Nybegynder
Fra : trafikib69@gmail.com

Dato : 30-09-07 18:39

Hej Gruppe

Jeg har haft pc i temmelig mange år nu. Med diverse windows versioner.
Men nu er jeg efterhånden træt af Windows!

Derfor har jeg overvejet at anskaffe mig en Mac. Helt præcist en imac
med 24tommer skærm. Nogen der har erfaring med den ? Og er der et sted
i nærheden af København hvor man kan købe en mac og få en professionel
vejledning ?

Hvordan er det med netbank (danske bank), digital signatur, virker
det ?

Mvh

Jens

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 30-09-07 19:07

trafikib69@gmail.com <trafikib69@gmail.com> wrote:

> Hvordan er det med netbank (danske bank), digital signatur, virker
> det ?

100% - med ActiveCard (som forøvrigt skulle være dcen sikreste løsning)

Og glæd dig til vores (stadig) virus- og spywarefrie verden
vh

Martin
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : trafikib69@gmail.com

Dato : 30-09-07 19:43

On 30 Sep., 20:07, mart...@yzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:

> 100% - med ActiveCard (som forøvrigt skulle være dcen sikreste løsning)
>
> Og glæd dig til vores (stadig) virus- og spywarefrie verden
> vh

Vil det sige at man ikke skal have antivirusprogram, spywareprogram
eller firewall ?

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-09-07 19:58

trafikib69@gmail.com <trafikib69@gmail.com> wrote:

> Vil det sige at man ikke skal have antivirusprogram, spywareprogram
> eller firewall ?

Firewall er indbygget, det andet har du endnu ikke brug for

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-09-07 21:00

trafikib69@gmail.com wrote:

> Vil det sige at man ikke skal have antivirusprogram, spywareprogram
> eller firewall ?

Man _skal_ ikke have antivirusprogram, men jeg vil alligevel anbefale,
at du bruger det - fx. ClamXAV (gratis) eller Norton Antivirus. Vælger
du NAV, så lad for alt i verden være med at installere alt det andet,
der følger med - såsom Norton Internet Security og Norton Personal
Firewall. Både NIS og NPF konflikter med den indb. firewall i OS X.

Du skal dog lige være opmærksom på, at på Mac kræver Danske Bank et
såkaldt 'Active Card', hvor du får ny login password for hver gnag, du
logger ind.

mvh. Erik Richard

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-10-07 20:06

On 2007-09-30 21:59:41 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
>
> Du skal dog lige være opmærksom på, at på Mac kræver Danske Ban k et
> såkaldt 'Active Card', hvor du får ny login password for hver gnag, d u

Du behøver ikke antivirus og alt det andet bras. Brug bare den
indbyggede firewall, som Thomas skriver.
- David
--
Læs min Mac blog
http://david.blangstrup.info

Fra : Lyrik

Dato : 30-09-07 19:50

On Sun, 30 Sep 2007 19:39:22 +0200, trafikib69@gmail.com
<trafikib69@gmail.com> wrote:

> [...]
> med 24tommer skærm. Nogen der har erfaring med den ? Og er der et sted
> i nærheden af København hvor man kan købe en mac og få en professionel
Humac på Lyngby Hovedgade er en rigtig god forretning der kun handler med
Mac og tilbehør. Her har de altid plads til vejledning.
Jeg har selv en 20" iMac og har studeret den nye 24" der lige er kommet.
Du bliver helt tilfreds er jeg sikker på. 24" er forbedret med en endnu
flottere skærm der afspejler teknologiske fremskridt.
Indlæringskurven er næsten ikke eksisterende. Du kan glemme alt om at rode
i systemet for at rette fejl.
Det hele virker stort set ud af kassen.
Fokus flytter sig fra irritationsmomenter til selve programmerne og hvad
man kan bruge dem til.
Held og lykke med dit gode valg. Det er heller ikke kun brændte broer til
Windows. Den installeres meget nemt på Mac.

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech

Fra : iSteen

Dato : 30-09-07 20:40

Lyrik skrev:

> Held og lykke med dit gode valg. Det er heller ikke kun brændte broer
> til Windows. Den installeres meget nemt på Mac.

Også herfra skal lyde et *Godt valg*!
MEN - hvorfor skulle man købe en Mac, og så installere Windows på den?
Det har jeg aldrig rigtigt forstået

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-09-07 20:48

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Også herfra skal lyde et *Godt valg*!
> MEN - hvorfor skulle man købe en Mac, og så installere Windows på den?
> Det har jeg aldrig rigtigt forstået

1: Der kan være et program du har brug for, f.eks. i arbejdsøjemed som
ikke er udgivet i en mac version

2: Blæreeffekten ved mac hardware, men ingen lyst til at lære et nyt
styresystem.

/thomas

Fra : iSteen

Dato : 30-09-07 20:56

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> 1: Der kan være et program du har brug for, f.eks. i arbejdsøjemed som
> ikke er udgivet i en mac version

Okay, det kan jeg så til nød forstå, men er det noget man skal bruge
privat, så er det vel de færreste programmer man ikke kan få til en Mac

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-09-07 20:57

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Okay, det kan jeg så til nød forstå, men er det noget man skal bruge
> privat, så er det vel de færreste programmer man ikke kan få til en Mac

spil ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-07 18:43

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> spil ?
>
> /thomas

Jeg tror, meget få Macbrugere spilder tid på at spille, men kender dog
én, der spiller War of Worldcraft(eller noget i den retning?), og det
går vist fint på en Mac.

Mine tøser har leget med Sims siden begyndelsen - det går også fint på
en Mac.

Jeg tror faktisk, at det kun er CAD(?), der ikke kan afvikles på en Mac,
men så står der sikkert en WindowsPC på arbejdsbordet.

Jeg har _ingen_ kompatibilitetsproblemer haft de seneste femten
år(grafisk & litterært arbejde).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-07 18:52

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> [...]
> men så står der sikkert en WindowsPC på arbejdsbordet.
>
> Jeg har _ingen_ kompatibilitetsproblemer haft de seneste femten

Nu er det også den branche der igennem tiden altid har haft overvægt for
mac venlighed. Alle andre brancher er du lidt af en outsider hvis du
vælger at køre mac som dit "business" OS .. ikke at det ikke kan lade
sig gøre, det kan det sagtens, men du render i lidt bøvl fra tid til
anden.

/thomas

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-10-07 20:08

On 2007-10-01 19:43:26 +0200, info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) said:

> [...]
> men så står der sikkert en WindowsPC på arbejdsbordet.
>
> Jeg har _ingen_ kompatibilitetsproblemer haft de seneste femten

Gider at spille?!? Morten, tal for dig selv, det er ikke os alle, der
er nogle gamle... nå jo... men jeg spiller med glæde World of Warcraft,
det virker fint på en MacBook, selv over mobil modem (3)(1.5), men jeg
kunne da godt tænke mig at spille andet måske... og så kan man jo bare
skifte via Bootcamp til Windoze.
- David ;)
--
Læs min Mac blog
http://david.blangstrup.info

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-07 18:33

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> MEN - hvorfor skulle man købe en Mac, og så installere Windows på den?
> Det har jeg aldrig rigtigt forstået

Ej heller hér? Og hvad kan Windows, som Mac OS _ikke_ kan?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-07 18:50

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Ej heller hér? Og hvad kan Windows, som Mac OS _ikke_ kan?

masser ... om det så er noget du har brug for er op til dig og dit behov

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-07 19:09

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> masser ... om det så er noget du har brug for er op til dig og dit behov
> ..
>
> /thomas

Øhh, ja, det forstår jeg, men jeg var nu egentlig interesseret i, _hvad_
Microsofts OS kan, som Apples OS _ikke_ kan.

Om det er masser er fint, men kunne du fortælle bare lidt?

Jeg bruger kun perifært en WindowsPC på mit arbejde(ca. fem minutter om
ugen) og på bestyrelseskontoret i haveforeningen(NT/2000/XP) - og det er
kun Word, jeg bruger, så jeg véd det virkelig ikke.

På nær det dér CADnoget(Har en kammerat, der bruger det).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-07 19:13

> [...]

> kun Word, jeg bruger, så jeg véd det virkelig ikke.
>
> På nær det dér CADnoget(Har en kammerat, der bruger det).

Ok, lad mig reformulerer. Der er ikke _noget_ du ikke kan på en mac som
du ikke kan på en PC, men der er programmer som simpelthen ikke findes
til mac, og som heller ikke kommer det. Diverse regnskabsprogrammer (C5
og dens familiemedlemmer), diverse CAD (autoCad i særdeleshed som er
defacto standard), 3D programmer (3dsmax, rhino) etc. etc. Så det er
specifikke værktøjer som mangler.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-07 19:44

> [...]

> og dens familiemedlemmer), diverse CAD (autoCad i særdeleshed som er
> defacto standard), 3D programmer (3dsmax, rhino) etc. etc. Så det er

OK - så har jeg fattet det, men så er det vel ret beset heller ikke
OS´et, der hér er synderen, men programmerne.

Og som regel er der da et alternativ, der kan eksporteres til
Windowsplatformen, i hvert fald i 3Dafdelingen. De andre kender jeg
ikke.

Men tak

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-10-07 23:52

Morten Lind wrote:

> Ej heller hér? Og hvad kan Windows, som Mac OS _ikke_ kan?

Tja, - jeg er fx. tvunget til at kunne boote i Windows - mindst Win2000
- for at kunne bruge noget specielt software til blinde og svagtseende.
Softwaren vil ikke lade sig afvikle på en emulator ala Softwindows på OS
9.x, VPC på hverken OS X.x eller X eller via Parallels på en IntelMac...

Hvad gør man så? - køber en ren Wintel box? Nada! - så skulle jeg
pludselig have 3 maskiner stående under skrivebordet.

Købe en IntelMac? - Jep! - og indtil nu fungerer det bare som en drøm,
selvom jeg langt fra er færdig med at sætte MacPro'en op, og Windows
kommer først, når HD nr. 2 ankommer fra restordre. - Så nu kan jeg igen
'nøjes' med at have 2 maskiner stående under skrivebordet og dermed også
have plads til bentøjet.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-10-07 07:27

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> kommer først, når HD nr. 2 ankommer fra restordre. - Så nu kan jeg
> igen 'nøjes' med at have 2 maskiner stående under skrivebordet og
> dermed også have plads til bentøjet.

Personligt har jeg efterhånden begrænset mig til een maskine, og så
lege med vmware. Dvs parallels for Mac-folket.

Det er først når man har vænnet sig til det man virkelig værdsætter
forskellen - jeg tror aldrig jeg vil have en legetøjs-PC mere.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-09-07 21:03

isteen@gmail.com (iSteen) writes:

> Okay, det kan jeg så til nød forstå, men er det noget man skal bruge
> privat, så er det vel de færreste programmer man ikke kan få til en Mac

Fungerende videochat på MSN.
Hvordan er det med Legos Mindstorm software? Tidligere var det
Windows-only.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 30-09-07 21:22

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Hvordan er det med Legos Mindstorm software? Tidligere var det
> Windows-only.

Ved ikke med Mindstorm - men jeg bruger Lego Digital Designer med glæde
i mac-version.... og så et indslag i en af de danske tv-aviser om skoler
og LEGO i NY: De sad med en MacBook Pro....

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 30-09-07 21:29

> Fungerende videochat på MSN.

Skype

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-09-07 21:45

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Skype

ikke alle er på skype vel ?

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 30-09-07 22:20

> ikke alle er på skype vel ?

Mange er på Mac og ALDRIG på MSN, vel?

mvh. Mikael Kern

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-09-07 22:31

> Mange er på Mac og ALDRIG på MSN, vel?

Mange er faktisk på mac og på MSN ...

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-07 18:50

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Mange er faktisk på mac og på MSN ...

Underligt, hvorfor dog benytte MSN, når det ikke fungerer så godt på en
Mac, som så mange andre klienter gør?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-07 18:53

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Underligt, hvorfor dog benytte MSN, når det ikke fungerer så godt på en
> Mac, som så mange andre klienter gør?

Hvis du har venner, samarbejds partnere etc. som sidder på MSN så må man
jo sno sig. Men der er jo ingen der siger man _skal_ bruge Microsoft's
egen klient.

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-07 19:00

> Hvis du har venner, samarbejds partnere etc. som sidder på MSN så må man
> jo sno sig. Men der er jo ingen der siger man _skal_ bruge Microsoft's
> egen klient.

Lige præcis - enig

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-07 18:48

> Mange er på Mac og ALDRIG på MSN, vel?
>
> mvh. Mikael Kern

Hæ, hæ....

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-09-07 21:30

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Fungerende videochat på MSN.
> Hvordan er det med Legos Mindstorm software? Tidligere var det
> Windows-only.

Masser af Leog software til Mac, og alt er freeware...

Robot Controller 1.7b4
control LEGO mindstorms robots
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16258
Lego Digital Designer 2.1
build models out of virtual Lego bricks
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/28809
LEGO Star Wars 1.0revA
space game
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/32175
Bricksmith 1.6
virtual 3D Lego modeling
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/27737
ldglite 1.0.18
view & edit Lego brick models stored in LDRAW format
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24946
Mac MPD Utility 1.2.1
create, disassemble LDraw multi-part data files
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25420

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-09-07 21:45

> LEGO Star Wars

er jo ikke freeware ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-07 18:57

> er jo ikke freeware ...
>
> /thomas

Skal et spil være gratis? Det er vist ikke et argument i nærværende
samtale.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-07 19:01

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Skal et spil være gratis? Det er vist ikke et argument i nærværende
> samtale.

Nej, jeg rettede bare Erik's statment:

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-07 19:11

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Nej, jeg rettede bare Erik's statment:

> /thomas

Hæ, hæ......det havde jeg behændigt overset, undskyld

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-10-07 00:21

Morten Lind wrote:

> Hæ, hæ......det havde jeg behændigt overset, undskyld

Må jeg anbefale 'Nyt Syn'.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-10-07 23:59

Thomas von Hassel wrote:

> Nej, jeg rettede bare Erik's statment:

Jep, det skrev jeg, og det var den også, sidste gang jeg kiggede på den
på Legos hjemmeside. Checkede igen, og på listen på versiontracker.com
står den stadig som beta. - Og da langt hovedparten af betasoftware er
gratis, så regnede jeg her med, at Lego Starwars stadig var gratis...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-07 18:46

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Fungerende videochat på MSN.

aMSN fixer den detaille - eller også er det Adium - i hvert fald
fungerer det fint med videochat & MSN(siger tøserne).

M.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-09-07 23:19

martinx@yzammentorp.org (Martin Ammentorp) writes:

> Ved ikke med Mindstorm - men jeg bruger Lego Digital Designer med glæde
> i mac-version.... og så et indslag i en af de danske tv-aviser om skoler
> og LEGO i NY: De sad med en MacBook Pro....

Fandt det lige på Legos website:
LEGO MINDSTORMS NXT Software system requirements:
Macintosh
Macintosh

* PowerPCmG3, G4, G5 processor, 600 MHz minimum
* Apple MacOS X v. 10.3.9 or 10.4
* 256MB of RAM minimum
* Up to 300MB of available hard disk space
* XGA display (1024x768)
* 1 available USB port
* CD-ROM drive
* Compatible Bluetooth adapter (optional)*

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-09-07 23:23

"nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> writes:

> Mange er på Mac og ALDRIG på MSN, vel?

Pointen er, at JEG har brug for MSN videochat. Skype blev forsøgt, men
virkede så dårligt, at jeg ikke gad spilde mere tid på det. Skype er
sikkert fint til lydsamtaler, men videodelen var ubrugelig.

Konklusionen er derfor, at JEG har brug for en Windows installation.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Torben Koch

Dato : 01-10-07 09:40

> [...]

> sikkert fint til lydsamtaler, men videodelen var ubrugelig.
>
> Konklusionen er derfor, at JEG har brug for en Windows installation.

Hej Thomas.

Har du prøvet aMSN? http://www.amsn-project.net/ Der burde videochat virke på MSN.
Jeg har ikke selv prøvet, men du kunne give det et forsøg.
Det kunne jo være rart at slippe af med den windows installation!

--
venlig hilsen/best regards:
Torben Koch

Fra : jakob

Dato : 01-10-07 10:03

> [...]
> sikkert fint til lydsamtaler, men videodelen var ubrugelig.
>
> Konklusionen er derfor, at JEG har brug for en Windows installation.

Hvor lang tid siden er det at du har prøvet ? Jeg bruger det da
regelmæssigt mellem pc, men har også prøvet mac-pc og det har da funget
fint.

Jacob

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-10-07 13:04

me@somewhere.int (Torben Koch) writes:

> Har du prøvet aMSN? http://www.amsn-project.net/ Der burde videochat
> virke på MSN. Jeg har ikke selv prøvet, men du kunne give det et
> forsøg.

Jeg har forsøgt, men den lod ikke til at virke. Et helt andet problem
var, at jeg endte med at købe et Logitech Pro 5000 webcam, og macam
driveren understøtter desværre ikke min udgave af kameraet.

> Det kunne jo være rart at slippe af med den windows installation!

Tjah, nu er hustruen jo vild med at besøge underlige websites der
kræver IE-only plugins
--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-07 18:54

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Tjah, nu er hustruen jo vild med at besøge underlige websites der
> kræver IE-only plugins

Hvad pokker er det for nogle? Sider, altså?

M.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-10-07 13:20

none@none.invalid (jakob) writes:

> Hvor lang tid siden er det at du har prøvet ? Jeg bruger det da
> regelmæssigt mellem pc, men har også prøvet mac-pc og det har da funget
> fint.

Det var i februar. Jeg tror at problemet var, at samtalen blev routet
via en eller anden ADSL forbindelse i Holland (Fra Danmark til
Malaysia). Jeg forsøgte indtil flere gange, henover et par dage.

Jeg vil overveje Skype Video igen om et års tid eller to, hvis jeg
bliver utilfreds med MSN.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-10-07 19:23

info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) writes:

> aMSN fixer den detaille - eller også er det Adium - i hvert fald
> fungerer det fint med videochat & MSN(siger tøserne).

Jeg prøver en ny version og ser om den fungerer

Thomas

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-10-07 19:25

info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) writes:

> Hvad pokker er det for nogle? Sider, altså?

Aner det ikke. Det er vist noget mode-noget, eller webbutikker eller
hvad ved jeg. Det var nemmere bare at give hende Windows, selvom det
nok hvade været billigere i længden, hvis hun ikke kunne komme ind på
webshopsiderne...

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-07 19:46

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> selvom det
> nok hvade været billigere i længden, hvis hun ikke kunne komme ind på
> webshopsiderne...

OK, hæ, hæ

M.

Fra : Lyrik

Dato : 02-10-07 19:12

On Sun, 30 Sep 2007 20:43:28 +0200, trafikib69@gmail.com
<trafikib69@gmail.com> wrote:

> Vil det sige at man ikke skal have antivirusprogram, spywareprogram
> eller firewall ?
>
> Jens
Helt rigtigt det behøver du ikke. Firewall er dog indbygget. Ingen
irriterende daglige opdateringer af antivirus og antispyware.

En anden ting er at dit system ikke skal aktiveres på nettet eller i det
hele taget. Du har fuld rådighed over dit styresystem.

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech

Fra : Lyrik

Dato : 02-10-07 19:14

On Sun, 30 Sep 2007 21:59:41 +0200, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
> Du skal dog lige være opmærksom på, at på Mac kræver Danske Bank et
> såkaldt 'Active Card', hvor du får ny login password for hver gnag, du

Er du nogensinde stødt på en virus? Har dine antivirusprogrammer
nogensinde fanget en virus?))

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech

Fra : Lyrik

Dato : 02-10-07 19:19

On Mon, 01 Oct 2007 20:12:57 +0200, Thomas von Hassel
> [...]

> og dens familiemedlemmer), diverse CAD (autoCad i særdeleshed som er
> defacto standard), 3D programmer (3dsmax, rhino) etc. etc. SÃ¥ det er

Men det gælder begge veje. Du kan ikke få iMovie HD til Windows eller
Final Cut. Filmskolen bruger Mac som er defactostandard for filmproduktion.
Alt omkring film går bedre på en Mac.

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-07 19:26

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Men det gælder begge veje. Du kan ikke få iMovie HD til Windows eller
> Final Cut. Filmskolen bruger Mac som er defactostandard for filmproduktion.
> Alt omkring film går bedre på en Mac.

Du behøver ikke overbevise mig, jeg er frelst :)

Men du har ret, det hele handler om at løse en opgave, og du skal bare
have det rette værktøj, uanset hvad der så er af logo på boxen.

/thomas

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-10-07 21:59

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> writes:

> Jeg prøver en ny version og ser om den fungerer

Blah, det var det samme skrammel som sidst. Man skal starte en
videokanal manuelt i hver retning, og så fungerer lyden elendigt
sammen med.

Når det lykkedes forfattererne at lave een knap der starter en
fuldstændig videochat, så kigger jeg på det igen-igen.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH