/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
tilbehør til krebinetter
Fra : Inger D.


Dato : 08-12-07 14:32

Jeg laver normalt kartofler og stuvede ærter og gulerødder til krebinetter,
og nu kunne jeg godt tænke mig at prøve noget nyt.
Er der nogen der har et godt forslag?

Inger D.



 
 
Trine Kornum Christi~ (08-12-2007)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 08-12-07 14:35

"Inger D." <blabla@no.no> writes:

> Jeg laver normalt kartofler og stuvede ærter og gulerødder til krebinetter,
> og nu kunne jeg godt tænke mig at prøve noget nyt.
> Er der nogen der har et godt forslag?

Den anden dag fik vi ovnbagte grøntsager og urtedressing. Det er så
dejligt nemt. Dagen efter fik vi brasede kartofler og hjemmesyltede
rødbeder til resterne.

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Ukendt (08-12-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-12-07 16:23

Inger D. wrote:
|| Jeg laver normalt kartofler og stuvede ærter og gulerødder til
|| krebinetter, og nu kunne jeg godt tænke mig at prøve noget nyt.
|| Er der nogen der har et godt forslag?
||
|| Inger D.

Brasekartofler og flødestuvet spinat, det hører urokkeligt sammen med
krebinetter her. Jeg bli'r helt lækkersulten, godt man skal ud at spise om
en times tid

mvh Ebbe



Herluf Holdt, 3140 (08-12-2007)
Kommentar
Fra : Herluf Holdt, 3140


Dato : 08-12-07 20:58

Ebbe (7000) skrev:
> Inger D. wrote:

>>> Jeg laver normalt kartofler og stuvede ærter og gulerødder
>>> til krebinetter, og nu kunne jeg godt tænke mig at prøve
>>> noget nyt. Er der nogen der har et godt forslag?

> Brasekartofler og flødestuvet spinat, det hører urokkeligt
> sammen med krebinetter her. Jeg bli'r helt lækkersulten,
> godt man skal ud at spise om en times tid

Uhmm! Skulle lige til at foreslå stuvet hvidkål eller stuvet blomkål.
Men krebinetter med flødestuvet spinat og brasekartofler, det
lyder altså bare rigtig lækkert.

--
Herluf :·)



Max (08-12-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 08-12-07 19:40

Hej Inger

> Er der nogen der har et godt forslag?

God pasta med en sovs baseret på ost.

--
Mvh Max



Max (08-12-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 08-12-07 21:10

Hej Inger

> Er der nogen der har et godt forslag?

Det slog mig også at stuved spidskål kunne være godt.

--
Mvh Max



Trine Kornum Christi~ (08-12-2007)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 08-12-07 21:40

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Det slog mig også at stuved spidskål kunne være godt.

Kogt kål og stuvninger er noget af det jeg absolut ikke bryder mig om.
Så bare tanken om stuvet kål... *kuldegysninger*

Vi fik frikadeller med gulerødder, rødbeder og kartofler i ovnen til
aftensmad. Se, det er godt.

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Max (08-12-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 08-12-07 23:40

Hej Trine

> Kogt kål og stuvninger er noget af det jeg absolut ikke bryder mig om.
> Så bare tanken om stuvet kål... *kuldegysninger*

Sådan havde jeg det også engang, jeg er heldigvis vokset fra det
og nyder nu spidskålen med stor nydelse.

--
Mvh Max



Erik Olsen DK (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Erik Olsen DK


Dato : 09-12-07 11:59

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Kogt kål og stuvninger er noget af det jeg absolut ikke bryder mig om.
> Så bare tanken om stuvet kål... *kuldegysninger*

Stuvet hvidkål kan være lidt bastant især hvis kålen ikke er skåret helt
fint ud, men stuvet spidskål er delikat.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/



Max (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 09-12-07 12:10

Hej Erik

> Stuvet hvidkål kan være lidt bastant især hvis kålen ikke er skåret
> helt fint ud, men stuvet spidskål er delikat.

Helt korrekt, har du nogen erfaring med sølvbeder ?

Ps: stuvede rosenkål er nu også godt, men de smager kraftigt.

--
Mvh Max



Erik Olsen DK (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Erik Olsen DK


Dato : 09-12-07 12:17

Max wrote:

> Helt korrekt, har du nogen erfaring med sølvbeder ?

Ikke i stuvning.

> Ps: stuvede rosenkål er nu også godt, men de smager kraftigt.

Ja, det kan jeg også godt lide, men resten af famlien kan ikke fordrage
rosenkål .-(

--
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/



Trine Kornum Christi~ (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 09-12-07 12:36

"Erik Olsen DK" <me@privacy.net> writes:

> Ja, det kan jeg også godt lide, men resten af famlien kan ikke fordrage
> rosenkål .-(

Der er så undtagelsen der bekræfter reglen. Jeg kan faktisk godt lide
kogte rosenkål, men ikke i stuvning.

Nu bestemmer jeg jo selv hvad jeg laver, så vi får aldrig stuvninger,
men da jeg boede hjemme, fik jeg altid rugbrød med hvad kød der nu
var, når de andre fik stuvning.

Det kan godt være at det sommetider er trælst at skulle lave mad, men
i det mindste bestemmer man selv hvad man skal have.

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Max (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 09-12-07 13:58

Hej Trine

> Det kan godt være at det sommetider er trælst at skulle lave mad, men
> i det mindste bestemmer man selv hvad man skal have.

Det er da også dejligt at lave noget der glæder andre.

--
Mvh Max



Trine Kornum Christi~ (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 09-12-07 14:55

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

>> Det kan godt være at det sommetider er trælst at skulle lave mad, men
>> i det mindste bestemmer man selv hvad man skal have.
>
> Det er da også dejligt at lave noget der glæder andre.

Jeg er ret heldig med min mand. Næsten uanset hvad jeg sætter på
bordet, så er han glad og siger at det smager godt. Han er virkelig
nem at glæde.

Til gengæld er han møgirriterende, for han har aldrig ideer til hvad
vi skal have. Der var dog en dag for et par uger siden, hvor han
pludselig fik lyst til hjemmelavede burgere. Og så måtte vi jo have
hjemmelavede burgere.

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Herluf Holdt, 3140 (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Herluf Holdt, 3140


Dato : 09-12-07 14:28

Trine Kornum Christiansen skrev:
> "Erik Olsen DK" writes:

>> Ja, det kan jeg også godt lide, men resten af famlien kan ikke
>> fordrage rosenkål .-(

> Der er så undtagelsen der bekræfter reglen. Jeg kan faktisk
> godt lide kogte rosenkål, men ikke i stuvning.

Stuvet eller ej - jeg *æælsker* rosenkål. Man skal nok lige vænne
sig til den let bitre smag. Da jeg var dreng, åd jeg dem råt, direkte
fra planten. (Jeg kendte nogen, der havde en hel mark med dem).

Alle slags kål skulle være sund mad. De indeholder vist en masse
dejlige c-vitaminer.

--
Herluf :·)



Poul Christensen (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Poul Christensen


Dato : 09-12-07 14:37

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote in
news:usl2cje1z.fsf@trinekc.dk:

> Jeg kan faktisk godt lide > kogte rosenkål,
> men ikke i stuvning.

Efter mine smagsløg skal rosenkål bare sauteres i lidt fedtstof
med gulerodsbjælker og strimler af citronskal.
Er velegnet som tilbehør til krebinetter

mvh poul christensen

Max (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 09-12-07 13:57

Hej Erik


> Ikke i stuvning.

Ok, hvordan kender du så sølvbeder ? Min far dyrkede dem og
spiste dem, jeg kunne dengang ikke fordrage sådan noget,
men nu kunne jeg godt tænke mig at prøve.

> Ja, det kan jeg også godt lide, men resten af famlien kan ikke
> fordrage rosenkål .-(

Tidligere fik jeg kvalme af lugten af rosenkål og selleri for den
sags skyld, men nu kan jeg lide begge dele :)

--
Mvh Max



Erik Olsen DK (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Erik Olsen DK


Dato : 09-12-07 14:12

Max wrote:

> Ok, hvordan kender du så sølvbeder ? Min far dyrkede dem og
> spiste dem, jeg kunne dengang ikke fordrage sådan noget,
> men nu kunne jeg godt tænke mig at prøve.

Søvbeder og bladbeder har jeg smagt i forskellige retter for år tilbage,
men det er så længe siden at jeg ikke kan huske ret meget om smagen og
forskellen mellem dem. Som jeg husker dem, smager de ikke kraftigt. Så
prøv bare.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/



Max (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 09-12-07 14:16

Hej Erik

> Søvbeder og bladbeder har jeg smagt i forskellige retter for år
> tilbage, men det er så længe siden at jeg ikke kan huske ret meget om
> smagen og forskellen mellem dem. Som jeg husker dem, smager de ikke
> kraftigt. Så prøv bare.

For min skyld gør det såmændt ikke noget at de smager af nogét, og min
grønthandler har nogle flotte nogle ind imellem, så jeg vil prøve dem.

--
Mvh Max



Per, Herringe (08-12-2007)
Kommentar
Fra : Per, Herringe


Dato : 08-12-07 23:49

I meddelelse: fje68c$kpt$1@news.datemas.de
skrev Inger D. bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> Jeg laver normalt kartofler og stuvede ærter og gulerødder til
> krebinetter, og nu kunne jeg godt tænke mig at prøve noget nyt.
> Er der nogen der har et godt forslag?
>
> Inger D.

