Kolbekaffe.
Fra : kalvoere

Dato : 23-11-07 03:23

Hej,

Hvor kan man købe reservedele til en kolbekaffebrygger. Det er den
type med en spritbrænder i bunden og derefter en glaskande, hvori der
er "stukket" en tragt hvori kaffen ligger.

Vandet varmes op til det koger, og stiger op i tragten. Spritflammen
slukkes og kaffen retunerer til kanden.

Det jeg specifikt mangler er spritbrænderen og "stativet", eller
holderen til denne.

/Lars

Fra : Max

Dato : 23-11-07 13:42

Hej kalvoere

> Det jeg specifikt mangler er spritbrænderen og "stativet", eller
> holderen til denne.

De står meget ofte i genbrugsbutikker og den slags steder.

Har du en ide om hvordan den skal se ud og mål og sådan ?

--
Mvh Max

Fra : kalvoere

Dato : 23-11-07 06:19

On 23 Nov., 13:42, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> [...]
>
> De står meget ofte i genbrugsbutikker og den slags steder.
>
> Har du en ide om hvordan den skal se ud og mål og sådan ?

Hej Max

Ja, jeg har selv tænkt på noget i den retning, men hvis det nu var
muligt at købe den i en (net)butik her og nu var det det jeg ville
vælge at gøre.

Men brænderen sidder i et lille rundt 3 benet jernstativ. Selve
spritbrænderen er vel 8-10 cm i diameter. Har en "vat" væge og et sort
bakelitskruelåg. Højden er vel omkring 5 cm vil jeg tro.

Det er sådan lige hvad jeg kan huske. Men hvis det nu er med denne her
som med så mange andre ting der var moderne i 60'erne kunne jeg
forestille mig at en moderne udgave kunne se lidt anderledes ud......

Men jeg vil indtil videre prøve at konsultere de genbrugsbutikker man
kører forbi hver dag og se om ikke de giver gevinst.

/Lars