.mac
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 24-09-07 10:57

Er der andre, der som jeg synes, at .mac, som vi betaler 700,- kr for pr
år, er for laaaangsomw, så se her:

http://www.mac.com/WebObjects/Groups.woa/wa/start?group=fastermac&cty=US
&lang=en

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-09-07 11:01

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> skrev 2007-09-24:
> Er der andre, der som jeg synes, at .mac, som vi betaler 700,- kr for pr
> år

Jeg synes gennerelt at 700 kr om året er alt for dyrt for .mac

JEg synes det er en spændende og god service, men prisen er for høj.

Martin

--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!

Fra : Peder B. Pels

Dato : 24-09-07 11:29

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote:

> Jeg synes gennerelt at 700 kr om året er alt for dyrt for .mac
>
> JEg synes det er en spændende og god service, men prisen er for høj.
>
> Martin

Enig. Jeg droppede det dag abb udløb for en md. siden.

--
regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"Blame freedom for the problems caused by its lack" <--- is the essence

Fra : Henrik Muenster

Dato : 28-09-07 23:09

On Mon, 24 Sep 2007 12:28:37 +0200, Peder B. Pels wrote
(in article <1i4y2ix.z142q71mebd6mN%peter@nospamplease.dk>):

> Enig. Jeg droppede det dag abb udløb for en md. siden.

Jeg er nu glad for det. Mange ting bliver simple. Det gælder især, hvis man
passer computere for flere familiemedlemmer. Så er det lidt lettere at holde
rede på, hvordan e-mail sættes op osv. Jeg har vendt det med prisen om og
spurgt: Hvor meget kan man spare ved at gå et andet sted hen. Det er jo højst
kr. 700,- om året og altså kun godt 50,- kr. om måneden, hvis man får en
tilsvarende service helt gratis.
   Det kommer selvfølgelig an på, hvor mange af mulighederne, man benytter, og
hvor meget man vil give for, at ting bliver mere simple. Der er f.eks. ikke
problemer med æøå i URL'er i iWeb, når man har .Mac.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-09-07 14:06

Henrik Muenster <spam@muenster.dk> wrote:

> Jeg er nu glad for det. Mange ting bliver simple. Det gælder især, hvis man
> passer computere for flere familiemedlemmer. Så er det lidt lettere at holde
> rede på, hvordan e-mail sættes op osv.

Jeg er fuldstændigt enig med Henrik: Det er enkelt! Superlet!!

Har nu et par gange haft svigtende hd'er: Vupti, alt med passwords osv
klarer .mac (når man altså har sat det op til at synce/backe op).

Så jeg er glad bruger på 4. år.... men ikke 100% tilfrds med
hastigheden, hvorfor jeg startede denne tråd.

Fra : Morten Lind

Dato : 29-09-07 17:38

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Jeg er fuldstændigt enig med Henrik: Det er enkelt! Superlet!!

Det samme her: Fuldstændig enig

> [...]
>
> Så jeg er glad bruger på 4. år.... men ikke 100% tilfrds med
> hastigheden, hvorfor jeg startede denne tråd.

Og jeg er en glad bruger på syvende år(siden begyndelsen).

Bruger mest mailadressen, fildelingen og synkroniseringen og hastigheden
er fin nok til mig. Den var voldsomt langsom, da vi var på 56K
telefonmodem, men efter ADSL er den god nok, synes jeg.

M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-09-07 12:51

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote:

> Jeg synes gennerelt at 700 kr om året er alt for dyrt for .mac

> JEg synes det er en spændende og god service, men prisen er for høj.

Bogmærke og adressebogs deleingen er nice (især at de er tilgængelig
onlive i en browser).
Resten savnede jeg ikke da det 3mdr abonnement som fulgte med min G5 i
sin tid udløb.

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-09-07 15:54

On 2007-09-24 11:56:59 +0200, martinx@yzammentorp.org (Martin Ammentorp) said:

> Er der andre, der som jeg synes, at .mac, som vi betaler 700,- kr for pr
> år, er for laaaangsomw, så se her:
>
> http://www.mac.com/WebObjects/Groups.woa/wa/start?group=fastermac&cty=US
> &lang=en

Er det bare mig eller leder dette link ingen vegne hen?

Eller rettere: Det leder bare til .mac login billedet.

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 24-09-07 18:29

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Er det bare mig eller leder dette link ingen vegne hen?
>
> Eller rettere: Det leder bare til .mac login billedet.

Jep - og når du har logget ind, kommer du direkte til en side, som
samler "stemmer" for forbedring af den europæiske .mac hastighed (lavet
af en svensker)

Fra : Henrik Muenster

Dato : 28-09-07 23:05

On Mon, 24 Sep 2007 19:28:34 +0200, Martin Ammentorp wrote
(in article <1i4ym1s.1yngltayhy5soN%martinx@yzammentorp.org>):

> Jep - og når du har logget ind, kommer du direkte til en side, som
> samler "stemmer" for forbedring af den europæiske .mac hastighed (lavet
> af en svensker)

Jeg læste om det i Mediamac for nylig, og jeg prøvede at melde mig til. Jeg
har bare ikke hørt noget endnu. Jeg synes såmænd også, .Mac kører hurtigt
nok. Det er måske mig, der stiller for små krav?

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-09-07 18:35

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Er der andre, der som jeg synes, at .mac, som vi betaler 700,- kr for pr
> [...]

Hvis de virkelig skulle lave et hit, så skulle de lave muligheden for at
bruge sit eget domain via .mac - se så var det smart.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Michael Holm

Dato : 29-09-07 18:47

> Hvis de virkelig skulle lave et hit, så skulle de lave muligheden for at
> bruge sit eget domain via .mac - se så var det smart.

Det kan man jo også...
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-09-07 19:45

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> Det kan man jo også...

Hvordan ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-07 19:55

> Hvordan ?

Aner det ikke, men det er feature i iWeb '08

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-09-07 19:58

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

US

> Aner det ikke, men det er feature i iWeb '08

Så man har en mac.com e-mail som er hemmelig og når man sender til
jesper@gylling.net, så har man alle de features som følger med en
mac.com konto ?

Altså een e-mail opsat i Mail ?

Fra : Michael Holm

Dato : 29-09-07 21:13

> Så man har en mac.com e-mail som er hemmelig og når man sender til
> jesper@gylling.net, så har man alle de features som følger med en
> mac.com konto ?
>
> Altså een e-mail opsat i Mail ?

man giver dig en lillefinger og straks vil du havde mere :)
Det er ikke mail vi snakker om, men hjemmesider - her kan man nu i iWeb
2 bruge dit eget domainnavn på .Mac f.eks. har min svigermor
hostrup-clante.dk - købt via one.com - før i tiden lå hendes site også
der, og jeg skulle opdatere for hende, nu har hun købt et .Mac abn. fået
videre stillet hendes domæne til .Mac - og kan (her er pointen!) selv
klare opdateringer med iWeb, da det er simpelt når det først er sat op
(jeg skulle kun lave grundopsætningen)

her er vejledningen :)
<http://docs.info.apple.com/article.html?path=iWeb/2.0/da/9223.html>

Fra : Jens

Dato : 30-09-07 08:22

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> <http://docs.info.apple.com/article.html?path=iWeb/2.0/da/9223.html>

....giver "Document not found"
--

Jens

Fra : Michael Holm

Dato : 30-09-07 11:29

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> ...giver "Document not found"

underligt, er du sikker på du får hele url'en med, jeg kan godt komme
ind ved at klikke på linket...

Fra : Jens

Dato : 30-09-07 12:59

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> underligt, er du sikker på du får hele url'en med, jeg kan godt komme
> ind ved at klikke på linket...

Virker ikke! ... Virker nu! Jeg har tilsyneladende ramt et hul i linien
tidligere.

Men i øvrigt tak for linket!
--

Jens

Fra : Michael Holm

Dato : 30-09-07 17:08

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Virker ikke! ... Virker nu! Jeg har tilsyneladende ramt et hul i linien
> tidligere.
>
> Men i øvrigt tak for linket!

fint ikke at der står så meget, det svære kommer når man skal ind
på sin normale udbyder, men mail igen når du kommer dertil :)

Fra : Morten Lind

Dato : 29-09-07 18:53

> Hvis de virkelig skulle lave et hit, så skulle de lave muligheden for at
> bruge sit eget domain via .mac - se så var det smart.

Altså inkludere en DNSservice?

M.