Rødbeder
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-11-07 16:50

Hej

Jeg har lige ordnet grøntsager til aftensmaden. Det er rart bare at
kunne gå ud i kulen, stikke hånden ind og hive friske grøntsager ud.
Ind i køkkenet og forestil jer mig i ansigtet, da rødbeden jeg skar
over så således ud:
http://www.rainhasdolar.com/media/1/20060614-beet.jpg

Ganske flot, men meget overraskende.

Jeg har kunnet læse mig til at det muligvis er en chioggia-rødbede,
der har sneget sig ind, men jeg synes de er små og runde på
billederne. Den jeg hev ud var 20 cm lang, spids og vel 5-6 cm i
diameter. Rå smager den noget mildere end de andre rødbeder jeg har
haft i haven i år.

Er der nogen der har et bud på sorten og evt. ved hvordan den ser ud
syltet? For flot, det er den!

Nu bager jeg den i skiver og så må vi se hvordan den smager bagt.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-11-07 19:10

Trine Kornum Christiansen skrev:

> http://www.rainhasdolar.com/media/1/20060614-beet.jpg