en gammel racerbane
Fra : rasmus carlsen

Dato : 23-11-07 12:57

Hejsa,

Er stødt på en gammel papkasse med sådan en racerbane (sorte skinner med to
spor og nogle biler og et gashåndtag og nogle batterier). Den virker
faktisk, men for pokker hvor kører bilerne langsomt. Nu kan jeg se på
skinnerne, at de er ret så matte og nogle steder også belagt med noget ir
(eller det ligner det i al fald). Når jeg så husker tilbage på barndommens
glæder ved sådan en racerbane kommer jeg i tanke om et lille
viskelæderligende stykke gummi, man brugte til at rense skinnerne med. Sådan
en lå der imidlertidig ikke i kassen.

hvad kan bruges i stedet? Sprit? Eddike?

ras

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 23-11-07 13:24

rasmus carlsen forklarede:
> [...]

> kassen.

> hvad kan bruges i stedet? Sprit? Eddike?

Kan du specificere lidt mere ang. hvilken bane det er?
Generelt bruger vi noget fint slibepapir (smergellærred eller
sandpapir) for at få fjernet oxydering fra skinnerne (kun på det
strømførende).
Efter det, kan du tørre dem over med WD40.
Husk også at samlingerne skal have kontakt, de skal også renses.
Hvis din interesse for racerbane er vakt, så kig ind på
www.scalerace.dk, hvor jeg også huserer.
Kai

Fra : Henrik

Dato : 23-11-07 17:33

Hvad med ståluld til det ?

Fra : Kasper

Dato : 24-11-07 18:58

"Henrik" <h@h.dk> wrote in message news:1hD1j.22$aL4.19@news.get2net.dk...
> Hvad med ståluld til det ?

Ståluld kan gøre det ruster hurtigere

Kasper

Fra : rasmus carlsen

Dato : 25-11-07 13:21

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.REMOVE.co.za> skrev i en meddelelse
> rasmus carlsen forklarede:

> Kan du specificere lidt mere ang. hvilken bane det er?

- den er sort med to spor og sikkert helt almindelig

> Generelt bruger vi noget fint slibepapir (smergellærred eller sandpapir)
> for at få fjernet oxydering fra skinnerne (kun på det strømførende).

- det hjalp sgu!

> Efter det, kan du tørre dem over med WD40.
> Husk også at samlingerne skal have kontakt, de skal også renses.
> Hvis din interesse for racerbane er vakt, så kig ind på www.scalerace.dk,
> hvor jeg også huserer.

- lækkert. Bilerne falder lige hurtigt nok af og vi mangler en del lige
skinner, men det kan vel købes i den blå avis

ras

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-11-07 17:35

"rasmus carlsen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> viskelæderligende stykke gummi, man brugte til at rense skinnerne med.
> Sådan en lå der imidlertidig ikke i kassen.

Vi brugte almindelig viskelæder. Alternativt det røde lidt grove i det.

- Martin

Fra : Per Thomsen

Dato : 26-11-07 14:27

> [...]
> Sådan en lå der imidlertidig ikke i kassen.
>
> hvad kan bruges i stedet? Sprit? Eddike?

Hvad med en glas-børste.

Per