Special butikker i Aalborg. + Bonus spørgs~
Fra : Daniel

Dato : 07-11-07 15:53

Er lidt på udkig efter nye butikker at begå mig i her i Aalborg som føre
lidt special ting som de f.eks ikke har i Superbrugsen, i forvejen kender
jeg da en del men måske der var et par stykker der havde gået min næse
forbi.

Hos el sussie på reberbans gade
Penny Lane på boulevarden
Kineser butikken på Danmarks gade og den på gaden bag burgerking
Salling
(Metro), dejligt udvalg i frugter synes jeg - Desværre er turen ud til
skalborg så træls i bus for tiden.
Grønttorvet i storcenteret.

Det jeg må indrømme jeg mangler lidt er f.eks er steder hvor f.eks kanin kan
opdrives, eller frisk hummer og blæksprutte måske(hvis ikke frisk, så frosen
da)

--

Så kommer vi til Bonus spørgsmålet, for mange år tilbage var familien hvert
år i Sverige i sommerhus og det vi alle husker bedst som glæden til at komme

På forhånd tak. Daniel.

Fra : Thomas Jeppesen

Dato : 07-11-07 17:00

"Daniel" <dsl266215@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det jeg må indrømme jeg mangler lidt er f.eks er steder hvor f.eks kanin
> kan opdrives, eller frisk hummer og blæksprutte måske(hvis ikke frisk, så
> frosen da)

Kanin har jeg tidligere købt i Salling - det må de stadig have.
Hummer kan købes frisk i Metro (selvom busturen er træls) - I
fiskeafdelingen er der et akvarie hvor der går nogle klofætre i varierende
størrelser.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-07 22:57

> Men endnu ikke er stødt på det, nogen der kan afsløre hvad
> disse brød kaldes.

Jeg har boet et par år i Sverige, og i Värmland, hvor jeg boede, hed de
Värmlandskakar (Värmlandskager). Måske er det forskelligt fra område til
område. Jeg skal til Sverige i weekenden, og skal da gerne kigge efter
med om de hedder andet, og hvem der producerer dem.

-Steen Hansen, Aalborg

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-11-07 08:33

Daniel skrev:

> [...]
> i supermarkederne efter noget lign. Men endnu ikke er stødt på
> det, nogen der kan afsløre hvad disse brød kaldes.. evt. hvor de

Bortset fra størrelsen minder det mig op de nordsvenske
polarbrød "polarkakar". Dem jeg plejer at købe i Sverige er
vistnok fra Älvsbyn. Husk, hvis du finder frem til dem, at
brødene ikke er konserverede. Dvs. at der hurtigt kan komme
mug på.

Link med billeder af diverse Polarbröd:
http://www.matservice.se/varumarke.aspx?id=5

--
Herluf :·)

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-11-07 17:04

Herluf Holdt skrev:

> Link med billeder af diverse Polarbröd:
> http://www.matservice.se/varumarke.aspx?id=5

Nogle af produkterne har jeg set i Irma.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jan Boegh

Dato : 08-11-07 17:56

Klaus Alexander Seistrup skrev i fgvc0k$mbs$2@minji.szn.dk dette:

> Nogle af produkterne har jeg set i Irma.

Irma rimer ikke på jyde!

vh
Jan

--
Jan Bøgh | http://jan.boegh.net
In the beginning God made 'the light.' Shortly thereafter God made three big

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-11-07 18:35

Jan Boegh skrev:

> Irma rimer ikke på jyde!

Nå, jeg syntes ellers at Irma fortalte at de ville flytte ind i det
der stormagasin i Århus (Salling?), men jeg husker åbenbart forkert.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-11-07 18:42

Jeg skrev:

> [Jeg] syntes ellers at Irma fortalte at de ville flytte ind i
> det der stormagasin i Århus (Salling?), men jeg husker åbenbart
> forkert.

Jeg fandt lige en nyhedsmail fra Irma:

> »Irma etablerer nye forretninger i Magasins stormagasiner i
> Århus og Odense og åbner butikkerne i april 2008.«

De kære jyder må have tålmodighed et halvt års tid endnu...

