Streame DR fra udenlandsk IP
Fra : Jonas Voss

Dato : 08-09-07 15:06

Jeg har ikke noget TV, og jeg kunne virkelig godt tænke mig at se kampen
mellem Danmark og Sverige i aften, og jeg kan se det er muligt at
streame med en widget der hedder DR1 / DR2 Dashboard Widget.

Desværre skal man sidde på dansk IP for at kunne bruge den, og da jeg
sidder i Irland, er det ikke en mulighed. Det samme gælder
http://zattoo.com/ - som endnu ikke er muligt for beboere i Irland.

Er der nogle der kender nogle alternativer?

--
| Jonas @ 53.20, 6.15 | <http://blog.verture.net/> |

   Asleep at the switch? I wasn't asleep, I was drunk!
-- H. Simpson

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-09-07 15:17

On 2007-09-08 16:06:04 +0200, voss@null.dk (Jonas Voss) said:

> [...]
> http://zattoo.com/ - som endnu ikke er muligt for beboere i Irland.
>
> Er der nogle der kender nogle alternativer?

Tak for tippet med den widget, det andet ved jeg ikke noget om. ;)
- David

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-09-07 15:55

voss@null.dk (Jonas Voss) writes:

> Desværre skal man sidde på dansk IP for at kunne bruge den, og da jeg
> sidder i Irland, er det ikke en mulighed. Det samme gælder
> http://zattoo.com/ - som endnu ikke er muligt for beboere i Irland.

Kan du ikke købe adgang på Sputnik hvis tv2 viser den?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-09-07 16:07

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Kan du ikke købe adgang på Sputnik hvis tv2 viser den?

Du skal være opmærksom på det kun er TV3 der sender kampen (åh, ikke
noget som markedsøkonomi) og så vidt jeg kan se tilbyder de ikke en
internet-udgave.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Jonas Voss

Dato : 08-09-07 16:25

In dk.edb.mac Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Du skal være opmærksom på det kun er TV3 der sender kampen (åh, ikke
> noget som markedsøkonomi) og så vidt jeg kan se tilbyder de ikke en
> internet-udgave.

Ja, det gik også op for mig at Sputnik ikke viser den. Nåh, jeg må ud på
en pub og overbevise værten om at fodbolden er vigtigere end rugby. Det
blier nok lidt svært, men når alligevel er på pub kan man jo få sig en
Guinness.

Der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget.

--
| Jonas @ 53.20, 6.15 | <http://blog.verture.net/> |

Cum grano salis

Fra : Claus Christiansen

Dato : 11-09-07 20:14

Hej

Ja det er en mulighed, da jeg boede i Cork købte vi et Viasat kort i
Sverige og overbec´viste en pubejer om at der var penge i at vise
Ishockey VW, så alle Danskere og Svenskere i Cork s åVM og drak Murphys,
dejligt

Claus og iGor iMac

Claus og hans iBook

Fra : Jonas Voss

Dato : 08-09-07 16:23

In dk.edb.mac Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Kan du ikke købe adgang på Sputnik hvis tv2 viser den?

Glimrende forslag, men det ser ikke ud til at de viser den. Har lige
prøvet at få Sputnik til at virke på min MacBook, med Firefox, Camino og
Safari, men der er ikke rigtig nogle af demd er helt tossede med den,
får mest bare en blank skærm.

--
| Jonas @ 53.20, 6.15 | <http://blog.verture.net/> |

Vescere bracis meis

Fra : Jonas Delfs

Dato : 08-09-07 17:00

Jonas Voss skrev:
> [...]
> streame med en widget der hedder DR1 / DR2 Dashboard Widget.
>
> Desværre skal man sidde på dansk IP for at kunne bruge den,

Jeg ved at der til Windows findes utallige små programmer der kan spoofe
IP-adresse. Kunne man forestille sig noget lign. til Mac, og ville det
mon virke?

Mvh. Jonas

Fra : Jens

Dato : 09-09-07 00:08

Jonas Delfs <jonas@FJERNdelfs.dk> wrote:

> Jeg ved at der til Windows findes utallige små programmer der kan spoofe
> IP-adresse. Kunne man forestille sig noget lign. til Mac, og ville det
> mon virke?

Du kan sagtens sende en forespørgsel til serveren med en falsk
IP-adresse, så den giver sig til at sende.

Så skal du bare finde en metode til at dirigere datastrømmen hen til
stedet, hvor du opholder dig. Ej enkelt.

Har du en "base" i DK, kan du installere en "Slingbox", der modtager det
stedlige TV-signal og sender det over internet til dig. Viasat sælger
den under betegnelsen Viasat Everywhere.
--

Jens

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 08-09-07 17:07

Jonas Voss wrote:
> [...]
> http://zattoo.com/ - som endnu ikke er muligt for beboere i Irland.
>
> Er der nogle der kender nogle alternativer?

Hej Jonas

Du kan muligvis anvende en dansk proxy:
http://proxy.org/proxies_sorted.shtml
Citat: "...
Denmark (DK) (8)
...."

Under netværk->proxyservere (streaming proxy (RTSP)) kan du stille
proxy. Du må gerne fortælle om det virker.

Direkte adresser:

DR1:
mms://drcluster.jay.net/dr1

DR2:
mms://drcluster.jay.net/dr2

december 25, 2006, Se serie og film på dr.dk/tv - nu også på mac:
http://mavepusteren.blogspot.com/2006/12/se-serie-og-film-p-drdktv-nu-ogs-p-mac.html
http://www.intervision.dk/misc/IMGTV/

VLC kan også anvendes:
http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html

hilsen

Glenn

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 08-09-07 17:37

Glenn Møller-Holst wrote:

> [...]
> DR2:
> mms://drcluster.jay.net/dr2
>
> december 25, 2006, Se serie og film på dr.dk/tv - nu også på mac:

Hej!

Via zattoo:
http://zattoo.com/nowshowing

kan man se, at det må kunne lade sig gøre at finde internet-sendernes
direkte urls. Hvem kan hjælpe med at finde dem?

-

Iøvrigt kan man se P2P TV fra BBC, hvis man kommer fra en UK-adresse:

15. august 2007 ISP'erne klynker over P2P videoafspiller:
http://www.computerworld.dk/art/40768?cid=1&a=cid&i=1&pos=8
Citat: "... Senere på efteråret bliver den åben for alle...[i Det
Forenede Kongerige eller verden?]..."
http://en.wikipedia.org/wiki/BBC_iPlayer
http://www.bbc.co.uk/iplayerbeta/
Linux, Mac OS X:
http://bbciplayerlinux.sourceforge.net/index.php/Main_Page

hilsen

Glenn

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 08-09-07 18:11

Glenn Møller-Holst wrote:
> [...]
> DR2:
> mms://drcluster.jay.net/dr2
>
> december 25, 2006, Se serie og film på dr.dk/tv - nu også på mac:

Prøv evt.:
http://proxy.org/cgi_proxies.shtml

hilsen

Glenn

Fra : Jonas Voss

Dato : 09-09-07 19:22

In dk.edb.mac Glenn Møller-Holst <nomail@xx.dk> wrote:

> Prøv evt.:
> http://proxy.org/cgi_proxies.shtml

Tak for alle dine forslag, men det lykkedes mig aldrig at få det til at
virke, VLC meldte blot om unauthorized access, så jeg gav op og prøvede
at finde en pub istedet. Dog uden held (:

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-09-07 20:45

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> så jeg gav op og prøvede
> at finde en pub istedet. Dog uden held (:

i Dublin? lidet imponerede Og dog såfremt alle dine sanser
vitterligt var så bedøvede at du ik' kunne hitte en pub i pubbernes
hovedstad ville udbyttet ej heller have været synderligt stort.

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-09-07 00:25

In dk.edb.mac Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> i Dublin? lidet imponerede Og dog såfremt alle dine sanser
> vitterligt var så bedøvede at du ik' kunne hitte en pub i pubbernes
> hovedstad ville udbyttet ej heller have været synderligt stort.

(:

Tidligere i tråden proklamerede jeg, at jeg ville finde en pub der viste
kampen, det var det der ikke lykkedes.

Glemte i øvrigt hurtigt alt om kampen, Guinness hjælper på mange ting (:

--
| Jonas @ 53.20, 6.15 | <http://blog.verture.net/> |

» I am your friendly sig-monster «

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-09-07 09:48

On 2007-09-10 01:24:57 +0200, voss@null.dk (Jonas Voss) said:

> [...]
> kampen, det var det der ikke lykkedes.
>
> Glemte i øvrigt hurtigt alt om kampen, Guinness hjælper på mange ting (:

lol
--
Read my Mac blog
http://david.blangstrup.info