangler at komme på
omdrejningshøjde med Mac OS.

Finale 08 slutter også "uventet", når man lukker programmet. Det går
heldigvis ikke ud over arbejdsprocessen i programmet. Det er værre, at
Midisport 2x2 ikke fungerer med midiindstillingerne i Leoparden.

Så nu har jeg for første gang stor glæde af, at to computere kan fungere
nærmest som et stort arbejdsområde ved at oprette forbindelse til
hinanden.

Nu kan jeg sidde ved den nye computer og skrive i MacSoup, mens den
gamle computer er igang med at scanne en serie billeder til en mappe,
der ligger på den gamle. Men mappen er tilgængelig på den nye computer,
hvor de skal behandles i en nyanskaffet Photoshop CS3. Senere skal de
redigeres sammen i InDesign CS2 på den gamle computer.

Er der brugbare alternativer til ScanWizard til en Microtek scanner?

Er der brugbare billige alternativer til Midisport, når det nu kun
drejer sig om at kunne indtaste noder fra et digitalklaver (ikke USB)?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt