Stænk(bag)plade i sort udførelse
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-11-07 22:15

Hej!

Hvor kan man købe en stænkplade i sort udførelse? Den skal helst være
rektangulær og passe til hhv. 60cm kogeplade og vask.

Kan ikke rigtig finde noget hos billigvvs o.lign. :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 21-11-07 01:16

> Hej!
>
> Hvor kan man købe en stænkplade i sort udførelse? Den skal helst være
> rektangulær og passe til hhv. 60cm kogeplade og vask.
>
> Kan ikke rigtig finde noget hos billigvvs o.lign. :-/

Jeg har selv lavet en
Det er et stykke hærdet kant-slebet glas, der er malet matsort på bagsiden.

Jeg går pt og leger med tanken om at lave en stænkplade, der kører op af
bordpladen.
Man er vel GDS'er

I mit gamle køkken ville jeg have polerede rustfri stål vægge med lys i, der
fik jeg skåret pladerne på mål og fik efterfølgende stanset nogle halv-åbne
lommer, som man ser på bilers motorhjælm. Hvor jeg satte halogen spot på
bagsiden.
Bagdel....... det er f... ikke let at skifte pærer, men det ligende et Bo
Bedre køkken.

Mvh
Leon

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 21-11-07 01:17

Leon Hulstroem wrote:

> [...]
> satte halogen spot på bagsiden.
> Bagdel....... det er f... ikke let at skifte pærer, men det ligende

det var da godt at pærerne brændte ud inden spotsene startede en brand pga.
manglende luft-tilførsel...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 21-11-07 11:11

> det var da godt at pærerne brændte ud inden spotsene startede en brand
> pga. manglende luft-tilførsel...

Mursten brænder ikke så godt og der var ikke frontglas på.

-Leon

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 21-11-07 11:16

Leon Hulstroem wrote:

> Mursten brænder ikke så godt og der var ikke frontglas på.
>
> -Leon

ok... fair nok... hvordan og hvilke spot havde du monteret i mursten?

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 21-11-07 12:00

> ok... fair nok... hvordan og hvilke spot havde du monteret i mursten?

Det var de billigste jeg kunne finde, da jeg kun skulle brugte parabol og
fatning.
Mener faktisk, at de oprindeligt var til wiremontering.

Jeg havde lavet en lille planforsænkning i muren, hvor jeg med en
hjemmelavet plade kunne holde det hele sammen.
Der var boret 2 huller i parabolen til at holde den (som også holdte den i
muren) og en hul til fatningen, som havde gevind & møtrik.
Ledningerne blev trukket i el-rør til en transformer der lå oven på
overskabet.

Balladen med pæreskift var at benene jo er ret lange, så de skulle bukkes i
25gr for at få ind og der var ikke plads til mine store pølsefingere, så det
forgik med en krum spidstang og et spejl.

Mvh
Leon

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 21-11-07 18:31

Leon Hulstroem wrote:

> [...]
> den i muren) og en hul til fatningen, som havde gevind & møtrik.
> Ledningerne blev trukket i el-rør til en transformer der lå oven på

æv... jeg troede du havde haft nogle spots der lovligt kunne monteres efter
producentens anvisninger i murværk...
den slags fusk du beskriver er i hvert fald noget jeg personligt holder mig
laaaangt væk fra...

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 21-11-07 09:27

> og fik efterfølgende stanset nogle halv-åbne
> lommer, som man ser på bilers motorhjælm.

> Leon
-------------------------
Det må være det vi smede kalder "gæller"
Smeden.

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 21-11-07 11:21

> Det må være det vi smede kalder "gæller"
> Smeden.

Ja det mindede lidt om dem, men de var bare højere, dybere og rundere.
Det lignede en kvart-størrelse downlight lampe.

De første 2-3 forsøg røg da også i brokkassen, da pladen ændrede sig
voldsomt.
Men med lidt hjælp fra værktøjsmageren fik vi ændret matrisen. Jeg måtte dog
gå ned i plade tykkelse, men det blev rigtig godt tilsidst.

Snit & Stans er sgu en anderledes videnskab, når man kun er vant til 2½D CNC
fræsning.

Mvh
Leon

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 21-11-07 01:16

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!
>
> Hvor kan man købe en stænkplade i sort udførelse? Den skal helst være
> rektangulær og passe til hhv. 60cm kogeplade og vask.
>
> Kan ikke rigtig finde noget hos billigvvs o.lign. :-/

i stål? eller?
den kunne evt. laves i sort akryl eller anodiseret alu...?

Fra : Stig Frederiksen

Dato : 21-11-07 21:04

Alle former, faconer og farver fås hos en glarmester. Husk endelig at det
skal være hærdet glas, ellers kan
den flække/sprænge pga varmen.

Hilsen

Glarmesteren

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-11-07 22:56

Hej!

Rasmus M. Jensen wrote:
> i stål? eller?
> den kunne evt. laves i sort akryl eller anodiseret alu...?

Tror det skal være i stål. Mener at have set sådan nogen i Starks bygge-design
center i Hillerød, men orker næsten ikke at tage tilbage kun for at se disse
(bor i Helsingør). Men en flot udstilling _det_ er det, men fyfassan nogle
priser... :)

Kunne være jeg skulle matlakere et par stålplader og få det overstået.
Glasløsningen er selvfølgelig også en mulighed.

Tak for jers indlæg. Søger dog stadig et sted hvor jeg kan købe sådan et par
plader færdiglavede.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Max

Dato : 22-11-07 23:02

Hej Kim

> Tak for jers indlæg. Søger dog stadig et sted hvor jeg kan købe sådan
> et par plader færdiglavede.

Hvorfor sort, det er da bare at skabe sig selv arbejde.

--
Mvh Max

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-11-07 23:04

Hej!

Max wrote:

> Hvorfor sort, det er da bare at skabe sig selv arbejde.

Well, nu kan det snart være lige meget Jeg skabte mig _alt_ for meget
arbejde i august 2006 hvor jeg købte en lejlighed hvor _alt_ skulle laves (dog
skulle der ikke skiftes vinduer :)).

Jeg synes bare sorte plader ville pynte, men har man set en sort bil ved man
også hvor nemt skjolder kan ses...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : TG

Dato : 23-11-07 00:35

On Nov 22, 11:03 pm, Kim Voss Schrader <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:
> [...]
> skulle der ikke skiftes vinduer :)).
>
> Jeg synes bare sorte plader ville pynte, men har man set en sort bil ved man

Tror mere at Max tænker på arbejdet med at vedligeholde en sort, hvor
alt snavs ses meget tydeligt.. Jeg vil helt klart anbefale glasplade,
som er sortlakeret/malet på bagsiden. Glasoverfladen er taknemlig at
rengøre.

/TG