"Fastgroet" delside
Fra : Øivind Arnfred

Dato : 25-10-07 06:19

Hej
Som bestyrer af netstedet "Tulstrup sogn"
(http://tulstrup.folkekirken.dk/) er jeg rendt ind i et problem: En af
del-siderne hedder "Den teologiske aftenhøjskole". Når jeg forsøger at
åbne den, får jeg meldingen: "Not found on this server". Af sidens URL,
angivet foroven på siden, kan jeg se at der er en fejl i den.
Jeg har selvfølgelig forsøgt at komme af med siden, slette den fra
serveren og lægge en ny ind. Men fejlen har "bidt sig fast" og jeg kan
ikke komme videre. Jeg har henvendt mig til Machjælp, til TDC, til
"Kirkeligt Mediecenter" som serversted, men alt forgæves.
Min processor er en 2.6 GHz Intel Core 2 Duo med OS X.4.10. Jeg har
brugt opensource-programmet "NVU" som hjælp ved à jourføringen af siden.
Er der mon nogen i gruppen der har et tip om hvad jeg kan gøre for at få
fjernet den blokerende side?
På forhånd tak!
Øivind Arnfred

Fra : Michael Holm

Dato : 25-10-07 07:32

Øivind Arnfred <oarnfred@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
> brugt opensource-programmet "NVU" som hjælp ved à jourføringen af siden.
> Er der mon nogen i gruppen der har et tip om hvad jeg kan gøre for at få

hej Øivind,

Er det ikke noget med at du blot skal ændre navnet på filen - altså
linket henviser til "Den teologiske aftenhøjskole" - som har filnavnet
Teol.%20aftenhjsk.htm - jeg kan ikke de der specialtegn i hovedet - men
prøv blot at kalde den aftenhjsk.htm og se om det virker

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Øivind Arnfred

Dato : 26-10-07 06:32

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> [...]
> Teol.%20aftenhjsk.htm - jeg kan ikke de der specialtegn i hovedet - men
> prøv blot at kalde den aftenhjsk.htm og se om det virker

Hej Michael
Tak for svaret. Det du foreslår har jeg gjort. Det virker ikke -
desværre. Det er derfor jeg bruger udtrykket: "bidt sig fast"
Jeg kan heller ikke tyde tegnet "%20". (Google læser slet ikke et "%")
Er der mon et sted på nettet hvor man kan få den slags at vide?
vh
Øivind

Fra : Michael Holm

Dato : 26-10-07 09:38

> [...]

> kan heller ikke tyde tegnet "%20". (Google læser slet ikke et "%") Er der
> mon et sted på nettet hvor man kan få den slags at vide? vh Øivind

Er det ikke bare et mellemrum ?

men det virker da nu! Når man klikker på
"Den teologiske aftenhøjskole"
kommer man frem til en side på url'en:
http://tulstrup.folkekirken.dk/Aft.hjsk.htm.html

uddrag

> Siden revideret d. 26/10 2007
>
> Tilbage til hovedsiden
>

> AFTENHØJSKOLE OG SOGNEREJSE
> Erik Bredmose
>
> I sidste nummer af Kirkebladet fortalte jeg om vores familieferie til
Irland og sluttede med nogle overvejelser over, hvorvidt Irland kunne
være et velegnet mål for en sognerejse med den dertilhørende
obligatoriske række af forberedelsesaftener i Den teologiske
Aftenhøjskole i Tulstrup Præstegård.

Fra : henrik hyre

Dato : 25-10-07 22:22

On 25 Okt., 07:19, oarnf...@post4.tele.dk (Øivind Arnfred) wrote:
> [...]
> brugt opensource-programmet "NVU" som hjælp ved à jourføringen af siden.
> Er der mon nogen i gruppen der har et tip om hvad jeg kan gøre for at få

Ja, enig. Det ser ud til du har brugt æøå i filnavn. Ændre det så
burde det virke.

Henrik

Fra : Øivind Arnfred

Dato : 26-10-07 06:32

henrik hyre <hhj@mail-online.dk> wrote:

> Ja, enig. Det ser ud til du har brugt æøå i filnavn. Ændre det så
> burde det virke.
>
> Henrik
Hej og tak for svar!
Det der med æøå skal man passe på! - det har jeg også erfaret. Derfor
har jeg også øvet mig i ikke at gøre den slags fejl. Min adresse til
serveren er nu: "Teol_aftenhjsk.html". Men det er altså ikke det der er
i vejen. Det er som om systemet ikke vil tage mod fornuft
Vh!
Øivind