Bagte rodfrugter er godt.

Se evt. her http://www.carrot.dk/

--
MVH Per, Herringe



Inger D. (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Inger D.


Dato : 09-12-07 18:48

> Jeg laver normalt kartofler og stuvede ærter og gulerødder til
> krebinetter, og nu kunne jeg godt tænke mig at prøve noget nyt.
> Er der nogen der har et godt forslag?

1000 tak for alle jeres gode forslag, dem vil jeg prøve en gang. I går endte
tilbehøret dog med at blive noget helt andet, fordi min mand og jeg kom til
at mindes gamle dage hjemme hos vores bedsteforældre. Der fik vi serveret en
salat med en sød flødedressing, så det måtte vi lige prøve igen. Vi lavede
også halve bagte kartofler til. Meget lækkert, det kan klart anbefales til
krebinetter!

Inger D.



Per, Herringe (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Per, Herringe


Dato : 09-12-07 19:25

I meddelelse: fjh9jl$l0f$1@news.datemas.de
skrev Inger D. bl.a. (kan være lidt forkortet) :
>> Jeg laver normalt kartofler og stuvede ærter og gulerødder til
>> krebinetter, og nu kunne jeg godt tænke mig at prøve noget nyt.
>> Er der nogen der har et godt forslag?
>
> 1000 tak for alle jeres gode forslag, dem vil jeg prøve en gang. I
> går endte tilbehøret dog med at blive noget helt andet, fordi min
> mand og jeg kom til at mindes gamle dage hjemme hos vores
> bedsteforældre. Der fik vi serveret en salat med en sød
> flødedressing, så det måtte vi lige prøve igen.

He he, det er også "mormor salat" her

--
MVH Per, Herringe



Erik Olsen DK (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Erik Olsen DK


Dato : 09-12-07 21:11

Per, Herringe wrote:

>> 1000 tak for alle jeres gode forslag, dem vil jeg prøve en gang. I
>> går endte tilbehøret dog med at blive noget helt andet, fordi min
>> mand og jeg kom til at mindes gamle dage hjemme hos vores
>> bedsteforældre. Der fik vi serveret en salat med en sød
>> flødedressing, så det måtte vi lige prøve igen.
>
> He he, det er også "mormor salat" her

Hovedsalat med sød flødedressing og intet andet? Ydrk.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/



Per, Herringe (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Per, Herringe


Dato : 09-12-07 21:20

I meddelelse: 221ad$475c4bc3$55187ca0$30280@news.arrownet.dk
skrev Erik Olsen DK bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> Per, Herringe wrote:
>
>>> 1000 tak for alle jeres gode forslag, dem vil jeg prøve en gang. I
>>> går endte tilbehøret dog med at blive noget helt andet, fordi min
>>> mand og jeg kom til at mindes gamle dage hjemme hos vores
>>> bedsteforældre. Der fik vi serveret en salat med en sød
>>> flødedressing, så det måtte vi lige prøve igen.
>>
>> He he, det er også "mormor salat" her
>
> Hovedsalat med sød flødedressing og intet andet? Ydrk.

Ja, det kræver nok en vis modenhed at sætte pris på det

--
MVH Per, Herringe



Trine Kornum Christi~ (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 09-12-07 21:22

"Per, Herringe" <per.herholdt@mailbox.dk> writes:

>> Hovedsalat med sød flødedressing og intet andet? Ydrk.
>
> Ja, det kræver nok en vis modenhed at sætte pris på det

Det er godt! Sådan en god, grydestegt kylling, fyldt med persille og
så sådan en salat. Det er kræs for kendere. Og jeg er 29.

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Erik Olsen DK (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Erik Olsen DK


Dato : 09-12-07 21:47

Trine Kornum Christiansen wrote:
> "Per, Herringe" <per.herholdt@mailbox.dk> writes:
>
>>> Hovedsalat med sød flødedressing og intet andet? Ydrk.
>>
>> Ja, det kræver nok en vis modenhed at sætte pris på det
>
> Det er godt! Sådan en god, grydestegt kylling, fyldt med persille og
> så sådan en salat. Det er kræs for kendere. Og jeg er 29.

Øh, jo, jeg har fået serveret sådan en salat hos min svigermor (børnenes
mormor), men jeg er nok heller ikke at betragte som kender.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/



Inger Pedersen (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Inger Pedersen


Dato : 09-12-07 23:23


"Erik Olsen DK" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>
> Hovedsalat med sød flødedressing og intet andet? Ydrk.

Der skal altså osse citronsaft i.
Men det ER guf!

Hilsen Inger



Erik Olsen DK (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Erik Olsen DK


Dato : 10-12-07 18:16

Inger Pedersen wrote:

> Der skal altså osse citronsaft i.

Sikkert.

> Men det ER guf!

Nej!

--
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408524
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste