Radiator har lækket vand ud på parketgulv.
Fra : Carsten

Dato : 01-11-07 10:50

Vi har lig opdaget at en radiator i et rum vi ikke bruger meget, har været
utæt og der er dryppet vand fra termostaten, ret meget faktisk, så parket
gulvet er blevet beskadiget, mørkt med en hvidlig hinde oven på, lakken er
skallet af og træet har rejst sig, blevet mørkt og det buler lidt op, fra
under parketgulvet.
Vandet er løbet helt hen langs panelerne og vist ind under en væk til stuen,
kan ikke se noget inden fra stuen, men der må også være løbet en del vand
ned under parketgulvet hvor vi ikke kan se hvad der er af skader under
gulvet.
Vi ved ikke hvor længe det har dryppet, det kan være fra en dag til flere
uger, vi bruger ikke det rum til beboelse og der har stået noget i vejen, så
vi ikke har set skaden.
Den del af gulvet der er ødelagt er ca. 40 X 70 cm.

Det jeg lige vil høre, hvor meget skal jeg gøre ud af det?
Jeg tænker, er det værd at belemrer sin Husforsikring med er der chancer for
råd og svamp eller andet jeg skal være opmærksom på.
Skal jeg få hivet parketgulvet af eller skal jeg bare tage det med ro og
lade det tørre af sig selv?

Jeg har jo tørret vandet op, sat varme på radiatoren for at varme op og
tørre gulvet, som er fra da huset blev bygget i 60erne. Har sat en skål
under termostaten for at opfange vandet og påtænker at få en VVS mand til at
fixe den eller helt pille radiatoren ned, da vi på sigt vil have nye
radiatoren (de er også fra 60erne) larmer når tager vand inde og brager
dunker når de bliver varme.
Eller er det måske noget forsikringen fikser?

Det er da kedeligt at gulvet er blevet ødelagt og det var faktisk et af de
eneste rum hvor det gamle parket gulv var pænt og ikke slidt efter 40 år,
men man skal vel skifte hele gulvet, da reparations vil kunne ses eller
hvad?

Hvad vil i råde mig til?