ny hd i MBP
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 13-09-07 20:45

Ja, så er jeg her igen (men I kan jo bare lade være at hjælpe så godt

Hvis jeg vil udskifte min interne 80GB HD i min MacBook Pro -

så er det vel temmeligt kostbart, da det skal gøres på værksted?
(maskinen er 1. gen 1.83GHz)

på forhånd tak

Martin

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 13-09-07 20:51

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> så er det vel temmeligt kostbart, da det skal gøres på værksted?

selvom der selvflg. findes flg.:

http://www.ifixit.com/Guide/Mac/MacBook-Pro/Hard-Drive/85/5/Page-6/Upper
-Case

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-09-07 20:55

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> selvom der selvflg. findes flg.:
>
> http://www.ifixit.com/Guide/Mac/MacBook-Pro/Hard-Drive/85/5/Page-6/Upper
> -Case

Det kan "sagtens" lade sig gøre. Men 1: du skal være fingernem og ikke
være bange for små skruer og skruetrækkere. 2: du "voider" din garanti
så hvis der senere er noget galt med maskinen er du "SOL"

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-09-07 21:26

On 2007-09-13 21:50:45 +0200, martinx@yzammentorp.org (Martin Ammentorp) said:

> selvom der selvflg. findes flg.:
>
> <http://www.ifixit.com/Guide/Mac/MacBook-Pro/Hard-Drive/85/5/Page-6/Upper-Case>

Netop det var en meget vigtig årsag til, at jeg valgte at købe en
MacBook og ikke en MacBook Pro. Harddiskene udvikles meget hurtigt. Da
jeg fik min MacBook i januar var den allerstørste 2,5" harddisk på 160
GB, og den var på 4200 rpm. Nu er 7200 rpm'erne vel deroppe, og de
største 2,5" harddiske er vist på 250 GB. Det er altså utroligt rart
ikke mindst økonomisk, at det er let at skifte harddisk. Det er vel
ikke umuligt at følge guiden ovenfor, men jeg ville ikke være helt tryg
ved det på en ny maskine, der stadig er under garanti. Omvendt er det
sikkert ikke umuligt. Selv jeg har da skiftet RAM på en Mac mini G4 og
skiftet CD-in stik med print på min TiBook.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster