Pastagryde
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-11-07 17:03

Lige et lille, sjovt citat fra Inspirations julekatalog:

Nu er det slut med at koge pasta i flere liter vand. Med den smarte
pastagryde kan du tilsætte krydderier og grøntsager og tilføre din
pasta endnu mere smag, mens du tilbereder den. Opskriften er simpel.
Svits grøntsager, tilsæt pasta og god font. På under 10 minutter vil
din pasta være klar!

Og så et spørgsmål. Er der nogen der har prøvet sådan en pastagryde og
som kan fortælle lidt om den? Er det ligesom alle andre
køkkenmaskiner, der hurtigt ender bagerst i et skab?

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-11-07 17:44

> [...]
> pasta endnu mere smag, mens du tilbereder den. Opskriften er simpel.
> Svits grøntsager, tilsæt pasta og god font. På under 10 minutter vil

Ja, den er sjov. Gad vide hvad en "font" er? En god "font" er vel en "Times
New Roman", men er næppe noget, jeg vil smide i en pastaret.

> Og så et spørgsmål. Er der nogen der har prøvet sådan en pastagryde og
> som kan fortælle lidt om den?

Ikke mig.

> Er det ligesom alle andre
> køkkenmaskiner, der hurtigt ender bagerst i et skab?

Skal vi gætte?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Padre

Dato : 05-11-07 10:10

On 4 Nov., 17:03, Trine Kornum Christiansen <n...@trinekc.dk> wrote:

> [...]
> pasta endnu mere smag, mens du tilbereder den. Opskriften er simpel.
> Svits grøntsager, tilsæt pasta og god font. På under 10 minutter vil

Tja. Jeg undersøgte den på Alessis website, og der står noget i
retning af at den udnytter et "gammelt tilberedningsprincip udviklet
af olivenplukkere" og som er "genopdaget af Alain Ducasse". Jeg ved
ikke noget om olivenplukkeres evner som kokke, men Alain Ducasse ville
jeg godt turde stole på i et køkken.

Jeg kan ikke se, hvilket princip, der anvender, men det ligner noget
med en dobbelt bund, formentlig så varmen ikke er så intens? Jeg ville
umiddelbart tro, at man kunne gøre det samme i en alm. gryde, men jeg
ville skulle se Alessis model før jeg kan være sikker.

Noget andet er så, at den koster 1000 kr.på tilbud, så med mindre der
er et eller andet *helt specielt* ved den, ville jeg ikke købde den,
navnlig da den ikke er så stor - det ser ud som om, den kun kan
indeholde pasta til én.

--
padre