Hvilken dims på koben?
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-12-07 23:56

Så lige nogle koben med en kileagtig dims i den ene ende. Hvad et det til?

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Ralph

Dato : 02-12-07 00:00

> Så lige nogle koben med en kileagtig dims i den ene ende. Hvad et det til?

Til at trække søm ud.

--
Ralph

Fra : Janus

Dato : 02-12-07 05:23

Ralph den 01-12-2007 23:59:
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Til at trække søm ud.

Er der egentlig ikke ofte 'kileagtige dimser' i begge ender?
- ifald, hvorfor så det? (længe siden jeg har set et)

Hvad er/var deres formål - udover sømoptræk og evt indbrud?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-12-07 10:27

"Janus" <janus@xyz.contumacious.net> skrev

> Er der egentlig ikke ofte 'kileagtige dimser' i begge ender?
> - ifald, hvorfor så det? (længe siden jeg har set et)

Det jeg taler om er en hængslet dims der sidder modsat den krumme del (man
normalt trækker søm ud med).

Men hvordan skal den nye dims fungere?

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 02-12-07 10:32

Hej Preben

> Det jeg taler om er en hængslet dims der sidder modsat den krumme del
> (man normalt trækker søm ud med).
>
> Men hvordan skal den nye dims fungere?

Kunne det være en dims man kan vippe ind under kobenet så det kan
løfte f.eks. en dør højere op ?

--
Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-12-07 10:46

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev >
> Kunne det være en dims man kan vippe ind under kobenet så det kan
> løfte f.eks. en dør højere op ?

Den er ikke ret stor, og lidt kileagtig som jeg husker det.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 02-12-07 11:03

Hej Preben

> Den er ikke ret stor, og lidt kileagtig som jeg husker det.

Jeg har ledt lidt på nettet, men kan ikke finde noget der minder
om det du nævner, kan du ikke finde lidt flere oplysninger ?

--
Mvh Max

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-12-07 13:43

Preben Riis Sørensen wrote:

> Den er ikke ret stor, og lidt kileagtig som jeg husker det.

Et billede af omtalte koben inklusive dims ville gøre det lettere at komme
med et bud på formålet. Kan du ikke slippe af sted med at tage et billede af
kobenet?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-12-07 13:45

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> med et bud på formålet. Kan du ikke slippe af sted med at tage et billede

Jeg har kun set det hos Bauhaus, og de viser kun tilbudsvarer frem.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-12-07 15:14

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev>
> Jeg har kun set det hos Bauhaus, og de viser kun tilbudsvarer frem.

..........på deres webside.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 02-12-07 18:30

Hej Preben

> Jeg har kun set det hos Bauhaus, og de viser kun tilbudsvarer frem.

Har du ikke kamera i din mobiltelefon ?

--
Mvh Max

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 02-12-07 19:34

> Hej Preben

> Har du ikke kamera i din mobiltelefon ?
>
> --
> Mvh Max

Er det sådan et her?
http://www.carl-f.dk/katalog/Billede.91/913277F1.JPG
Det er det eneste jeg kender med en dims i den ene ende.

Mvh
Mads K

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-12-07 19:41

"Mads Kristiansen" <madsk.fjernes.@webspeed.dk> skrev >
> Er det sådan et her?
> http://www.carl-f.dk/katalog/Billede.91/913277F1.JPG
> Det er det eneste jeg kender med en dims i den ene ende.

Nej det var en lille, kilelignende dims.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 02-12-07 19:46

Hej Mads

> Det er det eneste jeg kender med en dims i den ene ende.

Den dims er jo et hængsel.

--
Mvh Max

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 03-12-07 08:31

> Hej Mads

> Den dims er jo et hængsel.
>
> --
> Mvh Max

Ha ha. Ja det ved jeg da godt
Men det var det eneste jeg kunne komme på...

Mvh
Mads K