Leopard
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-08-07 15:34

Hej

Dengang Tiger udkom kunne iBook-ejere som havde købt kort tid
forinden (altså med Panther) købe Tiger for et symbolsk beløb. Jeg
husker ikke de nærmere betingelser.

Kunne man forestille sig lign. med Leopard?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-08-07 15:36

Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> husker ikke de nærmere betingelser.
>
> Kunne man forestille sig lign. med Leopard?

Maskiner købt efter den dato hvor 10.5 er frigivet kan hvis maskinen
ikke er født med det få update disk. Du betaler nok for fragt +
expeditions gebyr.

/thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-08-07 15:51

>Maskiner købt efter den dato hvor 10.5 er frigivet kan hvis maskinen
>ikke er født med det få update disk. Du betaler nok for fragt +
>expeditions gebyr.

Bummelum.. okay.. ikke lige det svar jeg havde håbet - but life sucks

Tak for svar!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-08-07 18:32

> Bummelum.. okay.. ikke lige det svar jeg havde håbet - but life sucks

eh ... hvad havde du forventet ?

/thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-08-07 18:44

>eh ... hvad havde du forventet ?

Jeg "mener" at kunne huske noget med, at dem som havde købt et par
måneder forinden fik den på nogle symbolske betingelser.

Jeg havde altså håbet (ej forventet) at hvis jeg købte en Macbook nu
så fik jeg Leopard billigt :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-08-07 19:19

On 2007-08-31 19:44:26 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> said:

> [...]
> måneder forinden fik den på nogle symbolske betingelser.
>
> Jeg havde altså håbet (ej forventet) at hvis jeg købte en Macbook nu

Jeg kan kun huske, at Apple har gjort det én gang. Det var en af de
store PowerMac-modeller. Jeg husker ikke, om det var G4 eller G5, som
var helt ny. Da Apple præsenterede det nye styresystem, det har nok
været 10.3, kunne de, der havde købt den helt nye model PowerMac, der
vist kom frem en måneds tid tidligere, købe OS X til ekspeditionsgebyr.
Jeg kan huske, at folk, der havde købt en PowerBook indenfor den samme
måneds tid før, var lidt vrede over, at de skulle betale fuld pris for
det nye OS X.
   Jeg har løst problemet ved at have fire Mac i huset (+ en gammel
iMac). Jeg skal derfor under alle omstændigheder ud at købe en
familieudgave, når der kommer et nyt Mac OS X. På den måde kan jeg være
helt ligeglad med, om der er et nyt styresystem på vej, når jeg køber
ny Mac. Det koster mig jo hverken mere eller mindre, om en ny Mac har
et helt ny styresystem, eller der kommer et nyt fjorten dage senere.
Smart, ikke?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-08-07 19:23

> Det koster mig jo hverken mere eller mindre, om en ny Mac har
>et helt ny styresystem, eller der kommer et nyt fjorten dage senere.
>Smart, ikke?

Ganske smart jo

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-08-07 18:04

> [...]

> Dengang Tiger udkom kunne iBook-ejere som havde købt kort tid
> forinden (altså med Panther) købe Tiger for et symbolsk beløb. Jeg

Hvis man købte en computer med 10.3 _efter_ 10.4 shippede kunne man få
et 10.4 medie for 169kr - Det har længe været almindelig APple praksis.

> Kunne man forestille sig lign. med Leopard?

Ja