Office-pakken ppå 2 iMacs?
Fra : Axel Ærboe Hansen

Dato : 23-11-07 13:23

Har lykkeligt overført alt fra min 20" iMac til min nye 24" iMac vha.
forewire-kabel. Fruen i huset har så arvet den gamle, men Office vil
ikke åbne på hendes. Meddelelsen lyder: Office kører allerede på en
anden computer.
MS Support siger at det er korrekt at man ikke kan køre Office 2004
Mac version på 2 computere samtidig. Licensen siger at jeg må have
Office på en laptop og en desktop. Hvorfor hulen må jeg så ikke køre
på to desktops? Hans råd var at slukke for den ene maskine, men jeg
har altid maskinerne kørende døgnet rundt.
Support-medarbejderen og jeg formulerede en klage til MS.
Men har I derude et godt råd?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-07 14:09

Axel Ærboe Hansen <aerboe@mail.dk> wrote:

> [...]
> har altid maskinerne kørende døgnet rundt.
> Support-medarbejderen og jeg formulerede en klage til MS.

Køber en Office Pakke til konen så i er "lovlige" mht. licenser ?

/thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 23-11-07 14:26

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Køber en Office Pakke til konen så i er "lovlige" mht. licenser ?
>
> /thomas

mnjøeh ...

Da jeg købte min officepakke, fulgte der tre licensnumre med. Og hvis
hver maskine kører med sit eget licensnummer, så er der ikke noget
problem.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-07 14:34

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> mnjøeh ...
>
> Da jeg købte min officepakke, fulgte der tre licensnumre med. Og hvis
> hver maskine kører med sit eget licensnummer, så er der ikke noget
> problem.

Så har du nok en Home/Student edition ...

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 23-11-07 15:18

On 2007-11-23 14:08:38 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> [...]

Hvorfor skulle MS så vælge at formulere det som de har gjort det?

Jeg medgiver at det er lidt åndsvagt, men du var advaret

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-07 15:20

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Hvorfor skulle MS så vælge at formulere det som de har gjort det?
>
> Jeg medgiver at det er lidt åndsvagt, men du var advaret

lidt længere nede står der også at de to ikke må være i brug samtidigt.
En gang imellem kan det godt betale sig at læse det med småt.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-11-07 16:19

Axel Ærboe Hansen wrote:
> [...]
> har altid maskinerne kørende døgnet rundt.
> Support-medarbejderen og jeg formulerede en klage til MS.

Afinstaller MSO på 'fruens' iMac. - Husk at få alle indstillingsfiler
med også... Brug derefter installations CDøen igen og geninstaller. Ved
den nye installation vil du så igen blive bedt om at indtaste activation
key, og du skal så rette dit navn til hendes navn. Installeren vil så
generere et nyt serienummer.

Den metode virker ved både MSOffice X 10.x og MSOffice 2004...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-11-07 17:48

> [...]
> på to desktops? Hans råd var at slukke for den ene maskine, men jeg
> har altid maskinerne kørende døgnet rundt.

du skrive selv nøgleordet: "Samtidig"

> Support-medarbejderen og jeg formulerede en klage til MS.

Det er der ingen grund til.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-07 18:52

> du skrive selv nøgleordet: "Samtidig"

Begge kan køre samtidig, hvis der ikkke er nogen LAN-forbindelse med
dem. Og ja, det har jeg erfaring med ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-11-07 18:59

Per Rønne wrote:

> Begge kan køre samtidig, hvis der ikkke er nogen LAN-forbindelse med
> dem. Og ja, det har jeg erfaring med ...

Ingen problemer med at køre MSO2004 på begge mine maskiner samtidig, -
men der er også forskellig serienummer på dem, selvom de er installeret
fra samme CD....

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-07 20:10

> Ingen problemer med at køre MSO2004 på begge mine maskiner samtidig, -
> men der er også forskellig serienummer på dem, selvom de er installeret
> fra samme CD....

Det er jo også serienummeret, der er det centrale her .

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-11-07 22:45

Per Rønne wrote:

> Det er jo også serienummeret, der er det centrale her .

Just præcis, som svenskerne siger. - desuden har jeg snakket med MS,
da jeg fik min, og jeg surgte, om jeg kunne bruge den på 2 maskiner, og
det fik jeg et kort og klart JA! til, men jeg skulle dog reg. 2
eksemplarer, hvilket jeg så gjorde som upgrade til min MSO2001,

mvh. Erik Richard

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-11-07 19:07

Per Rønne skrev:

> Begge kan køre samtidig, hvis der ikkke er nogen LAN-forbindelse med
> dem. Og ja, det har jeg erfaring med ...

Man kan også bare finde et serienummer på internettet, så fungerer det også.
Det er forøvrigt lige så lovligt som dit forslag.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-11-07 20:00

Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:

> Begge kan køre samtidig, hvis der ikkke er nogen LAN-forbindelse med
> dem. Og ja, det har jeg erfaring med ...

Ja men det er ikke legalt. Den kigger iøvrigt kun på eget subnet.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-07 21:26

> Ja men det er ikke legalt. Den kigger iøvrigt kun på eget subnet.

Som ved workshops - det er jo der man oplever, at der er folk der har
problemer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-07 08:01

> Som ved workshops - det er jo der man oplever, at der er folk der har
> problemer ...

Jeg kan ikke rigtigt se hvor problemet er såfremt man overholder
licensbetingelserne.

Du kan installere din licens på flere computere, men du må kun have
startet dine Office applikationer på en computer af gangen.

Den dims der sikrer at du overholder denne licensbetingelse kigger efter
andre Office programmer med samme licens på LAN. Den nægter at starte en
Office applikation såfremt en Officeapplikation med same licensnøgle
allerede kører på en computer på samme LAN.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-07 09:26

> [...]
> Office applikation såfremt en Officeapplikation med same licensnøgle
> allerede kører på en computer på samme LAN.

Det er jo det jeg siger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-07 13:48

> Det er jo det jeg siger.

Forskellen er at du giver udtryk for at det er et problem.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-11-07 18:05

Axel Ærboe Hansen <aerboe@mail.dk> wrote:

<snip>

> Men har I derude et godt råd?

Se efter om du ikke har to serienumre, når nu din Office 2004 skal kunne
installeres på to computere.

En bærbar kommer da osse på samme lokalnet som den staionære en gang i
mellem!

Vi har en Office:mac 2004 Student edition og den kommer med hele 3
serienumre. Det ene bruges i øjeblikket på min kones PB G4 og det andet
på min Pismo. De kan selvfølgelig begge være opkoblet på vores LAN
samtidig.

--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."