Erfaringer med udestue søges
Fra : Svend Spanget

Dato : 13-11-07 12:51

Hej NG.

Skal en udestue medregnes i bebyggelsesprocenten?
Der er støbt randfundament i frostfri dybde og gulvet er støbt oven på
et tykt lag styropor. I det støbte gulv er der pex-rør til gulvvarme.
Kan sådan en udestue komme ind under de 5% af grundarealet, der må
overdækkes uden at indgå i beregning af bebyggelsesprocenten?

Mvh Svenb

Fra : Ole V Jensen

Dato : 13-11-07 20:21

Svend Spanget <spanget@HHKRJmail.dk> wrote:

> [...]
> Kan sådan en udestue komme ind under de 5% af grundarealet, der må
> overdækkes uden at indgå i beregning af bebyggelsesprocenten?

Uden at være helt sikker, så kommer jeg lige med en kommentar.

Jeg mener at kunne huske, at der ikke må være indlagt varme i en
udestue. Derudover er der også noget med, at vinduesarealet skal være af
en vis størrelse.

Mon ikke svarene står i Bygningsreglement for småhuse?

Ovennævnte er uden ansvar.

Prøv at se her f.eks.: http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=11831

mvh
Ole J

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-11-07 20:52

"Svend Spanget (slet HHKRJ)" <spanget@HHKRJmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11949550150.627968432757598@dtext.news.tele.dk
> [...]
> til gulvvarme. Kan sådan en udestue komme ind under de 5% af
> grundarealet, der må overdækkes uden at indgå i beregning af

Vi har en uopvarmet udestue på 16m2. Den tæller ikke med i
bebyggelsesprocenten. Da du har gulvvarme i din udestue vil jeg
mene, at den regnes for en tilbygning og derfor indregnes i
bebyggelsesprocenten, så det hele afhænger altså af, om den er
opvarmet eller ej.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats