Raadvad royal pande, rengøring
Fra : Milla

Dato : 16-11-07 12:29

Jeg har har subj., som efter "fremmede" har haft fat i den, har fået en
træls sort belægning. Grøntsagerne der blev lavet på den sidst, var
heller ikke nogen kulinarisk oplevelse....

Men hvordan får jeg den belægning af? Det er en pande jeg har fået, så
jeg har faktisk ingen ide om hvad den kan holde til af redskaber og
rengøring.

På forhånd tak

Milla

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-11-07 14:25

"Milla" <milla@SOMEHERE.ID> skrev i en meddelelse

> Men hvordan får jeg den belægning af? Det er en pande jeg har fået, så jeg
> har faktisk ingen ide om hvad den kan holde til af redskaber og rengøring.

Stålpande?

Så kog den af med vand og sæbepulver eller maskinopvask.
Du kan osse skure den med stålgrydesvamp, den holder til stort set alt.

Du kan evt. smøre lidt madolie på efter rengøringen.

Hvis det IKKE er en stålpande: Se bort fra ovenstående.

Hilsen Inger

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-11-07 14:26

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det IKKE er en stålpande: Se bort fra ovenstående.

Ups, jeg glemte:
Gælder osse, hvis den har en eller anden form for belægning.

Hilsen Inger

Fra : søren brix

Dato : 16-11-07 21:32

"Milla" <milla@SOMEHERE.ID> skrev i meddelelsen
> [...]
> har faktisk ingen ide om hvad den kan holde til af redskaber og rengøring.

Hej Milla

hvad med en sort sæk og salmiak spiritus kom panden deri og luk godtfor den
og lad den ligge i et par dage så skulle den være klaret ..
(det virker ihvertfald på bageplader og rist så hvorfor ikke.. )

vh

Søren