| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | GPS til en fritidsfisker med Åleruser Fra : Thomas Duus Jürgense~ | 
  Dato :  25-11-07 18:39 |  
  |  
 
            Hejsa
 Min far har et par ruser i karrebæk fjord og ønsker sig en GPS som kan 
 hjælpe ham med at finde ruserne han har sat ud , samt genfinde gode 
 fiskesteder o.s.v.
 det er lidt svært for mig at finde en sådan en da jeg intet ved om emnet men 
 så har man jo sin ven nyhedsgrupperne   
Nogen bud på en god GPS til en fritidsfisker, en GPS som kan bruges i en 
 åben båd i alt slags vejr.
 THomas 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jan (25-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan | 
  Dato :  25-11-07 19:17 |  
  |   
            
"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4749b314$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hejsa
 >
 > Min far har et par ruser i karrebæk fjord og ønsker sig en GPS som kan 
 > hjælpe ham med at finde ruserne han har sat ud , samt genfinde gode 
 > fiskesteder o.s.v.
 >
 > det er lidt svært for mig at finde en sådan en da jeg intet ved om emnet 
 > men så har man jo sin ven nyhedsgrupperne   
>
 > Nogen bud på en god GPS til en fritidsfisker, en GPS som kan bruges i en 
 > åben båd i alt slags vejr.
 >
 > THomas
 Jeg bruger en Geko 201  http://www.garmin.dk/products/description/4/263
den er nem at have med at gøre og er på størrelse på en 10 prince (vist de
 fås mere)
 mvh
 Jan
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kent Hald (25-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Hald | 
  Dato :  25-11-07 23:09 |  
  |   
            
"Jan" <j@n> skrev i en meddelelse 
 news:4749bc06$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:4749b314$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Hejsa
 >>
 >> Min far har et par ruser i karrebæk fjord og ønsker sig en GPS som kan 
 >> hjælpe ham med at finde ruserne han har sat ud , samt genfinde gode 
 >> fiskesteder o.s.v.
 >>
 >> det er lidt svært for mig at finde en sådan en da jeg intet ved om emnet 
 >> men så har man jo sin ven nyhedsgrupperne   
>>
 >> Nogen bud på en god GPS til en fritidsfisker, en GPS som kan bruges i en 
 >> åben båd i alt slags vejr.
 >>
 >> THomas
 > Jeg bruger en Geko 201  http://www.garmin.dk/products/description/4/263
> den er nem at have med at gøre og er på størrelse på en 10 prince (vist de
 > fås mere)
 >
 > mvh
 > Jan
 >
 Hej ,
 Garmin GPSMAP 60C , GPSMAP 60CS eller  60CX  hvis farver,
 ellers Garmin GPS  60 sort/hvid.
 MVH,
 KH 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian jacobsen (28-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian jacobsen | 
  Dato :  28-11-07 09:44 |  
  |  
 
            Jeg bruger altid min almindelige gps"er fra bilen , som også kan sætte
 pos.af selvom man er ude på vand. Og når man tager den med i lommen for at
 den ikke skal blive stjålet , kan man lige så godt bruge den..
 "Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4749b314$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hejsa
 >
 > Min far har et par ruser i karrebæk fjord og ønsker sig en GPS som kan 
 > hjælpe ham med at finde ruserne han har sat ud , samt genfinde gode 
 > fiskesteder o.s.v.
 >
 > det er lidt svært for mig at finde en sådan en da jeg intet ved om emnet 
 > men så har man jo sin ven nyhedsgrupperne   
>
 > Nogen bud på en god GPS til en fritidsfisker, en GPS som kan bruges i en 
 > åben båd i alt slags vejr.
 >
 > THomas 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jan (28-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan | 
  Dato :  28-11-07 10:04 |  
  |   
            
 "Christian jacobsen" <cjac@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:474d2a5c$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Jeg bruger altid min almindelige gps"er fra bilen , som også kan sætte
 > pos.af selvom man er ude på vand. Og når man tager den med i lommen for at
 > den ikke skal blive stjålet , kan man lige så godt bruge den..
 >
 Ja det kan man da godt men hvor længe kan den mon holde til det
 gamin geko kan tåle vejret og at blive våd , der mange bølgeskvulp nå man 
 sejler ud i en småbåd
 mvh
 Jan 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Christian jacobsen (29-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian jacobsen | 
  Dato :  29-11-07 09:30 |  
  |   
            Jeg har haft min Garmin i 2år og en lille plastpose til at komme den i 
 hjælper åbenbart på det , det står heller ikke skrevet at man ikke må bruge 
 den som fodgænger i regnvejr
 Hilsen Christian jacobsen
 "Jan" <j@n> skrev i en meddelelse 
 news:474d2ee1$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Christian jacobsen" <cjac@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:474d2a5c$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Jeg bruger altid min almindelige gps"er fra bilen , som også kan sætte
 >> pos.af selvom man er ude på vand. Og når man tager den med i lommen for 
 >> at
 >> den ikke skal blive stjålet , kan man lige så godt bruge den..
 >>
 > Ja det kan man da godt men hvor længe kan den mon holde til det
 > gamin geko kan tåle vejret og at blive våd , der mange bølgeskvulp nå man 
 > sejler ud i en småbåd
 > mvh
 > Jan
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jan Raarup (01-12-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan Raarup | 
  Dato :  01-12-07 17:45 |  
  |  
 
            Thomas Duus Jürgensen <thomas@4701.dk> skrev:
 >Hejsa
 >
 >Min far har et par ruser i karrebæk
 >fjord og ønsker sig en GPS som kan 
 >hjælpe ham med at finde ruserne han
 >har sat ud , samt genfinde gode 
 >fiskesteder o.s.v.
 >
 >det er lidt svært for mig at finde en
 >sådan en da jeg intet ved om emnet men
 >så har man jo sin ven nyhedsgrupperne   
>
 >Nogen bud på en god GPS til en
 >fritidsfisker, en GPS som kan bruges i en 
 >åben båd i alt slags vejr.
 >
 >THomas 
 Husk at afmærke Jeres
 ruser i henhold til reglerne, ikk og ? 
 Hilsen Jan
 http://janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm
                "lystfiskeri i grønland"
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (02-12-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  02-12-07 01:16 |  
  |   
            On 01 Dec 2007 16:44:47 GMT, Jan Raarup <janmaren@3TIMPhotmail.com>
 (slet 3TIMP) wrote:
 
 >Husk at afmærke Jeres
 >ruser i henhold til reglerne, ikk og ? 
 
 Husk at lade være med at fiske ved stemmeværker, i å-udløb og i andre
 fredningszoner, ikke og?
 
 Og nej, det har heller ikke en skid med gps at gøre :)
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           3140 Abildgaard (02-12-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : 3140 Abildgaard | 
  Dato :  02-12-07 01:37 |  
  |  
 
            Jan Raarup (slet 3TIMP) wrote:
 > Thomas Duus Jürgensen <thomas@4701.dk> skrev:
 >> Hejsa
 >>
 >> Min far har et par ruser i karrebæk
 >> fjord og ønsker sig en GPS som kan
 >> hjælpe ham med at finde ruserne han
 >> har sat ud , samt genfinde gode
 >> fiskesteder o.s.v.
 >>
 >> det er lidt svært for mig at finde en
 >> sådan en da jeg intet ved om emnet men
 >> så har man jo sin ven nyhedsgrupperne   
>>
 >> Nogen bud på en god GPS til en
 >> fritidsfisker, en GPS som kan bruges i en
 >> åben båd i alt slags vejr.
 >>
 >> THomas
 >
 > Husk at afmærke Jeres
 > ruser i henhold til reglerne, ikk og ?
 >
 >
 > Hilsen Jan
 >
 >
 >  http://janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm
>
 >                "lystfiskeri i grønland"
 Tak fordi du hjælper med at begrænse trafikken her i gruppen. Kæmpeklovn.
 -- 
       |¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben
       |
 [OO]
   <>' 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Niels Riis Ebbesen (02-12-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Riis Ebbesen | 
  Dato :  02-12-07 10:15 |  
  |   
            
3140 Abildgaard wrote:
 > Tak fordi du hjælper med at begrænse trafikken her i gruppen. Kæmpeklovn.
 Hmm... den begrænsende faktor har vist været den flok fritidsfiskere, som 
 har insisteret på at bruge lystfiskergruppen til snak om deres mere eller 
 mindre lovlige rov-fiskeri...
 -- 
               Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
    http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
     http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
 http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Leif Nielsen (02-12-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leif Nielsen | 
  Dato :  02-12-07 13:01 |  
  |   
            
"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse 
 news:4752778F.6030409@niels-ebbesen.net...
 >
 >> Hmm... den begrænsende faktor har vist været den flok fritidsfiskere, som
 > har insisteret på at bruge lystfiskergruppen til snak om deres mere eller 
 > mindre lovlige rov-fiskeri...
 >
 > -- 
 >              Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
 >    http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
 >     http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
 >  http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner
 Mødte en "lystfisker" i går med 6 ørreder på tasken , hvor de 4 nok kunne 
 holde målet hvis de fik tæsk med en kødhammer . Rovfiskeri !!!! nej vel ?
 Leif 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             3140 Abildgaard (02-12-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : 3140 Abildgaard | 
  Dato :  02-12-07 13:41 |  
  |   
            Niels Riis Ebbesen wrote:
 > 3140 Abildgaard wrote:
 >
 >> Tak fordi du hjælper med at begrænse trafikken her i gruppen.
 >> Kæmpeklovn.
 >
 >
 > Hmm... den begrænsende faktor har vist været den flok fritidsfiskere,
 > som har insisteret på at bruge lystfiskergruppen til snak om deres
 > mere eller mindre lovlige rov-fiskeri...
 
 Netop. Vi kan da godt lære af hinanden. Og gruppen er stort set død efter 
 endnu en fejde . . . det ved du om nogen.
 -- 
       |¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben
       |
 [OO]
   <>' 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (02-12-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  02-12-07 13:53 |  
  |   
            On Sun, 2 Dec 2007 13:41:13 +0100, "3140 Abildgaard"
 <FJERNpialykke@get2net.dk> wrote:
 
 >Netop. Vi kan da godt lære af hinanden. Og gruppen er stort set død efter 
 >endnu en fejde . . . det ved du om nogen.
 
 Præcis.
 Der er og bliver aldrig noget problem. Det eneste problem er Ebbesens
 efterhånden paranoide og ultimativt trættende hadekampagner som gang
 på gang ødelægger den gode tone i gruppen.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               3140 Abildgaard (02-12-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : 3140 Abildgaard | 
  Dato :  02-12-07 14:09 |  
  |   
            Alex Linaa wrote:
 > On Sun, 2 Dec 2007 13:41:13 +0100, "3140 Abildgaard"
 > <FJERNpialykke@get2net.dk> wrote:
 >
 >> Netop. Vi kan da godt lære af hinanden. Og gruppen er stort set død
 >> efter endnu en fejde . . . det ved du om nogen.
 >
 > Præcis.
 > Der er og bliver aldrig noget problem. Det eneste problem er Ebbesens
 > efterhånden paranoide og ultimativt trættende hadekampagner som gang
 > på gang ødelægger den gode tone i gruppen.
 
 Så kører vi igen.
 -- 
       |¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben
       |
 [OO]
   <>' 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Ukendt (02-12-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  02-12-07 15:23 |  
  |   
            On Sun, 2 Dec 2007 14:08:52 +0100, "3140 Abildgaard"
 <FJERNpialykke@get2net.dk> wrote:
 
 
 >Så kører vi igen.
 
 Ikke fra mit tastatur - Det var jo ligesom dig der svarede ebbesen og
 derved smed benzin på et uudslukkeligt bål, ikke?
 
 EOD
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Niels Riis Ebbesen (02-12-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Riis Ebbesen | 
  Dato :  02-12-07 15:30 |  
  |   
            
3140 Abildgaard wrote:
 > Netop. Vi kan da godt lære af hinanden. Og gruppen er stort set død efter 
 > endnu en fejde . . . det ved du om nogen.
 Jeg er så bedøvende ligelad med hvad du og andre fritidsfiskere mener, 
 snak om fritidsfiskeri/amatørfiskeri er off-topic i en gruppe der handler 
 om lystfiskeri.
 Og hvad angår denne gruppe, så har jeg faktisk undladt at læse og skrive 
 i den i de sidste 3-4 år, og da jeg her i foråret igen begyndte at 
 abonnere på lystfiskergruppen, så kunne jeg blot konstatere, at den stort 
 set var afgået ved døden.
 Men det gør ikke så meget, jeg slår mine folder i flere forskellige 
 web-baserede fora'er for lystfiskere, og der er det heldigvis sådan, at 
 hvis en eller anden dum fritidsfisker blander sig, så kan vi bare lukke 
 for han log-in.
 -- 
               Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
    http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
     http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
 http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Ukendt (02-12-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  02-12-07 16:35 |  
  |   
            On Sun, 02 Dec 2007 15:29:58 +0100, Niels Riis Ebbesen
 <info@niels-ebbesen.net> wrote:
 
 >Jeg er så bedøvende ligelad med hvad du og andre fritidsfiskere mener, 
 >snak om fritidsfiskeri/amatørfiskeri er off-topic i en gruppe der handler 
 >om lystfiskeri.
 
 Kan du ikke få ind under kysen, at resten af verden er bedøvende
 ligeglad med hvad du mener om denne gruppe?
 
 >Og hvad angår denne gruppe, så har jeg faktisk undladt at læse og skrive 
 >i den i de sidste 3-4 år
 
 Ud over de sædvanlige trolling, flamewars, og mudderkastning
 
 >Men det gør ikke så meget, jeg slår mine folder i flere forskellige 
 >web-baserede fora'er for lystfiskere, og der er det heldigvis sådan, at 
 >hvis en eller anden dum fritidsfisker blander sig, så kan vi bare lukke 
 >for han log-in.
 
 Så hold dig dog derovre i den cencurerede verden, så vi slipper for
 dig her.
 Cencur udøves kun af tåber der ikke formår at kommunikere med folk de
 ikke er enige med.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Niels Riis Ebbesen (02-12-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Riis Ebbesen | 
  Dato :  02-12-07 10:19 |  
  |   
            
Thomas Duus Jürgensen wrote:
 > Min far har et par ruser i karrebæk fjord og ønsker sig en GPS som kan 
 > hjælpe ham med at finde ruserne han har sat ud , samt genfinde gode 
 > fiskesteder o.s.v.
 Hvis ruserne er korrekt afmærket, som loven foreskriver, så kan de med 
 blotte øje ses på meget lang afstand, men hvis de bare er afmærket med et 
 par tomme plastikdunke, så kan det jo godt være svært at finde den igen.
 -- 
               Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
    http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
     http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
 http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jan (02-12-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan | 
  Dato :  02-12-07 17:12 |  
  |  
 
            Æh handlede spørgsmålet ikke om en gps ??
 hvor svært kan det være
 mvh
 Jan
 "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse 
 news:47527884.9020704@niels-ebbesen.net...
 >
 > Thomas Duus Jürgensen wrote:
 >
 >> Min far har et par ruser i karrebæk fjord og ønsker sig en GPS som kan 
 >> hjælpe ham med at finde ruserne han har sat ud , samt genfinde gode 
 >> fiskesteder o.s.v.
 >
 >
 > Hvis ruserne er korrekt afmærket, som loven foreskriver, så kan de med 
 > blotte øje ses på meget lang afstand, men hvis de bare er afmærket med et 
 > par tomme plastikdunke, så kan det jo godt være svært at finde den igen.
 >
 > -- 
 >              Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
 >    http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
 >     http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
 >  http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner
 > 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas Duus Jürgense~ (02-12-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Duus Jürgense~ | 
  Dato :  02-12-07 19:13 |  
  |   
            
 > Hvis ruserne er korrekt afmærket, som loven foreskriver, så kan de med
 > blotte øje ses på meget lang afstand, men hvis de bare er afmærket med et 
 > par tomme plastikdunke, så kan det jo godt være svært at finde den igen.
 
 øøøhhh nu ved jeg NADA om fiskeri, men det har min far nok tjek på, han har 
 i hvertfald haft ruser ude i snart 10 år.
 
 MEN min far er blevet en ældre herre og hvis man kan afmærke alle ruser med 
 POI på en gps så er man også sikker på at alle ruser findes igen når man 
 skal , ja der skal vist være en eller anden bøje og det har han da også men 
 det har alle de andres ruser også og så kan det være svært at skelne dem når 
 han skal ud til dem, især nu hvor han er blevet ældre .....
 
 thomas 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |