/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
TDC e-mail kommer ikke frem
Fra : ab


Dato : 06-12-07 22:03

Hej

Ved ikke rigtig om det er den rigtige gruppe, men nu prøver jeg

Vores andelsforening har vores web- og mailhotel uden i byen. Når man sender
til en tdc e-mail adresse, kommer der følgende svar tilbage

Failed Recipient: [mailadresse]@mail.dk
Reason: Remote host said: 421 Message Rejected

og det er på følgende adresser: *@mail.dk, *@webspeed.dk, *@privat.dk

Jeg har naturligvis henvendt mig til vores udbyder, om han siger, at han
ikke rigtig kan gøre noget (Vi sender igennem hans smtp server),for fejlen
ligger ikke ved dem.

Han har sendt mig følgende log

14:01:49 [73857] Connecting to 80.160.76.237
14:01:49 [73857] Connection to 80.160.76.237 succeeded
14:01:50 [73857] RSP: 220 fpo.mail.dk ESMTP server (InterMail vG.3.00.03.00
201-2196-126-20070720) ready Mon, 3 Dec 2007 14:01:47 +0100
14:01:50 [73857] CMD: EHLO pleskwin1.netsite.dk
14:01:50 [73857] RSP: 250-fpo.mail.dk
14:01:50 [73857] RSP: 250-HELP
14:01:50 [73857] RSP: 250-XREMOTEQUEUE
14:01:50 [73857] RSP: 250-PIPELINING
14:01:50 [73857] RSP: 250-DSN
14:01:50 [73857] RSP: 250-8BITMIME
14:01:50 [73857] RSP: 250 SIZE 10240000
14:01:50 [73857] CMD: MAIL FROM:<hvors@domæne.dk> SIZE=1671
14:01:50 [73857] RSP: 250 Sender <hvors@domæne.dk> and extensions
(SIZE=1671) Ok
14:01:50 [73857] CMD: RCPT TO:<123@mail.dk>
14:01:50 [73857] RSP: 250 Recipient <123@mail.dk> Ok
14:01:50 [73857] CMD: DATA
14:01:50 [73857] RSP: 354 Ok Send data ending with <CRLF>.<CRLF>
14:01:50 [73857] RSP: 421 Message rejected
14:01:50 [73857] CMD: QUIT

Her fremgår det jo tydeligt, at e-mail bliver rejected, når den bliver
forsøgt leveret.

Nogen der kan komme med en ide om hvorfor, og ikke mindst hvad jeg kan gøre
ced det. Vi har nu cirka 200 tilslutninger der ikke kan sende til TDC kunder

/AB


 
 
N/A (06-12-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 06-12-07 22:16



ab (06-12-2007)
Kommentar
Fra : ab


Dato : 06-12-07 22:16

> Jeg synes det ser ud som om din mail er ca. 10MB stor, og sikkert for stor
> til at blive leveret.

Og hvordan kom du så frem til den konklusion!

Jeg tvivler kraftigt på at alle 200 tilslutninger sender 10 MB filer med
hvergang de sender til en TDC kunde, for det er helt konsekvens. Der er kun
nogen der kommer tilbage, der er alle, uden undtagelse

/AB


Hauge (07-12-2007)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 07-12-07 04:58

Hej
ab wrote:
> Og hvordan kom du så frem til den konklusion!

Da jeg efter 10 sekunder slettede mit indlæg, håbede jeg på at det ikke
nåede frem. Jeg fik læst fejlen forkert, så mit svar skulle bare i
glemmebogen.

Forøvrigt, så skriv lige når du poster i flere grupper af gangen..

Mvh Hauge



Klaus D. Mikkelsen (07-12-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-12-07 06:25

Hauge skriver:
>
> Da jeg efter 10 sekunder slettede mit indlæg, håbede jeg på at det ikke
> nåede frem. Jeg fik læst fejlen forkert, så mit svar skulle bare i
> glemmebogen.

Så tro da helvede - det var derfor jeg kun kan finde body på dit indlæg
og aldrig fik en header.

Jeg undrede mig om dtext var begyndt at droppe indlæg............


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (06-12-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-12-07 22:31

On 2007-12-06 22:09:16 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> said:

> Hejsa
> ab wrote:
>> 14:01:50 [73857] RSP: 250 SIZE 10240000
>> Her fremgår det jo tydeligt, at e-mail bliver rejected, når den bliver
>> forsøgt leveret.
>
> Jeg synes det ser ud som om din mail er ca. 10MB stor, og sikkert for stor
> til at blive leveret.
>
> Mvh hauge

Hej
Jeg er uenig.
14:01:50 [73857] RSP: 250 SIZE 10240000
14:01:50 [73857] CMD: MAIL FROM:<hvors@domæne.dk> SIZE=1671
14:01:50 [73857] RSP: 250 Sender <hvors@domæne.dk> and extensions
(SIZE=1671) Ok

SIZE linien er den sidste i en række, der fortæller hvad serveren (den
remote) understøtter.
Den tillader mails på 10MB.
CMD linien er kommandoen fra local til remote (incl. en størrelse på
1671 bytes)
RSP med 250 koden fortæller, at TDC tillader afsender+størrelse.

Og nej, jeg kan ikke gennemskue fejlen. Bortset fra, at hvis jeg husker
korrekt, så er det en midlertidig fejl, der bliver returneret fra TDC
(kode 421), men der kan jeg godt tage fejl.

mvh .Joakim


Mogens Kjaer (06-12-2007)
Kommentar
Fra : Mogens Kjaer


Dato : 06-12-07 22:57

Joakim wrote:
....
> Og nej, jeg kan ikke gennemskue fejlen. Bortset fra, at hvis jeg husker
> korrekt, så er det en midlertidig fejl, der bliver returneret fra TDC
> (kode 421), men der kan jeg godt tage fejl.


Greylisting?

Mogens


--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Stig Johansen (07-12-2007)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 07-12-07 06:53

Mogens Kjaer wrote:

> Joakim wrote:
> ...
>> Og nej, jeg kan ikke gennemskue fejlen. Bortset fra, at hvis jeg husker
>> korrekt, så er det en midlertidig fejl, der bliver returneret fra TDC
>> (kode 421), men der kan jeg godt tage fejl.
>
>
> Greylisting?

Jeg mener Greylisting bruger en anden kode. Jeg tænkte lidt over i SPF, og
googlede på:
"smtp error 421 spf"

Det ser ud som om Joakim er på det rigtige spor. Jeg ser ord som 'Service
not available', 'too many connections' etc.

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Thomas Corell (07-12-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Corell


Dato : 07-12-07 08:32

["Followup-To:" header set to dk.edb.internet.udbydere.]

ab wrote:
>
> Han har sendt mig følgende log
>
> 14:01:49 [73857] Connecting to 80.160.76.237
....
> 14:01:50 [73857] CMD: MAIL FROM:<hvors@domæne.dk> SIZE=1671
> 14:01:50 [73857] RSP: 250 Sender <hvors@domæne.dk> and extensions
> (SIZE=1671) Ok

Har du rettet afsender adresse/domæne, før du postede loglinjerne her ?

domæne.dk kan ikke slås op i dns. Mange mailservere afviser e-mail's
hvor afsender-adressens domæne ikke findes.

> ...
> 14:01:50 [73857] RSP: 421 Message rejected

"prøv igen senere, det kan være dns bliver opdateret"... Hvis du altså
har afsender fra et ugyldigt domæne.

--
Don't waste space

ab (07-12-2007)
Kommentar
Fra : ab


Dato : 07-12-07 11:18


> Har du rettet afsender adresse/domæne, før du postede loglinjerne her ?

Jep, domænet er abmerkur.dk

/AB


Freddy (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Freddy


Dato : 24-12-07 03:57

> Hej
>
> Ved ikke rigtig om det er den rigtige gruppe, men nu prøver jeg
>
> Vores andelsforening har vores web- og mailhotel uden i byen. Når man sender
> til en tdc e-mail adresse, kommer der følgende svar tilbage
>
> Failed Recipient: [mailadresse]@mail.dk
> Reason: Remote host said: 421 Message Rejected
>
> og det er på følgende adresser: *@mail.dk, *@webspeed.dk, *@privat.dk
>
> Jeg har naturligvis henvendt mig til vores udbyder, om han siger, at han ikke
> rigtig kan gøre noget (Vi sender igennem hans smtp server),for fejlen ligger
> ikke ved dem.
>
> Han har sendt mig følgende log
>
> 14:01:49 [73857] Connecting to 80.160.76.237
> 14:01:49 [73857] Connection to 80.160.76.237 succeeded
> 14:01:50 [73857] RSP: 220 fpo.mail.dk ESMTP server (InterMail vG.3.00.03.00
> 201-2196-126-20070720) ready Mon, 3 Dec 2007 14:01:47 +0100
> 14:01:50 [73857] CMD: EHLO pleskwin1.netsite.dk
> 14:01:50 [73857] RSP: 250-fpo.mail.dk
> 14:01:50 [73857] RSP: 250-HELP
> 14:01:50 [73857] RSP: 250-XREMOTEQUEUE
> 14:01:50 [73857] RSP: 250-PIPELINING
> 14:01:50 [73857] RSP: 250-DSN
> 14:01:50 [73857] RSP: 250-8BITMIME
> 14:01:50 [73857] RSP: 250 SIZE 10240000
> 14:01:50 [73857] CMD: MAIL FROM:<hvors@domæne.dk> SIZE=1671
> 14:01:50 [73857] RSP: 250 Sender <hvors@domæne.dk> and extensions (SIZE=1671)
> Ok
> 14:01:50 [73857] CMD: RCPT TO:<123@mail.dk>
> 14:01:50 [73857] RSP: 250 Recipient <123@mail.dk> Ok
> 14:01:50 [73857] CMD: DATA
> 14:01:50 [73857] RSP: 354 Ok Send data ending with <CRLF>.<CRLF>
> 14:01:50 [73857] RSP: 421 Message rejected
> 14:01:50 [73857] CMD: QUIT
>
> Her fremgår det jo tydeligt, at e-mail bliver rejected, når den bliver
> forsøgt leveret.
>
> Nogen der kan komme med en ide om hvorfor, og ikke mindst hvad jeg kan gøre
> ced det. Vi har nu cirka 200 tilslutninger der ikke kan sende til TDC kunder
>
> /AB

Hej.

Jeg har flere venner, der heller ikke kan få mails frem via tdc. Som
afsender kan man få:
Message delivery to 'xxxxxx@mail.dk' delayed
SMTP module(domain @212.247.155.3:mail.dk) reports:
connection with fpo.mail.dk is broken

Noget tyder på at problemet opstår jævnligt, men ikke konsekvent.


Freddy



Benny Dyhr Thomsen (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Benny Dyhr Thomsen


Dato : 29-12-07 05:20

Freddy skrev:
> Jeg har flere venner, der heller ikke kan få mails frem via tdc. Som
> afsender kan man få:
> Message delivery to 'xxxxxx@mail.dk' delayed
> SMTP module(domain @212.247.155.3:mail.dk) reports:
> connection with fpo.mail.dk is broken
>
Jeg har dokumentation på næsten konsekvent og vedvarende forsinkelser på optil
24 timer fra tele2 nettet til *@mail.dk. Det er ikke bare en engang imellem det
er næsten hver eneste mail. Jeg har lavet test siden aug. 2007 og vil gerne
stille de data tilrådighed hvis nogen kan anvende dem f.eks. til en klage til
TDC, min udbyder står også magtesløs. Det underlige er i øvrigt at jeg også
samtidig har testet forsinkelser fra hotmail.com til *@mail.dk og der er
forsinkelserne små.


Freddy (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Freddy


Dato : 30-12-07 12:32

> Freddy skrev:
>> Jeg har flere venner, der heller ikke kan få mails frem via tdc. Som
>> afsender kan man få:
>> Message delivery to 'xxxxxx@mail.dk' delayed
>> SMTP module(domain @212.247.155.3:mail.dk) reports:
>> connection with fpo.mail.dk is broken
>>
> Jeg har dokumentation på næsten konsekvent og vedvarende forsinkelser på
> optil 24 timer fra tele2 nettet til *@mail.dk. Det er ikke bare en engang
> imellem det er næsten hver eneste mail. Jeg har lavet test siden aug. 2007 og
> vil gerne stille de data tilrådighed hvis nogen kan anvende dem f.eks. til en
> klage til TDC, min udbyder står også magtesløs. Det underlige er i øvrigt at
> jeg også samtidig har testet forsinkelser fra hotmail.com til *@mail.dk og
> der er forsinkelserne små.

Interessant. Faktisk er jeg (et par uger endnu) kunde hos tele2, men
min pop3 er i mit eget domain, der hostes på et webhotel.
Af andre grunde - primært for at samle tele og adsl, samt få min isdn
ændret til analog, flytter jeg til tdc. Det skulle jo så løse problemet
for min del.
Har du overvejet at oprette en sag hos tele2 og vedlægge din
dokumentation ?
Det kan i øvrigt godt være mere end 24 timer. Jeg har en konkret mail,
som jeg sendte 28/12 kl 23:15, og har lige fået føromtalte connection
delay mail tidsstemplet 30/12 kl 1:10. Nu ved jeg så ikke om det er i
orden, eller den oprindelige mail stadig venter i kø..

Gad vidst om det er en fejl, eller bevidst chikane - og hvor fejlen er.


Freddy



Benny Dyhr Thomsen (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Benny Dyhr Thomsen


Dato : 30-12-07 14:24

Freddy skrev:
>> Freddy skrev:
>>> Jeg har flere venner, der heller ikke kan få mails frem via tdc. Som
>>> afsender kan man få:
>>> Message delivery to 'xxxxxx@mail.dk' delayed
>>> SMTP module(domain @212.247.155.3:mail.dk) reports:
>>> connection with fpo.mail.dk is broken
>>>
>> Jeg har dokumentation på næsten konsekvent og vedvarende forsinkelser
>> på optil 24 timer fra tele2 nettet til *@mail.dk. Det er ikke bare en
>> engang imellem det er næsten hver eneste mail. Jeg har lavet test
>> siden aug. 2007 og vil gerne stille de data tilrådighed hvis nogen kan
>> anvende dem f.eks. til en klage til TDC, min udbyder står også
>> magtesløs. Det underlige er i øvrigt at jeg også samtidig har testet
>> forsinkelser fra hotmail.com til *@mail.dk og der er forsinkelserne små.
>
> Interessant. Faktisk er jeg (et par uger endnu) kunde hos tele2, men min
> pop3 er i mit eget domain, der hostes på et webhotel.
> Af andre grunde - primært for at samle tele og adsl, samt få min isdn
> ændret til analog, flytter jeg til tdc. Det skulle jo så løse problemet
> for min del.
> Har du overvejet at oprette en sag hos tele2 og vedlægge din
> dokumentation ?
> Det kan i øvrigt godt være mere end 24 timer. Jeg har en konkret mail,
> som jeg sendte 28/12 kl 23:15, og har lige fået føromtalte connection
> delay mail tidsstemplet 30/12 kl 1:10. Nu ved jeg så ikke om det er i
> orden, eller den oprindelige mail stadig venter i kø..
>
> Gad vidst om det er en fejl, eller bevidst chikane - og hvor fejlen er.
>
>
> Freddy
>
>
Jeg har foranlediget en klage hos TDC og fået en overrasket supporter til at
erkende problemet, men den er af en eller anden grund endt i et sort hul hos TDC.
Du har fuldstændig ret i, at man kommer på den tanke at TDC chikanerer Tele2 og
hvis det er bevidst, hvem bliver da den næste.
Jeg kan ikke se at dine problemer er ovre, fordi du ved skiftet kommer til at
vente på email fra andre, det problem havde du ikke hos Tele2. Dine problemer
bliver vel nærmest vendt på hovedet. Måske alligevel vil dine problemer ophøre
fordi der forskel på TDC's mailkonti og det kan jo være du hoster dit eget domæne.


--
Benny


Rado (25-12-2007)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 25-12-07 17:33

On Thu, 6 Dec 2007 22:02:43 +0100, "ab" <gdfgdf@fsdf.dk> wrote:

>Hej
>
>Ved ikke rigtig om det er den rigtige gruppe, men nu prøver jeg
>
>Vores andelsforening har vores web- og mailhotel uden i byen. Når man sender
>til en tdc e-mail adresse, kommer der følgende svar tilbage
>
>Failed Recipient: [mailadresse]@mail.dk
>Reason: Remote host said: 421 Message Rejected

Jeg har samme problem med et domæne på en host i USA. Underligt nok er
der ingen problemer med et par addon domæner på samme domæne, der har
samme IP.

Jeg har intet foretaget mig der skulle kunne give anledning til
blacklistning af det pågældende domæne.

Jeg har skrevet til postmaster@tele.dk om det men har intet svar fået.


--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Benny Dyhr Thomsen (04-01-2008)
Kommentar
Fra : Benny Dyhr Thomsen


Dato : 04-01-08 12:57

ab skrev:
> Jeg har naturligvis henvendt mig til vores udbyder, om han siger, at han
> ikke rigtig kan gøre noget (Vi sender igennem hans smtp server),for
> fejlen ligger ikke ved dem.
>
Jeg har lige købt en superbruger ved mailme.dk fordi de har en smtp man kan
benytte sammen med kontoen og er nul forsinkelser (indtil videre da). Jeg nøjes
dog med kun at route (gennem mailserver) mail til problemadresser gennem dem.
Jeg har ikke lavet mange test 5-6 stykker og de kom alle som en igennem prompte
og jeg sprang til at købe vist under 150 kr. per. år.

Min mailserver kunne dog ikke komme igennem med AUTH PLAIN protokollen der har
de en fejl på som de stivnakket påstår har kørt siden 2003 og aldrig haft
klager, jeg valgte at informere (ikke overbevise) dem om fejlen og så compilere
courier mailserveren til ikke at benytte AUTH PLAIN men kun AUTH LOGIN. AUTH
LOGIN er den protokol der anvendes af Outlook og Thunderbird.

Det kunne jo også være at jeres fælles smtp server kunne købe en sådan løsning.

VH
Benny Dyhr Thomsen

Freddy (11-01-2008)
Kommentar
Fra : Freddy


Dato : 11-01-08 11:40

> ab skrev:
>> Jeg har naturligvis henvendt mig til vores udbyder, om han siger, at han
>> ikke rigtig kan gøre noget (Vi sender igennem hans smtp server),for fejlen
>> ligger ikke ved dem.
>>
> Jeg har lige købt en superbruger ved mailme.dk fordi de har en smtp man kan
> benytte sammen med kontoen og er nul forsinkelser (indtil videre da). Jeg
> nøjes dog med kun at route (gennem mailserver) mail til problemadresser
> gennem dem.
> Jeg har ikke lavet mange test 5-6 stykker og de kom alle som en igennem
> prompte og jeg sprang til at købe vist under 150 kr. per. år.
>
> Min mailserver kunne dog ikke komme igennem med AUTH PLAIN protokollen der
> har de en fejl på som de stivnakket påstår har kørt siden 2003 og aldrig haft
> klager, jeg valgte at informere (ikke overbevise) dem om fejlen og så
> compilere courier mailserveren til ikke at benytte AUTH PLAIN men kun AUTH
> LOGIN. AUTH LOGIN er den protokol der anvendes af Outlook og Thunderbird.
>
> Det kunne jo også være at jeres fælles smtp server kunne købe en sådan
> løsning.
>
> VH
> Benny Dyhr Thomsen

Hej Benny.

Jeg bruger: smtp.tele2.dk
Det er sikkert en farm af smtp servere, som tele2 stiller til rådighed
for alle sine kunder. Tvivler på at jeg kan styre den ret meget

Freddy



Benny Dyhr Thomsen (17-01-2008)
Kommentar
Fra : Benny Dyhr Thomsen


Dato : 17-01-08 13:00

> Jeg bruger: smtp.tele2.dk
> Det er sikkert en farm af smtp servere, som tele2 stiller til rådighed
> for alle sine kunder. Tvivler på at jeg kan styre den ret meget
>
> Freddy

Hej Freddy!

Jeg har også smtp.tele2.dk den bruger jeg stadig, den er ok. Jeg har så en
intern mailserver (courier) der checker på adresserne og sender disse
specialtilfælde af email til smtp.mailme.dk og alle andre af normal rute til
udbyderen af smtp.tele2.dk

Men du kan evt. sende alle dine mails til smtp.mailme.dk jeg har bare valgt
fordi jeg har så mange at fordele slæbet.

Det er dig der styrer din opsætning, der er ingen der siger at du skal sende
dine mails via tele2.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409076
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste