AirPort og IP-adresse
Fra : Per Rønne

Dato : 02-09-07 09:49

I Netværk får jeg for AirPorts vedkommende følgende besked, samtidig med
at værket viser gult:

»Airport har forbindelse til netværket rqnne. Airport har ikke en
IP-adresse og kan ikke oprette forbindelse tin Internet.«

Hvad går der galt? Der er dog forbindelse gennem det indbyggede
ethernet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-09-07 10:13

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> »Airport har forbindelse til netværket rqnne. Airport har ikke en
> IP-adresse og kan ikke oprette forbindelse tin Internet.«

Der er trådløs forbindelse (krypteringen er ok osv), men der er ikke
tildelt en adresse via DHCP.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Per Rønne

Dato : 02-09-07 10:19

> Der er trådløs forbindelse (krypteringen er ok osv), men der er ikke
> tildelt en adresse via DHCP.

Ja, det kan jeg godt se. Spørgsmålet er så, hvorfor der ikke tildeles en
adresse.

Med den gamle Linksys Range Expander blev begge forbindelser tildelt en
IP-adresse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-09-07 10:25

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Ja, det kan jeg godt se. Spørgsmålet er så, hvorfor der ikke tildeles en
> adresse.

Fremragende spørgsmål. Det må du stille din DHCP-server.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-07 10:13

Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:
> [...]

> »Airport har forbindelse til netværket rqnne. Airport har ikke en
> IP-adresse og kan ikke oprette forbindelse tin Internet.«

Du får ikke tildelt en IP adresse fra din DHCP server det kan skyldes
flere ting.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-09-07 10:58

> Du får ikke tildelt en IP adresse fra din DHCP server

Det er jeg naturligvis godt klar over ...

> det kan skyldes flere ting.

Som ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 02-09-07 23:40

Den 02.09.2007 kl. 11:57 skrev "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid>:

> Det er jeg naturligvis godt klar over ...

> Som ?
+++++++++++++++++
.........at du har ladet dig lokke af (TDCs) reklamer og skiftet til en
udbyder der vil have betaling for hver enkelt computer som er tilsluttet
deres net.
Da du har flere tilsluttet får du denne fejlmeddelelse.....for eksempel...

Hilsen
Jens

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Morten Lind

Dato : 03-09-07 02:46

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> deres net.
> Da du har flere tilsluttet får du denne fejlmeddelelse.....for eksempel...

Sådan gør TDC da ikke, og da de gjorde, var det kun i Webspeed, som man
omgik ved at sætte routeren til at være "computeren", hvorefter man
kunne smide nok så mange maskiner på.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-09-07 05:30

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Sådan gør TDC da ikke, og da de gjorde, var det kun i Webspeed, som man
> omgik ved at sætte routeren til at være "computeren", hvorefter man
> kunne smide nok så mange maskiner på.

Derudover bruger jeg FullRate, lige som der ikke er problemer med at det
faste ethernet ikke får tildelt adresser af dhcp-serveren.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 03-09-07 12:49

Den 03.09.2007 kl. 06:30 skrev "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid>:

> Derudover bruger jeg FullRate, lige som der ikke er problemer med at det
> faste ethernet ikke får tildelt adresser af dhcp-serveren.
+++++++++++++
Altså-Fullrate. Så mangler vi bare at få at vide hvilke routere du har
tilsluttet for at vi kan prøve at hjælpe dig. Foreløbig kan du jo prøve at
se her:

"John Holmer Nielsen
8. feb 2007 23:39 47

Jeg skiftede fra TDC Bredbånd Proff til Fullrate, og det har jeg fortrudt.
Mit TDC bredbånd med fast IP har ikke haft en sygedag på 4 år, hvorimod
mit Fullrate bredbånd har skabt masser af problemer. Jeg bestilte en
10M/1,5M forbindelse med 5 faste IP'er og fri IP telefoni. Inden min
forbindelse blev etableret fik jeg gratis opgraderet linien til 20M/1,5M.
Men da min forbindelse blev etableret var den MEGET ustabil og jeg blev
smidt af hver ½ time - Fullrate forklarede at min linien ikke kunne bære
20MB. Så den er blevet sat ned til 10M igen. Desuden er min forbindelse
kun stabil hvis Zyxel routeren kører i "Routing" mode og ikke "Bridging"
mode, så dermed kan jeg vinke farvel til 5 faste IP'er. Endvidere får jeg
ikke svar fra kundeservice om de kan give mig fast IP - lige nu er
routeren sat op til dynamisk IP, og eftersom det opgradere diverse
centraler i tide og utide, så ved man ikke hvilken offentlig IP man har,
hvis man som jeg skal bruge sin forbindelse til remote desktop af PCer,
Web-cams mv. Endvidere kan man ikke teste NAT (port-forward) når man
sidder på sit eget Fullrate netværk - det virker kun udefra (eksternt
netværk). Man får sjældent svar fra Fullrate kundeservice, og du får kun
post når det vedrører betaling og hævning på dit kreditkort. Fullrate er
en flok amatører af værste skuffe, så hvis du har brug for at arbejde
professionelt med din bredbåndsforbindelse, eks opsætning af egen
web-server, så vælg TDC eller lign. Fullrate kan sammenlignes med Easy-Jet
- man får hvad man betaler for - og absolet ikke mer'.
http://jensulrik.smartlog.dk/f-rste-dag-p--fullrate-post57503"

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-09-07 16:37

In dk.edb.mac Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Altså-Fullrate. Så mangler vi bare at få at vide hvilke routere du har
> tilsluttet for at vi kan prøve at hjælpe dig. Foreløbig kan du jo prøve at
> se her:

[...]

Flere interessante Fullrate-historier her:

<http://www.wasab.dk/morten/eksponering/?s=fullrate>

--
| Jonas @ 53.20, 6.15 | <http://blog.verture.net/> |

"Bistromathics,' he said, 'the most powerful computational force
known to parascience."

Fra : Morten Lind

Dato : 03-09-07 17:09

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> web-server, så vælg TDC eller lign. Fullrate kan sammenlignes med Easy-Jet
> - man får hvad man betaler for - og absolet ikke mer'.

snip"så vælg TDC eller lign."snip

Øhh.....hvorfor er det lige, at jeg ikke fatter nogetsomhelst af dine
indlæg?

M., der synes, det er ekstraarbejde at skulle ombryde tekst.

Fra : Lyrik

Dato : 03-09-07 19:30

Den 03.09.2007 kl. 18:08 skrev Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk>:

> Øhh.....hvorfor er det lige, at jeg ikke fatter nogetsomhelst af dine
> indlæg?
>
> M., der synes, det er ekstraarbejde at skulle ombryde tekst.
++++++++++++
Du ved der er noget der hedder at kemien passer? Måske passer vores
kemi bare ikke sammen. Jeg forstår heller ikke det du skriver for eksempel.
Men jeg har noget erfaring netop i det at kemien ikke passer. Nogle
mennesker ligger langt fra hinanden i forudsætninger, fokus og tilgang til
tingene. Hvis de skal bringes til at forstå hinanden må de bevare en hvis
nysgerrighed og vilje til at få det til at fungere tilsidst.
Bon-kammerater bliver de sjældent, men de kan nå til at more sig over
hinanden og derigennem få noget ud af deres specielle situation med den
manglende kemi.

Hvis jeg skal prøve at oversætte mit indlæg til Per Rønne, så hør min
tankegang her:
"Per er en nørd og en akademiker. Jeg kender ham gennem hans indlæg på
nettet igennem mange år. Min opfattelse af en hvis type akademikere er at
jo mere intellekt og uddannelse, jo mindre praktisk formåen. Han har
problemer med sin trådløse router som sidder i "røven" på hans nye!
router(jeg gættede rigtigt-han har ny udbyder-Fullrate") og dermed ny
router. Dette ekstraherede jeg af hans udtalelse der lød som følger:"Med
den gamle Linksys Range Expander blev begge forbindelser tildelt en
IP-adresse."
Når den gamle router virkede flyttede det fokus til udbyderen!- Ved check
på nettet viste det sig at der var en del der brokkede sig over denne
udbyders forbindelser. Derfor citerede jeg én af dem.
Hvis vi så kunne få oplyst modellen på routeren, så kunne jeg søge lidt
mere præcist på denne specifikke router samt udbyderen fullrate på nettet
og måske finde noget han kunne bruge. Endvidere har jeg en ven som er
civilingeniør og programmør med ekspertise i netværksforbindelser. Med
lidt flere oplysninger fra Per kunne jeg kanalisere nogle af spørgsmålene
videre til min ven der er ekspert.
Som du forstår er jeg et "hjertens hjælpsomt gemyt". Ved således at
give dig indblik i mine inderste tanker håber jeg at give dig en nøgle til
forståellse af den måde jeg tænker på, således at du kan forstå hvad jeg
skriver.
Du må hjertens gerne åbenbare lidt af din egen tankegang så jeg-også kan
forstå hvad du skriver.))

Fra : Per Rønne

Dato : 03-09-07 20:15

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Per er en nørd og en akademiker. Jeg kender ham gennem hans indlæg på
> nettet igennem mange år.

Vi har nu også set hinanden til møder i MacBruger, efter at du blev
'frelst' .

> Med lidt flere oplysninger fra Per kunne jeg kanalisere nogle af
> spørgsmålene videre til min ven der er ekspert.

Jeg skal såmænd blot lige finde Linksys Range Expanderens IP-adresse
frem, og gå ind på den for at se efter ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 04-09-07 02:45

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Bon-kammerater bliver de sjældent, men de kan nå til at more sig over
> hinanden og derigennem få noget ud af deres specielle situation med den

Fuldstændig enig, men jeg tror nu ikke, det handler om kemien.

Jeg læser og forstår med stor fornøjelse dine indlæg. Aktuelt refererede
jeg til de to forudgående, hvor du i det første antydede, at Per havde
ladet sig lokke til at skifte til TDC(dårligt, underforstået - sådan
opfattede jeg det), og hvor du i det andet citerer en trediepart, der
fremhæver TDC som det bedste.

Og det var såmænd blot det, jeg ikke forstod

> [...]
> skriver.
> Du må hjertens gerne åbenbare lidt af din egen tankegang så jeg-også kan

Tak skal du have. Du har focuseret på indholdet, jeg på indpakningen

> Hilsen
> Jens

M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-07 21:03

> Det er jeg naturligvis godt klar over ...

> Som ?

kommer an på dit setup.

Er din DHCP server lokal eller bruger du din udbyders?
Har du mac adresse filtrering på dit accesspoint?

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-07 04:31

> kommer an på dit setup.
>
> Er din DHCP server lokal eller bruger du din udbyders?

Lokalt, på min Zyxel router.

> Har du mac adresse filtrering på dit accesspoint?

Nej.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-09-07 21:26

> Lokalt, på min Zyxel router.

Du skal jo heller ikke have 2 routere på. Væk med Zyxelo fætteren

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Per Rønne

Dato : 05-09-07 02:24

> Du skal jo heller ikke have 2 routere på. Væk med Zyxelo fætteren

Linksys Range Expanderen er ikke en router, men en 'range expander', som
udelukkende forlænger en anden trådløs routers rækkevidde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-09-07 20:23

Per Rønne skrev:
> [...]
> IP-adresse og kan ikke oprette forbindelse tin Internet.«
>
> Hvad går der galt? Der er dog forbindelse gennem det indbyggede

Har du sat MAC-adresse filtrering til?

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-07 04:32

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-09-07 20:51

Per Rønne skrev:

> Nej.

Så prøv at slå sikkerheden fra på det trådløse og se om problemet
forsvinder. Hvis det forsvinder, så er det sikkert et spørgsmål om at
skrive det ekvivalente netværks kodeord.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-09-07 02:24

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Så prøv at slå sikkerheden fra på det trådløse og se om problemet
> forsvinder. Hvis det forsvinder, så er det sikkert et spørgsmål om at
> skrive det ekvivalente netværks kodeord.

Ja.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk