Hvad skal drengene have til hovedret?
Fra : ATN

Dato : 23-11-07 12:41

Hej

Er der nogen herinde, der har et forslag til hvad jeg kan servere for
drengene i morgen?

Jeg har tænkt mig at lave lynstegt tun med wasabidressing og tangsalat til
forret.

Hvad kunne en passende hovedret være?

(Jeg er stor tilhænger af langtidsstegning i ovnen)

Mvh
Anders

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-11-07 14:04

Hvis det må være i den rustikke nede ville jeg gøre følgende:

Tage en passende stor gryde, der kan tåle at komme i ovnen, smide lidt
olie i bunden, så et lag små kartofler, derefter et lag oksebov skåret i
tændstikæske store tern(nej, ikke en husholdningsækse...), så et lag
porreringe og lidt grofthakket løg, derpå et lag svineskank (skal udbenes
og man skal være meget omhyggelig med at fjerne fedtet. Nyt lag kartofler
og et lag oksebov igen. Luk hele herligheden af med et lag
selleriterninger og rigeligt med persillerod. Hvert lag krydres let med
salt, peber og timian. Ind i ovnen ved 100 grader i 5-7 timer alt
eftermængde.
Server noget godt øl til. Bor du et sted hvor du kan skaffe øl fra
Bøgedal Bryghus, så vælg det - det er ganske vist pissedyrt men også
himmelsk. åhttp://boegedal.com/salg.html

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : ATN

Dato : 23-11-07 22:42

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Server noget godt øl til. Bor du et sted hvor du kan skaffe øl fra
> Bøgedal Bryghus, så vælg det - det er ganske vist pissedyrt men også

Ikke et ringe forslag.

Tak for indputtet

Mvh
Anders

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 24-11-07 18:23

On Fri, 23 Nov 2007 12:41:00 +0100, "ATN" <junk@xotminusdette.dk>
wrote:

>Hvad kunne en passende hovedret være?
>
>(Jeg er stor tilhænger af langtidsstegning i ovnen)

En anelse sent, men alligevel:

Braiseret okseskank - kraft og masser af kød til en fornuftig pris.

Forslag til opskrift her:

http://www.bergholt.net/roedvinsbraisseret_okseskank.html

Et andet godt bud kunen være skaftekoteletter med æbler, selleri og
sauerkraut. Kraftig mad med et touch.

http://www.bergholt.net/skaftekoteletter_med_rodfrugter_sauerkraut_og_aeble.html

Fortæl endelig, hvad I endte med at spise.

--
Mvh.

Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 25-11-07 13:16

"ATN" <junk@xotminusdette.dk> on fredag 23. november 2007 at 22:41 +0100
wrote:
>Ikke et ringe forslag.
>
>Tak for indputtet

Af ren nysgerrighed - hvad endte du med at servere?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : ATN

Dato : 25-11-07 14:36

"Frank Løkkegaard" skrev i meddelelsen:

> Af ren nysgerrighed - hvad endte du med at servere?

Lidt i samme stil som dit forslag - Ølstegt svineskank:

http://www.svinegodt.dk/smcms/Svinegodt/Opskrifter/opskriftsdatabasen/OE/OElstegt_svineskank/Index.htm?ID=1603

Men dit forslag er gemt, og skal prøves en anden gang

Mvh
Anders

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 25-11-07 16:11

"ATN" <junk@xotminusdette.dk> writes:
>Lidt i samme stil som dit forslag - Ølstegt svineskank:

Det har garanteret været rigtig godt!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311