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-11-07 18:46

Jeg skrev:

> [...]

http://www.webcitation.org/5TCc8cq8l

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jan Boegh

Dato : 08-11-07 19:19

Klaus Alexander Seistrup skrev i fgvhvq$3a2$3@minji.szn.dk dette:

> http://www.webcitation.org/5TCc8cq8l

Ak ja - og Magasin har lukket deres afd. i Aalborg (desværre), så vi får
næppe denne variant af en Irma at se heroppe på grænsen for lands lov og
ret. På den anden side: Jyder er nok ikke lette at lokke til at betale de
exorbitante priser Irma hyppigt dyrker.

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : ASKF

Dato : 09-11-07 13:06

Jan Boegh ytrede sig i <47335317$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>
med dette:

> [...]
>ret. På den anden side: Jyder er nok ikke lette at lokke til at betale de

Salling Super kører da ellers ganske fint, selvom man ofte kan finde
samme varer andre steder 25-50% billigere.

Jeg skal da også gerne indrømme at jeg af og til køber enkelte varer hos
dem til overpris, hvis jeg har travlt eller ikke gider gå ind i endnu en
butik.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Jan Boegh

Dato : 09-11-07 19:20

ASKF skrev i 4qi8j3d4j38p65hqsa37u0j38qkhp4uk1d@4ax.com dette:

> [...]
>
> Jeg skal da også gerne indrømme at jeg af og til køber enkelte varer
> hos dem til overpris, hvis jeg har travlt eller ikke gider gå ind i

Jeg synes ikke Salling er i samme klasse som Magasin - der er mere Føtex
over geschäften.

Bruno Christensen, Retail Institute Scandinavia:
»Irma har ekspansionsplaner og vil etablere sig i Jylland. Her vil kæden
komme ud for langt hårdere konkurrence, fordi man ikke har de samme
traditioner og trofaste kunder som i Københavns-området. Vores undersøgelser
viser, at Irma-kunderne synes, at Irma er for dyr, og hvis de får et
alternativ, hvor de kan få varer af samme kvalitet, taber Irma, fordi prisen
er for høj,« vurderer Bruno Christensen.

vh
jan

Fra : Erling Hansen

Dato : 10-11-07 06:15

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> wrote:

> [...]
> alternativ, hvor de kan få varer af samme kvalitet, taber Irma, fordi prisen
> er for høj,« vurderer Bruno Christensen.

Irma har lige forsøgt sig et års tid her i Korsør (halvvejs til
Jylland...lol) og den gik desværre ikke. Det er en dejlig butik, og de
har en mængde dejlige ting, men p r i s e r n e. Nu lukker de, og det
er selvfølgelig vores egen skyld, for vi kunne have handlet lidt mere,
men til daglig brug er den altså for dyr på en pensionistindtægt.
mvh
erling

Fra : Jørgen Hess

Dato : 10-11-07 17:36

"Erling Hansen" <preeh-dh@mail.dkspree> skrev i en meddelelse

> [...]
> er selvfølgelig vores egen skyld, for vi kunne have handlet lidt mere,
> men til daglig brug er den altså for dyr på en pensionistindtægt.

For et par år siden var jeg i Irma, Næstved. Vinene der var trukket frem som
særligt anbefalede lå i prisklassen 60 - 70 kroner.
Få dage senere var jeg i Irma, Espergærde. Vinene dér, der var trukket frem
lå i prisklassen 90 - 120 kroner.
I Irma kan man altså følge købeevnen i de forskellige områder.
Netto har den samme varegruppe uanset hvor i landet man kommer, men der er
alligevel forskel i glæden.
I Nysted på Lolland, er Netto en af de førende forretninger og stoltheden
lyser ud af personalet. Hos Netto ved siden af Irma i Espergærdecentret ser
Netto personalet mere ud som de små kuede der kender deres plads i hirakiet.

mvh
Jørgen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-11-07 19:01

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Nå, jeg syntes ellers at Irma fortalte at de ville flytte ind i
> det der stormagasin i Århus (Salling?), men jeg husker
> åbenbart forkert.

Det er vist rigtigt nok. Og Irma har været i Jylland før.
Min faster fortalte mig at der har været en Irma-butik i
Haderslev for mange år siden. Jeg har altid troet at hun
huskede galt, men der har i hvert fald været Irma i
Sønderborg, Christiansfeld og flere byer i det østlige
Sønderjylland i 1930'erne.

Se evt. mere om Irmas historie her:
<
http://www.irma.dk/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp?iMappeID=105&sSideNavn=Historie+1870+%2D+1900