Mistet adgang til min netdisk
Fra : fjern

Dato : 18-11-07 17:41

Har brug for råd her i gruppen...

Jeg har mistet adgang til min netdisk, som jeg bruger til
arkivering/backup m.v.
Jeg kan hente den frem i Finder - hvor der står, jeg er logget ind som
administrator - men alle arkiver fremstår som "skrivebeskyttet", når jeg
henter "Vis Info" frem - og jeg kan ikke ændre denne indstilling til
"læse/skrive".

Jeg har ikke ændret indstillinger etc. noget steds - gad vide, hvad der
er sket.
Alt dette sker, når den er tilsluttet min MacBook 2,0 med OS 10.5.1 - og
jeg mener, det er sket efter opdatering til 10.5.1.

Hvordan fjerner jeg denne mig "påtvungne" skrivebeskyttelse?

Har ingen problemer med at tilgå NetDisken via browser - og har her også
fulde administrationsrettigheder - ganske som vanligt...

Jeg kan også tilgå NetDisken fra MacBook'en via ftp-programmet
"Transmit", og her er der ingen problemer.

Jeg har heller ikke problemer med at tilgå NetDisken fra min AluBook G4
1,33, som kører 10.4.11 - helt direkte som vanligt via "æble+k"

Vgst
Kristian Stange

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-11-07 18:24

fjern <"gantes(fjern)"@mac.com> writes:

> Alt dette sker, når den er tilsluttet min MacBook 2,0 med OS 10.5.1 -
> og jeg mener, det er sket efter opdatering til 10.5.1.

Kan det eventuelt være du skal give din nye maskine lov til at rette i
filerne i administrationsinterfacet? Måske beskyttelse på ip-nummer
eller tilsvarende?

Du mindes ikke om du har lavet noget tilsvarende i tidernes morgen da
du fik den?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : fjern

Dato : 18-11-07 19:03

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> [...]
> eller tilsvarende?
>
> Du mindes ikke om du har lavet noget tilsvarende i tidernes morgen da

Det har jeg ikke.

Har lige siddet og "nusset" lidt mere...
Jeg får NetDisken frem i Finder-vinduet, hvor den står under "Fælles" -
det er jo godt nok.
Den popper ikke op som ikon på skrivebordet; men det er måske noget
"10.5-noget"?
Når jeg bruger "vis info" på en enkelt tilfældig mappe på NetDisken,
står at læse, at jeg ikke har adgang!!
Det til trods for, at jeg står logget ind som administrator i
Finder-vinduet.
Men, jeg har opdaget, at jeg kan fjerne et arkiv fra disken - så en vis
adgang har jeg dog
Det bliver mere og mere mystisk...

Jeg har intet ændret i NetDiskens indstillinger, så hvad der er sket, er
sket på min MacBook - og efter opdatering til 10.5.1 - før denne
opdatering var der ingen problemer.

Kristian Stange